Modul-H0-rail

Gestart door renstimpie, 10 maart 2019, 19:57:47 PM

renstimpie

even het initiatief van Het Lokje in de kijker zetten:




loebaske


Staat reeds op de agenda, zal er zijn als bezoeker...

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

OlivierV

Ook aanwezig samen met nog enkele AMSAC-leden en de zichtbare kant van onze modulebaan!  ;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Ik kom ook een kijkje nemen om te zien of er iets kan gebeuren met een clubbaan of enig privé-initiatief.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Citaat van: SuSke op 11 maart 2019, 12:52:33 PM
Ik kom ook een kijkje nemen om te zien of er iets kan gebeuren met een clubbaan of enig privé-initiatief.
En als er niks tussenkomt ga ik met je mee  ;)
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

celtjan

De MSM Forum module bak "Graanschuur" en den Reggie (Onderdeel van de OVMV MSM Forum clubbaan) zijn deze keer ook van de partij.
Ikzelf helaas wellicht niet.

Gr,
Jan(tje)

Snobby Crash

MSC Het Spoor zal ook aanwezig zijn met een nieuw project namelijk Braives.
De vorige deelnames aan Modulo Rail stonden we er steeds met Tamise, een oudere baan, maar we hebben besloten een nieuwe baan te maken en dat is dus Braives geworden.
Onze baan is in aanbouw, dus nog geen scenery maar de bezoeker zal wel onze constructie kunnen bewonderen.

Geert

jakke

Proficiat voor de organisatoren . Tof opzet .  Als bezoeker zag ik voor het grootste deel blije gezichten van de machinisten , enkele blijkbaar ontevredenen uitgezonderd .
Ik hoop op een vervolg met misschien nog meer voorbereiding !
Spijtig genoeg genen duvel gewonnen . Toch eens in de supermarkt kijken .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

loebaske


Was plezant om weer eens bekende gezichten te zien, is een mooie locatie en mooie banen, de opzet om met treinregeling is een flop, toch als er bezoekers komen die niets met modeltreinen te maken hebben, er moet beweging zijn....
Laat elke treinbestuurder zijn ding doen en de verantwoordelijke die de trein ontvangt zorg dat de rijweg vrij is, heb op bepaald moment 16 min. staan wachten om een trein combinatie te zien voorbij rijden....
Dan regelmatig stoppen voor een rood sein, terwijl de rijweg vrij is.
Gelukkig waren er clubs die tussendoor pendelde met eigen treinen om beweging te creëren voor de bezoekers.

Rijden met treinregeling is goed voor modelbouwers onder elkaar....

In ieder geval, volgende keer zal ik er wel weer bij zijn.

BC911

Hier moet ik loebaske gelijk in geven. Ik ben deze middag even gaan kijken met de zoon en vrouw, maar als bezoeker was het redelijk saai. Ik begrijp dat je als deelnemers plezier beleeft aan een dergelijk opzet, maar voor toeschouwers of willekeurige passanten valt er weinig te beleven. We zijn dan ook maar snel van een ijsje gaan genieten buiten in de zon ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

OlivierV

Wij zijn ook vermoeid maar voldaan terug.

- De opzet van meerdere banen aan mekaar te koppelen en over mekaars baan te kunnen rijden met je favoriete trein vind ik persoonlijk een heel sterke troef van de opzet. Waarvoor ook een dikke Pluim voor MSC Het Lokje.
- Voorzieningen door hen getroffen waren ook prima, de wireless was goed, met weinig tot geen vertraging op je acties (gsm naar loc), telefoons die prima werkten.
- Het uurregeling rijden vind ik zelf iets minder, als Machinist moet je vaak wachten en als blokpostchef is het hectisch, daar de info op het scherm niet overal tijdig ververst of de blokpost wel logisch opgesteld is, maar je de helft van je baanvak niet ziet doordat je weggestopt zit achter een achtergrond. Velen zijn het ook niet gewoon.
- Misschien eens zoeken naar een alternatief voor het dienstregelingrijden, het opdrachtrijden (overal half gevulde bundels en bij elke trein hoort een opdrachtenkaart, zo is je verkeer niet geheel chaotisch en moeten de blokposten creatief zijn om alles te laten passeren en op punt te laten geraken, nu dat zijn ze wel want dat is bewezen tijdens het vrije rijden gedurende deze dag).
- Wanneer rijschema's te stroef begonnen lopen werd er overgeschakeld op vrij rijden, wat sowieso toegelaten was tussen de dienstregeling door, maar de officiële treinen kregen voorrang op de extra treinen die tussen stations onderling reden.


Al bij al geslaagd en blij dat we er met AMSAC bij waren.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Dus eigenlijk is het "rijden zoals we gewoon zijn" vlotter en beter te behappen door rijders en publiek dan het streng gereglementeerde "diensttijd-rijden".

Dit sluit dus een stuk aan met het voorwoord in MSM190 en de daar gevoerde discussie  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 08 april 2019, 10:25:30 AM
Dus eigenlijk is het "rijden zoals we gewoon zijn" vlotter en beter te behappen door rijders en publiek dan het streng gereglementeerde "diensttijd-rijden".

Dat zal voor een groot deel wel liggen aan het feit dat de hobby een bepaalde vrijheid moet hebben en ieder die vrijheid op zijn eigen manier moet kunnen invullen.
Ik had de indruk dat het na de montage eerder de militaristische toer op ging, streng en vooral géén fouten maken of... >:(!
Daarom dat ik er ook na het opzetten van de baan de brui heb aan gegeven. (ik ben in slaap gevallen tijdens de briefing!!! ;D ;D)
Intressant misschien voor mensen die bezig zijn met electronica, computers enz, maar gewone leken (en zo zijn er nog meest van al) hebben hier niets aan.
Wat niet wil zeggen dat ook ITers zich eens niet mogen uitleven in hun genre.
Er moet voor elk wat wils zijn...

;)

Metpetergaathetbeter

#14
ik was er niet,maar als men de hobby wil propageren moet men eigenlijk rijden zoals het publiek het graag ziet (lees heel veel treinen).
Laat het op schemarijden van treinen over voor de die-hard modelspoorfans(in gesloten kring) want vaak hoor je op en na Open deurdagen zo'n mooie baan en geen trein gezien/zien rijden en de volgende keer komen die mensen niet meer terug.

Ik dacht hier (en in MSM) en elders al meerdere keren  de vraag gelezen te hebben :"Hoe maakt men het publiek warm voor modelspoor?"

Toch iets dat een heleboel mensen niet graag lezen de keuze tss dat natuurgetrouw rijden al dan met schema's (ik dacht dat sommigen zelf daar al begonnen te zondigen op de banen zodoende..) of wat het publiek graag ziet (veel treinen) zoniet steeds maar minder belangstellenden die niet meer komen omdat er eigenlijk niets te beleven valt?

Misschien verdient deze bedenking ook eens vermeld te worden bij het voorwoord van de hoofdredacteur van volgende MSM'en, misschien is dat reeds gebeurd en moet dat eigenlijk tot vervelends toe herhaald te worden om de mensen aan te zetten om (zowel) de hobby te propageren als te ontdekken en te beleven