het millieu

Gestart door raf, 05 maart 2019, 09:26:57 AM

Chrisrail

#15
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

stoomlokje

zodus sterven mag zelfs niet meer. ;D ;D

bollen neus

Scheten laten ook niet. Boerkes laten ook niet. De lijst wat wel nog mag is veel korter dan wat niet meer mag, met hartelijke dank aan het nutteloze sociale media gebeuren reeds.
Den Eric

stoomlokje

Citaat van: bollen neus op 06 maart 2019, 17:40:23 PM
Scheten laten ook niet. Boerkes laten ook niet. De lijst wat wel nog mag is veel korter dan wat niet meer mag, met hartelijke dank aan het nutteloze sociale media gebeuren reeds.
Den Eric

SOCIALE ??? media  >:( zeg  maar gerust : A-sosiale   :(

jodo


efl045

Citaat van: raf op 05 maart 2019, 16:39:52 PM
zo heb ik hier tientallen toestellen staan die perfect werken maar als verouderd zouden weg gegooid worden
en ja ik kan iets wat werkt niet weg doen das de aard van het beestje
Bij mij is het nog een beetje erger, ik kan zelfs niets weg doen dat niet meer werkt, sterker nog, ik vind maar rust als ik het weer kan doen werken :-)
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,28789.msg421127.html#msg421127

raf

hahaha ik heb me inderdaad weer verkeerd verwoord
ik kan ook niets weg gooien alleen als het echt niet meer te herstellen is
en dan is het zo kapot dat het zelfs met plakband niet meer bij elkaar te houden is
je werk aan die loc is eigenlijk een stapje verder maar wel mooi werk
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

#22
Er moet zeker iets gedaan worden en zelfs vrij dringend, maar het kan allemaal al heel simpel he.

- Verplaatsing kleiner dan 5 kilometer en je moet niet veel meenemen? => Velo (ik doe dat zelfs grotendeels voor verplaatsingen tot ongeveer 10km), dus in 't weekend staat mijn bedrijfswagen meestal het hele weekend stil. Moest ik niet bijna dagelijks naar verschillende klanten moeten of op het onverwacht naar ik weet niet waar moeten dan zou ik bv als ik een vaste dag op kantoor zit zelfs die dag met de fiets komen, het is maar 11km.
- Koop wat minder in plastiek.
- De verwarming kan iets minder hard, binnen een trui dragen is nog geen ramp.
- Rij samen wanneer je naar een modelbouwtentoonstelling gaat (doe ik ook meestal met Rudy, Peter en Chris van de club).
- Recycleer een beetje, gooi niet direct iets bruikbaars weg.
* vb mijn bazin van mijn weekendwerk deed vorig jaar oude wijnglazen weg (veel slijt na al die jaren gebruikt te zijn in de feestzaal, ipv ze weg te gooien konden de werknemers er een aantal meenemen, ik heb mij 12 rode en 12 witte wijnglazen meegenomen, ik drink toch niet vaak wijn dus die zullen nog wel even meegaan eer ze helemaal afgeschreven zijn
* Ander voorbeeld is mijn nicht die de oude meubels van bij hen thuis heeft opgeschuurd en in een ander kleur gestoken. Ze staan nu te pronken in hun woonkamer. Mooie duit gespaard en dat meubilair kan een tweede leven beginnen. :)

Allez ja, er zijn tal van simpele maatregelen die wanneer iedereen ze zou uitvoeren toch al een verschil zouden maken.

Automarkt is sowieso verzadigd, snap niet dat men dat niet door heeft, de wereld blijft even rond en groeit niet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

eerste zinnige praat in dit draadje  :) :)