Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Kerkje uit de Oostkantons

Gestart door just4fun, 17 maart 2019, 10:42:09 AM

railrunner

Neen, hoeft niet, dan ben ik zelf al koud  ;D

Inderdaad erg mooie streek.  Dikwijls genoeg gewandeld naast de verlaten spoorwegbermen en half vergane bruggen.  Ik heb het nooit meegemaakt, maar ik kon me dikwijls inbeelden dat daar stoomtreintjes gereden hebben.

Mooi projectje Paul, ik volg met plezier mee.

just4fun

Op het gebouw heb ik een onderdak gelegd.
Daarop zal later de leien dakbedekking gelegd worden.



Paul

Floris

heel mooi werk! Tis ook een leuk voorbeeld, zo in de loop der eeuwen stukje bij beetje aan elkaar geknutseld, zo kun je t niet verzinnen

just4fun

Een zondagnamiddag in de zon ...



Nog bij- en af te werken, maar een goede start (denk ik).

Paul

mahtoska1

't is inderdaad een goeie start. Ik kijk uit naar meer...

Tothebeach

Citaat van: just4fun op 15 juni 2020, 12:54:12 PM

Ik vind het een erg mooi kerkje. De sfeer druipt er nu al vanaf. Het inspireert

Groet,
michel

just4fun

Thx voor de reacties.
Volgende stap is de deur, maar daar heb ik nog wat teken- en rekenwerk voor te doen.
Paul

just4fun

De deur dus ...
Er hoort nog wat plamuur- en schuurwerk te doen, dat laat Mr. Macrolens zien.
Maar de kop is er af ...


Paul

sdz1976

zeer knap gefreubel.

Grtz,

Samuel;
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

just4fun


svvander

Wel grappig... als je de tittel leest: "kerkje"... zeg maar kerk. Goe bezig!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

just4fun

Citaat van: svvander op 30 juli 2020, 19:27:16 PM
Wel grappig... als je de tittel leest: "kerkje"... zeg maar kerk. Goe bezig!
Bwa, 't is echt maar een kerkje.
Ik schat dat er zo'n dikke 100 mensen binnen kunnen, dus zo groot is het niet.
In model is het idd eigenlijk een groot bouwsel.
Maar dat komt (volgens mij) omdat we vele bouwsels zijn die niet op schaal 1/87 zijn gebouwd.

Paul

Gerolf

Citaat van: just4fun op 01 augustus 2020, 16:06:46 PMIn model is het idd eigenlijk een groot bouwsel.
Maar dat komt (volgens mij) omdat we vele bouwsels gewend zijn die niet op schaal 1/87 zijn gebouwd.

Klopt helemaal. H0 is bijlange zo klein niet, en een grote kerk zou een in verhouding enorm deel van onze modelbaan innemen.
De kathedraal van Antwerpen zou bijvoorbeeld bijna anderhalve meter hoog zijn  ::)

Dit kerkje is erg charmant, en ik volg het nabouwen met plezier  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Thommy

Citaat van: Gerolf op 02 augustus 2020, 09:49:31 AM
Citaat van: just4fun op 01 augustus 2020, 16:06:46 PMIn model is het idd eigenlijk een groot bouwsel.
Maar dat komt (volgens mij) omdat we vele bouwsels gewend zijn die niet op schaal 1/87 zijn gebouwd.

Klopt helemaal. H0 is bijlange zo klein niet, en een grote kerk zou een in verhouding enorm deel van onze modelbaan innemen.
De kathedraal van Antwerpen zou bijvoorbeeld bijna anderhalve meter hoog zijn  ::)

Dit kerkje is erg charmant, en ik volg het nabouwen met plezier  :)

Ik volg. Toen ik mijn huis in 1/87e begon te bouwen en vergeleek met een gebouwd pola huisje, ook gelijkvloers/1e en dak, heb ik alles tot 3 maal toe gecontroleerd op de plannen en herberekend.  En als je dat dan naast zo'n kerkje van kibri/faller/... zet, dan weet jet het zeker.

Mooi kerkje, ademt wel die sfeer uit van de ardennen
Greetz

Thommy