Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Vriendelijkheid kost blijkbaar moeite?

Gestart door ERVIN, 14 maart 2019, 11:23:38 AM

Koen

Tja, ik kan mij bij de meningen aansluiten. Maar de tijdsgeest gaat veel breder. Je moet maar eens iemand in een winkel aanspreken of een goede dag zeggen. Je wordt dikwijls bekeken met een gezicht "wat wil je van mij" of ze draaien zich om.
Is eens iets belangeloos voor iemand doen ... dit kom je nog maar zeldzaam tegen. Meestal verklaart men jou voor zot of denkt men dat men het doet uit eigen belang.
Ik kan alleen maar met mezelf beginnen en hopen dat anderen volgen  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

maken wij met z'n allen niet eens die "spijtige"fout  :-\

jodo

iedere vogel zingt zoals hij gebekt is

ERVIN

Iedereen die hier zijn mening heeft geschreven kan ik gerust stellen , jullie waren het niet , maar er lopen er hier wel rond.  ???

Gerolf

Stel dat er iemand iets "modelspoors" aan mij vraagt, ga ik niet meteen (te) veel informatie bijeenzoeken en doorgeven.
In mijn eerste reactie geef ik meestal een beperkte uitleg. Specifieke vragen komen daarna (meestal) wel.
... misschien is het daardoor dat ik Erwin's frustratie nog niet ben tegengekomen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Ik probeer bij privé berichtjes toch altijd te bedanken voor de info die ik krijg.

Mocht dat ooit eens fout gelopen zijn, dan bied ik bij deze mijn excuses aan. Dat was zeker niet de bedoeling.


En wat die verjaardagen betreft... mja, ooit was dat eens leuk, nu vooral afgezaagd. Maar bedankt voor de wensen en de beste wensen aan iedereen hoor, zowel nu als in het verleden en de toekomst.
Ik kom op het forum om vragen te stellen of te beantwoorden en om antwoorden te krijgen. Volgens mij is dat toch niet zo'n vreemde instelling voor een forum?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Citaat van: Jurgen op 15 maart 2019, 18:58:35 PM
...
Ik kom op het forum om vragen te stellen of te beantwoorden en om antwoorden te krijgen. Volgens mij is dat toch niet zo'n vreemde instelling voor een forum?
Vraagje, niet aan Jurgen, maar aan iedereen die er zo over denkt:
Je gaat naar jouw werk om te werken, niet om jouw collega een gelukkige verjaardag te wensen?  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

#22
je zou de beiden ook kunnen doen hé ? Dat zal wel geweest zijn wat je wilde ventileren/graag wilde horen ?

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 maart 2019, 21:03:33 PM
je zou de beiden ook kunnen doen hé ? Dat zal wel geweest zijn wat je wilde ventileren/graag wilde horen ?
:D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

efl045

Citaat van: doomslu op 15 maart 2019, 20:54:09 PM
Je gaat naar jouw werk om te werken, niet om jouw collega een gelukkige verjaardag te wensen?  :-\
De jarige van vandaag die van onze koekenbakker een taart en van het vaste panel van een man of 5 felicitaties heeft gekregen was in de laatste 3 jaar niet meer op het forum... dat heb ik met mijn collega's op het werk toch nooit meegemaakt... Waar ben je dan mee bezig vraag ik mij toch af.

Michiel

Iedereen is verschillend. Op het werk zijn er die dagelijks een goede morgen wensen, anderen bekijken je niets eens en lopen door. Het gaat 'm niet om het feit dat iemand hier 3 jaar niet is aangelogd geweest en misschien gewoon passief komt meelezen. Dat is eigemlijk een excuus zoeken. Het gaat erom om gewoon gezellig met elkaar om te gaan, en bij wijze van spreken een "goede morgen" wensen. Die twee woordjes op het werk maken een groot verschil in omgang en sfeer. Van mij krijgt hier iedere jarige aan taart.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Citaat van: Michiel op 16 maart 2019, 08:01:41 AMHet gaat erom om gewoon gezellig met elkaar om te gaan, en bij wijze van spreken een "goede morgen" wensen. Die twee woordjes op het werk maken een groot verschil in omgang en sfeer.

Ik zou het niet beter kunnen zeggen  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

efl045

Er zijn hier 2097 leden, ik hoop dat ze nu niet allemaal beginnen mee doen om iedereen een gelukkige verjaardag te wensen...

raf

een tijdje terug toen ik me aan melde en onder mijn posting "gr raf" zette kwam er eigenlijk nogal kritiek op dat dit niet in elke posting hoorde te staan en dat ze het na een paar postings wel wisten

maar ik ben gewoonweg blijven volharden in dit te posten
dus je ik ben een vrolijke mens en soms kan ik raar uit de hoek komen
maar het forum is het forum en zo mens tegen mens praat ten eerste veel plezanter  en kan ik ook meer verduidelijken wat ik wil bedoelen
niet dat ik daar alleen met dit probleem te kampen heb der zijn der hier nog

mensen die mij in goes zijn tegen gekomen en waar ik een korte babbel mee heb kunnen doen denk ik wel dat die dit kunnen beamen

zo nu  tegel lijm halen en rije rudy rije

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

efl045

Citaat van: Michiel op 16 maart 2019, 08:01:41 AM
Het gaat 'm niet om het feit dat iemand hier 3 jaar niet is aangelogd geweest en misschien gewoon passief komt meelezen. Dat is eigemlijk een excuus zoeken.
Misschien kan die passieve meelezer dan jaarlijks 1 keer inloggen om diegenen die hem een taart of felicitaties geven te bedanken. Daar ging dit draadje toch net over?