Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Lijm vraag

Gestart door argilla, 18 maart 2019, 14:21:16 PM

argilla

heeft er iemand eenide om gepeld architecten karton, je weet wel steenjes indrukken, hoe je dit kan plakken aan plastiekmodellen ala faller, Kibri, Vollmer enz..... Het gaat hier om een geleidingsgoot van een waterrad .......dat op zijnbeurt een zaagmachine aandrijft .
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Dirky

Voor zulke zaken neem ik nogal vlug TEC7 of iets soortgelijks van Soudal (FixAll). Dat lijmt zowat alles aan elkaar en vreet niets op. Ik gebruik het wel via een kleinere spuit die ik opvul vanuit de grote kokers...

argilla

Citaat van: Dirky op 18 maart 2019, 14:37:25 PM
Voor zulke zaken neem ik nogal vlug TEC7 of iets soortgelijks van Soudal (FixAll). Dat lijmt zowat alles aan elkaar en vreet niets op. Ik gebruik het wel via een kleinere spuit die ik opvul vanuit de grote kokers...


dank u voor se tip. Kan aan de slag nu

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

SuSke

Heb het al gelijmd met gewone (10-)secondenlijm.
Die verbinding kan weliswaar geen mechanische belasting meer aan en is alleen geschikt als je vlakken wil lijmen, niet voor naden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.