Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Vriendelijkheid kost blijkbaar moeite?

Gestart door ERVIN, 14 maart 2019, 11:23:38 AM

Michiel

Franky, waarom dat negatief gedoe. Als je geen zin hebt om verjaardagen te wensen, laat het dan, geen probleem. Niemand zal je aanwijzen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

efl045

#31
Ik ben niet negatief maar realist... en je moet toch een beetje bij het onderwerp blijven, dacht ik toch...
Al die mensen die gefeliciteerd worden en er totaal niet op reageren, dat vind ik toch niet echt zoals het hoort, jij wel?
Maar ik probeer het goed te maken: https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,11184.msg421617.html#msg421617  ;)

Michiel

Citaat van: efl045 op 16 maart 2019, 10:30:33 AM
Al die mensen die gefeliciteerd worden en er totaal niet op reageren, dat vind ik toch niet echt zoals het hoort, jij wel?
Heb ik geen probleem mee. Niemand vroeg om felicitaties, maar een paar van ons brengt ze met plezier.  ;)

Ervin heeft het over mensen die expliciet informatie of hulp vragen, en wanneer je de moeite doet om te antwoorden, blijkt niet iedereen hiervoor een woordje van dank of appreciatie te formuleren. Dat vind ik dan weer niet zoals het hoort.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Vriendelijkheid kost NIETS, maar je kan er zoveel mee bereiken  :D :D :D
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Citaat van: doomslu op 15 maart 2019, 20:54:09 PM
Citaat van: Jurgen op 15 maart 2019, 18:58:35 PM
...
Ik kom op het forum om vragen te stellen of te beantwoorden en om antwoorden te krijgen. Volgens mij is dat toch niet zo'n vreemde instelling voor een forum?
Vraagje, niet aan Jurgen, maar aan iedereen die er zo over denkt:
Je gaat naar jouw werk om te werken, niet om jouw collega een gelukkige verjaardag te wensen?  :-\

Ik neem het ook niet persoonlijk op hoor Luc.

Maar ik heb een voorbeeld:
Een paar mensen heb ik hier al eens ontmoet, waaronder jou om mijn abonnement te verlengen tijdens een modelspoorexpo. Ik was toen ook net verjaard, maar jij hebt toen ook geen gelukkige verjaardag gewenst. Aangezien je mijn gegevens nodig had voor mijn abonnement wist je wel wie ik was.

Dit is ook geen aanval naar jou toe, maar ik wil gewoon duidelijk maken dat een goede collega en een mede forumlid wel verschillend zijn.

Mijn collega's zie ik namelijk dagelijks en daarvan ken ik hun verjaardag ook. Natuurlijk niet van alle collega's, maar wel degene waar ik een hechtere band mee heb.

Ik denk dat je het kan vergelijken met Facebook. Daar heb je ook héél veel Facebook vrienden die jaarlijks wel een berichtje sturen met je verjaardag omdat Facebook daarvan een melding maakt. Slechts een aantal stuurt je ook berichtjes buiten je verjaardag als reactie op een foto en een handvol daarvan zijn mensen waar je ook regelmatig eens mee afspreekt. Die handvol mensen zal je persoonlijk een gelukkige verjaardag wensen en bij de rest doe je dat alleen maar omdat er een melding van komt. Als je tijd hebt tenminste...


Conclusie voor mij: een gelukkige verjaardag wensen is niet nodig, maar een bedankje wanneer je geholpen wordt is elementaire beleefdheid en dus een standaard reactie. Om dan terug naar mijn voorbeeld te gaan, een gelukkige verjaardag heb ik van jou toen niet gekregen, maar je hebt me wel bedankt en nog een fijne expo toegewenst waarna ik jou ook bedankt heb.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Robrecht

H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Geert

#36
De kans bestaat ook natuurlijk, gezien de leeftijd, dat sommige modelspoorders er niet meer zijn. (en dan gelukkige verjaardag wensen...)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Gerolf

Dit draadje ging toch initieel over iets anders dan de verjaardagswensen op ons forum?  ::)

Ik geef toe dat wensen aan mensen die al lang niet meer op ons forum vertoeven ...
Maar je kan moeilijk verwachten (of toch?) dat dit telkens gecheckt wordt,
  ... en waar ligt de grens? een maand? een jaar ? ... ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

#38
misschien lijkt een slotje (Hier) niet eens zo'n slecht idee want lijkt er meer op om zaken aan te halen om iets niet te doen dan om het wel te doen.Beslis je zaken niet te doen doe ze dan niet. Als het zo doorgaat kun je straks misschien nog HET GEHELE FORUM in vraag stellen ?

Havoc

Een slotje op die verjaardagdraad en wissen zou inderdaad het beste zijn. Bij het minste wordt hier in de "babbelhoek" gezeikt dat het niet over treintjes gaat. Maar kennenlijk is er meer interesse voor wanneer iemand verjaart dan voor eender welk treinen onderwerp?

Nu terug naar het onderwerp. Moet zeggen dat ik bij de grote hoop winkeliers toch wel een kentering zie. Was het vroeger dat ze je behandelden als dat jij wel dankbaar mocht zijn dat je naar hun winkel kwam is het tegenwoordig toch wel anders. Ofwel heb ik geluk met de winkels waar ik naartoe ga.

Wat me wel opvalt op forums is dat je soms iets antwoort en dat er dan geen reactie komt, dezelfde vraag nog eens herhaald wordt. En als dan de plaatselijke "goeroe" hetzelfde schrijft dan is het plots allemaal in orde en 37 bedankjes. Dan vraag ik me wel soms af waarom ik de moeite doe om iets te schrijven.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Geert

Als je het draadje van wie is er jarig sluit, dan maak je onze taartenbakker Piet (PietB) werkloos. Piet staat er speciaal al om 1uur snachts voor op.  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

adrievans

Jongens ,
Bedankt dat jullie dit met ons willen delen.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.