Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Vriendelijkheid kost blijkbaar moeite?

Gestart door ERVIN, 14 maart 2019, 11:23:38 AM

ERVIN

Ik weet niet of jullie dit ook al overkomen is , maar bij gebeurt het de laatste tijd meer en meer , enkele voorbeelden , ik krijg een mail van iemand die vraagt hoe ik mijn sporen heb voorzien van ballast , een hele uitleg geschreven met de nodige foto's , nooit nog iets gehoord van de man , geen bedankje niks.... er mailt mij iemand met de vraag hoe ik de decals van mijn Piko locs doe , opnieuw een hele uitleg met opnieuw de nodige foto's , en weer hetzelfde , geen bedankje niks , .... ik kan zo nog even doorgaan hoor  , maar ik heb mijn lesje nu wel geleerd , als ze , via pm , nog eens iets vragen zal ik ze doorverwijzen naar hier , dat ze het dan zelf maar uitzoeken.

ceuleer

Zulke toestanden heb ik ook al meegemaakt Erwin.

bellejt

je bent helaas niet de eerste die het heeft en zal ook de laatste niet zijn.De reden waarom ik het ook meestal via forum doe om te antwoorden.Tenzij een gekend iemand

bollen neus

Welkom in de realiteit, de meeste beantwoorden zelfs nog geen PM, en let op ook "grote" mijnheren hebben dat ook hoor. Denk zelfs dat erbij zijn die als ze moeten antwoorden een vinger zouden kunnen breken met een bedankingske te moeten tijpen. Maak er me al lang niet druk over, mijn mening daarover?
Den Eric

efl045

Er wordt mij heel regelmatig iets gevraagd via PM, bijvoorbeeld, wil je mij eens een volledig baantontwerp maken (al meerdere keren), maar ik antwoord steevast via het forum, er zijn altijd anderen die er ook iets aan hebben en daar dient het forum ten slotte voor...

Michiel

Gelukkig niet meegemaakt. Steeds is de correspondentie vriendelijk en correct, met opvolging en woordjes van dank wanneer nodig. Ik mag zeker niet klagen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

Is een beetje zoals in het verkeer; als er mij iemand voor laat gaan of iets dergelijks, zwaai ik altijd om te bedanken. 'k Vind het dan ook tof een "zwaaike" te krijgen als ik iemand voor laat gaan. En dan merk je wel dat er veel zijn die een stijve arm hebben. (helaas hoe duurder de auto, hoe stijver de arm)...

In het email verkeer heb je ook van alle soorten. Maar soms ook heel vreemd; zo kwam er laatst iemand langs om wat 2de hands spullen op te halen na enkele toch wel irriterend onvriendelijke emails. De man bleek echter super-sympatiek te zijn. Denk dat we 2 uren staan kletsen hebben... Dus, geen bedankje is niet altijd moedwillig kwaad...

doomslu

Een beetje in dezelfde context vraag ik me ook al maanden af waarom er elke dag slechts 5 à 10 mensen zijn die de jarige(n) van de dag feliciteren.
Een eenvoudig woordje schrijven blijkt heel lastig te zijn...  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Geert

Ik lees niet alle antwoorden op dit forum, verjaardagen horen er niet bij.

Maar als er zich een nieuw lid voorstelt dan probeer ik deze altijd te verwelkomen, en dat gebeurd ook te weinig.  :(

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

efl045

Citaat van: doomslu op 14 maart 2019, 12:27:19 PM
Een beetje in dezelfde context vraag ik me ook al maanden af waarom er elke dag slechts 5 à 10 mensen zijn die de jarige(n) van de dag feliciteren.
Een eenvoudig woordje schrijven blijkt heel lastig te zijn...  :-\
Om eerlijk te zijn Luc, verjaardagen, zelfs die van mijzelf, interesseren mij niet.
't Heeft niks met moeite te maken, ik kan de uren dat ik belangeloos en gratis voor anderen heb gewerkt niet meer tellen en 'k ben nooit te beroerd zeer uitvoerig te beschrijven wat ik voor iemand doe, maar sorry, verjaardagswensen horen daar voor mij nu eenmaal niet bij. Ik hoop dat je dat begrijpt.

krispy

dat is tegenwoordig scheering en inslag die manier van doen , denk dat bij velen de beleefdheidsvorm helemaal weg is , men word blijkbaar meer en meer egotripper . Heefd men iets nodig weet men de persoon te vinden voor oplossingen , eens ze weten wat gedaan laten ze niks meer horen
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 14 maart 2019, 12:27:19 PM
Een beetje in dezelfde context vraag ik me ook al maanden af waarom er elke dag slechts 5 à 10 mensen zijn die de jarige(n) van de dag feliciteren.
Een eenvoudig woordje schrijven blijkt heel lastig te zijn...  :-\

Wanneer iemand een vraag stelt op het forum probeer ik die iemand een zo helpend mogelijk antwoord te geven, maar een verjaardag vind ik nu echt niet hoeven, (mijn mening...) en ook daarom heb ik de geboortedatum in mijn profiel gewist, ik wil niemand zich verplicht voelt, ik voel dat ook niet.
Daarbij, verjaardagen, het zijn er voor mij al te veel geworden, waarom zou men mij daar moeten voor feliciteren? ::)

;)

Robrecht

Citaat van: ERVIN op 14 maart 2019, 11:23:38 AM
... er mailt mij iemand met de vraag hoe ik de decals van mijn Piko locs doe , opnieuw een hele uitleg met opnieuw de nodige foto's , en weer hetzelfde , geen bedankje niks
Oei, ik heb onlangs nog gevraagd hoe je de 2844 verwijderde, moest dit op mij bedoeld zijn... sorry dan, maar ik heb nergens een antwoord/uitleg ontvangen.

Anders snap ik het dat je waarschijnlijk dikwijls dezelfde vraag krijgt, of het niet leuk vindt dat er geen bedankje volgt..

Zelf probeer ik altijd te bedanken. Al antwoord ik ook niet altijd en soms is het gewoon lang wachten eer ik mijn persoonlijke e-mail nog eens open  8)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Ronald

Citaat van: Michiel op 14 maart 2019, 12:03:01 PM
Gelukkig niet meegemaakt. Steeds is de correspondentie vriendelijk en correct, met opvolging en woordjes van dank wanneer nodig. Ik mag zeker niet klagen.

Ik ook niet op een enkele uitzondering na. Probeer altijd iedereen te antwoorden en behulpzaam te zijn. Als dat echt teveel wordt geef ik dat gewoon aan :) Geen probleem.

jodo

dat hoort blijkbaar bij de nieuwe tijdsgeest.
voor sommigen telt enkel ; ik weet het mijne en dat volstaat.

ook , en dat was vroeger al een draadje , lees ik dikwijls antwoorden of relazen in een taaltje waarbij mijn wenkbrauwen gaan fronsen.