Auteur Topic: BEELDEN TOEVOEGEN  (gelezen 8964 keer)

Offline doomslu

• Administrator
  • Forumlid
  • Voornaam: Luc
BEELDEN TOEVOEGEN
« Gepost op: 12 maart 2019, 15:10:25 pm »
Op dit forum kunnen geen beelden opgeladen worden.
Een uitleg met een foto of een plan is echter wel zo handig en daarom bestaat uiteraard wel de mogelijkheid om een jpg-beeld te plaatsen in jouw berichten.
Enig voorwaarde is dat deze jpg ergens op het internet staat. Bijvoorbeeld op je eigen webspace bij je provider, of op een van de gratis foto-host-sites.

Hoe plaats je nu een foto in een bericht?
Klik op de plaats in het bericht waar de foto moet staan op het icoontje “Voeg afbeelding toe”. Dit icoontje is het meest linkse van de tweede rij en stelt een schilderij voor (van de Mona Lisa).
Na de klik verschijnt in het bericht volgende code (TAGs geheten): [ img ] [ /img ].
De link naar jouw foto moet daar tussen komen te staan.
Zo bijvoorbeeld: [ img ]http://www.mijnwesite.be/Plaatjes/testplaatje.jpg[ /img ]
Opgelet! In de tekst hierboven staan spaties in de tags, in werkelijkheid is dat NIET zo, maar als ik dat hier zou doen zien jullie die niet.

Hoe kom je aan de link van de foto?
Hieronder staan alvast twee methodes, afhankelijk van de plaatst waar de link staat.
De eerste is op Google Foto’s en de tweede op Flickr. Andere hostingsites zijn uiteraard ook mogelijk.

GOOGLE FOTO’s:
1 ) Upload je foto in een album als een jpg beeld, met jpg extentie.
2 ) Open het album, en klik op de gewenste foto. Deze wordt dan op het scherm getoond. Wacht tot het beeld scherp is (volle resolutie)
3 ) Klik met rechter muisknop op het beeld, en selecteer "copy image location" (of gelijkaardig, taal afhankelijk)
4 ) In het bericht op het forum: druk op het "IMG" knopje (schilderijtje) en de tags worden ingevoegd: [img ]  [ /img] tag (zonder spaties). Je cursor staat er precies middenin, op de juiste plaats.
5 ) "Paste" ( Ctrl-V ) de lijn. Dit is een heel lange cryptische text, een paar regels lang.
6 ) Voeg "?.jpg" toe achteraan aan deze cryptische lijn (soms niet nodig, op sommige fora wel). Blijf wel binnen de img-tags!
7 ) Druk op de "bekijken" knop onderaan en bekijk het voorbeeld en check of je het beeld ziet.
8 ) Verzend het bericht als alles nagelezen is, en correct lijkt.

FLICKR:
1 ) Upload je foto in een album als een jpg beeld, met jpg extentie.
2 ) Open het album, en klik op de gewenste foto. Deze wordt dan op het scherm getoond. Wacht tot het beeld scherp is (volle resolutie)
3 ) Klik op het gebogen pijltje naar rechts dat je rechtsonder de foto vindt (“Share photo”). Klik niet op het uiterst rechtse pijltje naar onder wat de download is.
4 ) Kies uit de 4 opties de laatste: BBCode en kies eventueel het gewenste formaat (erg handig).
5 ) Klik in de link (“[ url= … “ en de hele rimram) en kopieer (Ctrl C).
6 ) In jouw bericht op het forum: paste de link (Ctrl V).
7 ) Verwijder alles wat voor [ IMG ] staat en wat na [/ IMG ] staat.
8 ) Druk op de "bekijken" knop onderaan en bekijk het voorbeeld en check of je het beeld ziet.
9 ) Verzend het bericht als alles nagelezen is, en correct lijkt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Offline jodo

• Forumlid
  • Voornaam: john
Re: BEELDEN TOEVOEGEN
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2019, 16:21:42 pm »
VEEEL te ingewikkeld

Offline Bonaza

• Forumlid
  • Voornaam: Marcel
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2019, 16:33:42 pm »
Beste,

Inderdaad waarom zo ingewikkeld ?

Grts

Marcel

Offline Rangeerduivel

• Seintjesmod
  • Forumlid
  • Voornaam: Rudy
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2019, 16:47:53 pm »
VEEEL te ingewikkeld
Inderdaad waarom zo ingewikkeld ?

Daar is niks ingewikkeld aan, zelfs een klein kind kan dat...ik had nog nooit een PC van dichtbij gezien, laat staan enige opleiding of scholing gehad, het werd mij éénmaal getoond, noteerde iedere stap op een briefje en heb het gaandeweg zelf aangeleerd.
Een paar keer oefenen en je doet het met de ogen toe,
maar DOE EENS WAT MOEITE JONGENS!  ::)

;)

Offline doomslu

• Administrator
  • Forumlid
  • Voornaam: Luc
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2019, 16:58:58 pm »
Het is eenvoudig en wijst eigenlijk zichzelf uit, maar dit draadje is bedoeld voor nieuwe leden die zich telkens opnieuw de vraag stellen hoe een foto in te voegen.  ;)
Als je het eenmaal gedaan hebt gaat het vanzelf.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Offline Klaas Zondervan

• Forumlid
    • http://people.zeelandnet.nl/zondervan
  • Voornaam: Klaas
« Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2019, 17:02:44 pm »
Ik heb het al meerdere keren gedaan vanaf Flickr. De eerste keer lijkt het ingewikkeld maar bij de volgende keer wijst iedere stap bijna vanzelf aan hoe je verder moet. Dus gewoon een keer doen en je ziet dat het helemaal niet zo moeilijk is.

Offline liefhebber

• Forumlid
  • Voornaam: peter
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2019, 17:09:25 pm »
Bedankt man.

ik zet altijd een link,  dan moeten jullie door klikken, dat vindt ik toch wat onhandig.
In het vervolg doe ik het op deze manier.

is inderdaad niet moeilijk.
gr
Peter

Offline efl045

• Forumlid
  • Voornaam: Franky
« Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2019, 17:56:06 pm »
Wil iemand hier ook eens uitleggen hoe je een link naar een filmpje zet met een zichtbare thumbnail, dat is blijkbaar nog minder evident, op andere forums een fluitje van een cent maar hier gebeurt het bijna 100% met enkel de url (op een paar uitzonderingen na...).
Mvg,
Franky

Offline Michiel

• Forumlid
  • Niets is verkeerd, zolang het maar plezeert
    • Brussel-Luxemburg anno 1920
  • Voornaam: Michiel
« Reactie #8 Gepost op: 12 maart 2019, 18:14:21 pm »
Inderdaad niet echt duidelijk hoe dat kan. Ik doe het zo:

- bekijk de url van je filmpje, deze heeft een code: vb https://www.youtube.com/watch?v=g0t3-ESeOI8
 de code van dit filmpje is dus: g0t3-ESeOI8
- in je bericht plaats je een regel als deze:

[url =https://youtu.be/XXX][ img]https://i.ytimg.com/vi/XXX/hqdefault.jpg[ /img][ /url]    (zonder spacies)

maar vervang dan XXX door de code van het filmpje. Je krijgt dan:

[url =https://youtu.be/g0t3-ESeOI8][ img]https://i.ytimg.com/vi/g0t3-ESeOI8/hqdefault.jpg[ /img][ /url]    (zonder spacies)

Het ziet er dan zo uit:

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Offline efl045

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 12 maart 2019, 18:31:44 pm »
Zo ver als jij geraak ik ook, maar op andere sites zie je een thumbnail met een startknop in het midden wat toch meer uitnodigd om op te klikken en waardoor je het onderscheid ziet tussen een foto en en een filmpje dat je kunt starten. En zo ver geraak ik niet...
Mvg,
Franky

Offline Michiel

• Forumlid
  • Niets is verkeerd, zolang het maar plezeert
    • Brussel-Luxemburg anno 1920
  • Voornaam: Michiel
« Reactie #10 Gepost op: 12 maart 2019, 18:57:43 pm »
Het is inderdaad niet zo mooi als op vele andere sites, en ik zou ook niet weten hoe men het daar doet. Maar met deze thumbnail is het in elk geval al veel beter dan een droge url.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Offline Klaas Zondervan

• Forumlid
    • http://people.zeelandnet.nl/zondervan
  • Voornaam: Klaas
« Reactie #11 Gepost op: 12 maart 2019, 19:13:40 pm »
Hoe ze dat op andere sites doen weet ik ook niet, heb zelf nog nooit een filmpje op die manier geplaatst. Maar je komt vaak een heel eind door te spieken. Als je zo'n embedded filmpje tegenkomt klik je bij dat bericht op de citaatknop en dan krijg je de code in beeld. En dan is het een zaak van wat puzzelen om te zien hoe ze dat doen.
Om het te proberen kan je in de babbelhoek een draadje openen. Mocht het niet goed werken dan is er vaak wel iemand die adviezen geeft hoe het in orde te krijgen.

Offline efl045

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 12 maart 2019, 19:36:06 pm »
Spieken moet ik niet doen want ik doe het op andere sites zelf wel zoals het hoort, alleen lukt dat hier niet...
Mvg,
Franky

Offline Geert

• Forumlid
    • Homepage
  • Voornaam: Geert
« Reactie #13 Gepost op: 12 maart 2019, 19:52:26 pm »
Ik heb deze vraag ook ooit eens gesteld hoe het komt dat je op dit forum, waar dezefde software draait als enkele bekende Nederlandstalige modelspoorsites, links naar filmpjes niet kan.

Ik dacht dat Piet (PietB) daar ooit eens een antwoord voor had, zelf weet ik dit meer, maar het gaat over rechten, geld dus?

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet In/Output

Offline efl045

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 12 maart 2019, 19:58:22 pm »
Dan moeten we het maar zelf oplossen door een startbutton icoontje in de thumbnail te plakken, allemaal mogelijk, maar gebruiksvriendelijk is anders...
En is het wel zo dat rechten en geld aan elkaar gekoppeld zijn? Is het geen kwestie van de server software wat anders te configureren?
Mvg,
Franky