Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

NL 1:87 TP3/4

Gestart door M@rco1972, 10 maart 2019, 22:06:50 PM

M@rco1972

Goedenavond mede-modelspoorders,

Ik heb een schetstekening gemaakt van het belangrijkste gedeelte van mijn modelbaan, namelijk het stationsgedeelte met opstelsporen en werkplaats ...

https://photos.google.com/photo/AF1QipMImaDcqGHnF0HXUJgmj1hRmh9udVbml6TsFitC[/img][/url]

1=   stationsgebouw
2=   kopspoor regiotrein (Plan V - Hondekop)
3=   werkplaats NedTrain
4=   tankplaats diesellocs
5=   laden en lossen goederen werkplaats NedTrain
6=   uithaalspoor
7=   opstelsporen 2x
8=   stationsomgeving (fietsenstalling - bushaltes - parkeerplaatsen)
9=   scenery (groenvoorziening)
10= achtergrond

Ik ben dus van plan om een digitale modelbaan te bouwen naar Nederlands voorbeeld in H0 tijdperk 3/4/5.
De twee hoofdsporen lopen naar rechts door een natuurlijke omgeving ... paradesporen.
Verder vind ik het leuk om wat te kunnen rangeren.

Graag jullie bevindingen - advies - opmerkingen ...
Ben benieuwd!

Mvg Marco.

M@rco1972

#1
PS ... krijg de foto er niet bij
Wat doe ik verkeerd?

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Het is inderdaad niet intuïtief. Google heeft de mogelijkheid om de url van een individueel beeld te nemen niet bij de standaard knoppen gezet. Je kan alleen kiezen om een volledig album te "sharen", en dat is niet wat je wilt. Maar in feit is het niet moelijk om de url van een individueel beeld te linken, maar wel vrij omslachtig:

1 ) upload je foto in een album als een jpg beeld, met jpg extentie.
2 ) open het album, en klik op de gewenste foto. Deze wordt dan op het scherm getoond. Wacht tot het beeld scherp is (volle resolutie)
3 ) klik met rechter muisknop op het beeld, en selecteer "copy image location" (of gelijkaardig, taal afhankelijk)

4 ) bij het schrijven van een bericht op MSM (of ander forum), "paste" ( Ctrl-V ) de lijn. Dit is een heel lange cryptische text, een paar regels lang.
5 ) voeg "?.jpg" toe achteraan aan deze cryptische lijn (soms niet nodig, op sommige fora wel)
6 ) highlight de hele rimram, van "https" tot en met "?.jpg", zodat het aangeduid is als geselecteerd.
7 ) druk op het "IMG" knopje (schilderijtje), de hele tekst is nu omsloten door een [img ]  [ /img] tag (zonder spacies)

8 ) druk op bekijken knop onderaan en bekijk het voorbeeld en check of je het beeld ziet.
9 ) verzend het bericht als alles nagelezen is, en correct lijkt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

M@rco1972

Ik ga het vanavond proberen 👍

M@rco1972

#5
Goedenavond mede-modelspoorders,

Ik heb een schetstekening gemaakt van het belangrijkste gedeelte van mijn modelbaan, namelijk het stationsgedeelte met opstelsporen en werkplaats ...

1=   stationsgebouw
2=   kopspoor regiotrein (Plan V - Hondekop)
3=   werkplaats NedTrain
4=   tankplaats diesellocs
5=   laden en lossen goederen werkplaats NedTrain
6=   uithaalspoor
7=   opstelsporen 2x
8=   stationsomgeving (fietsenstalling - bushaltes - parkeerplaatsen)
9=   scenery (groenvoorziening)
10= achtergrond

Ik ben dus van plan om een digitale modelbaan te bouwen naar Nederlands voorbeeld in H0 tijdperk 3/4/5.
De twee hoofdsporen lopen naar rechts door een natuurlijke omgeving ... paradesporen.
Verder vind ik het leuk om wat te kunnen rangeren.

Graag jullie bevindingen - advies - opmerkingen ...
Ben benieuwd!

Mvg Marco.


efl045

Moet je van het uithaalspoor 6 niet op het onderste opstelspoor 7 kunnen geraken?

M@rco1972

Inderdaad Franky, ik ga het aanpassen!
Is de foto zichtbaar nu? Bij mij zie ik nu alleen maar een X ...

doomslu

Bij mij is hij ook plots verdwenen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

M@rco1972

Waar ligt dat nu aan???

efl045

#10
Ik zie nu ook niks meer staan... maar 't zit wel nog in de cache van mijn browser, dus 't heeft er gestaan...


M@rco1972

Inmiddels al iets aangepast ...


Michiel

#12
Het beeld is weer niet te zien. Je moet het lijstje van handelingen echt secuur volgen. Elke variatie op het thema leidt tot maar een tijdelijk zichtbaar beeld.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

M@rco1972


efl045

Weer niet meer te zien...maar ik zal nogmaals depaneren, dan kunnen we verder ;-)