Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

het millieu

Gestart door raf, 05 maart 2019, 09:26:57 AM

raf

al die stakingen en door dar brossen hebben ze mij eindelijk overtuigt om ook iets aan het milieu te gaan doen




If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

als ik goed lees ga jij dan ook niet meer met boten naar beurzen om het klimaat niet onnodig te belasten ?  :-\ :-\

raf

hahaha jawel peter maar wij carpoolen
zodat we 2 ritten uitsparen om zowel alles daar als alles terug weg te krijgen
zo blijven mensen die van ver komen ook slapen bij deelnemers
BV van bielefeld naar mij thuis en dan van bij mij met 1 wagen naar goes met 2 mensen en materiaal in een auto
daarna bij een lid 2 dagen daar blijven slapen en dan dus met 5 man in een auto naar onze slaap stek
na de beurs terug met 2 naar bij mij en dan de dag erna gaat john terug naar bielefeld
de andere deelnemers doen net het zelfde zodat we met 10 mensen in goes stonden en maar 3 auto's daar hadden

dus sparen we een pak km uit door dit systeem en dus beter voor het milieu
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Andress24

Citaat van: raf op 05 maart 2019, 10:23:28 AM
dus sparen we een pak km uit door dit systeem en dus beter voor het milieu
gr raf

en ook een beetje voor het klimaat  ;)
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Klaas Zondervan

Raf, heb je niet overwogen om met de fiets naar Goes te gaan? Ik heb mijn spoorbaan ook op een kar achter mijn fiets daarheen gesleept.

Metpetergaathetbeter


Peter

Ofschoon ik akkoord ben dat er iets moet gebeuren voor het milieu, zou ik toch willen dat na zo'n betoging (die ik deels steun) van die jongeren ze de rommel opkuisen kuisen die ze op straat laten slingeren, en het ineens in de beschikbare vuilbakken gooien
Met vriendelijke groeten
Peter

rgp

Peter,

Ik zou graag eerst eens een studie zien, gamaakt door onafhankelijke wetenschappers (en dus niet door gesubsidieerde wetenschappers, of tooghangers) over de klimaatverandering, de inpact van mens, dier, landbouw, ......

Roland

Michiel

Roland, over de verwachtte evolutie van het klimaat tot het jaar 2100 kan je alvast hier terecht:

https://www.meteo.be/nl/klimaat/de-klimaatvooruitzichten-voor-2100      

Wat de konsekwenties zijn voor mens, dier en nijverheid, is weer een ander verhaal.  ;)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Andress24

1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Andress24

Nog even meegeven dat hoewel het draadje "milieu" heet, we het hier wel de hele tijd over het klimaat hebben. Not the same thing.
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

raf

andres
je hebt wel gelijk maar het zijn wel twee zaken die met elkaar hand in hand gaan

dat er iets moet gebeuren wat milieu aan gaat is zeker iets wat te overwegen is
bv duurzame apparaten en niet die na 1 jaar verouderd zijn en niet hersteld kunnen worden .
ik heb hier een perfect werkende pc gekregen E systems toestel)maar waar je dus niets aan kunt veranderen
het is eigenlijk een gestripte laptop want alles zit in het scherm buiten de wifi module want die ontbreekt

perfect toestel werkend op xp en nu op vista maar W7 gaat niet omdat er te weinig geheugen in zit om er degelijk mee te kunnen werken
hij was voor de vuilbak bestemd maar word nu na de update voor de club gebruikt om video en foto's te kunnen laten zien op beurzen .
dus zijn einde is nog een 10 tal jaren uitgesteld en hopelijk nog langer .
de eigenaar wilde er zelfs w10 op zetten maar vond vista reeds onwerkbaar traag en hij kon er niet mee op internet (buiten met een dongle)

zo heb ik hier tientallen toestellen staan die perfect werken maar als verouderd zouden weg gegooid worden
en ja ik kan iets wat werkt niet weg doen das de aard van het beestje

gr raf
ps klaas ik moest 100 km rijden en dat met de fiets en dan nog het materiaal mee nemen (scherm,doeken,kabels ,en dan nog die viskes )zou nie goed komen denk
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

#12
Citaat van: raf op 05 maart 2019, 16:39:52 PM
dat er iets moet gebeuren wat milieu aan gaat is zeker iets wat te overwegen is

Ja! bijvoorbeeld de diesel zo duur maken dat het niet meer te doen is en allerlei taksen en LEZ-zones  enzovoort invoeren, zodanig dat mensen die met een diesel rijden hun wagen een paar duizend €uro's in waarde zien dalen, en deze dan voor een appel en een ei moeten verkopen aan buitenlanders, omdat Belgen hem niet meer willen!
En daarna worden die zelfde diesels door die gelukkige buitenlanders net over de grens gestart en wordt er vrolijk en goedkoop mee rondgereden, terwijl de rook uit diezelfde diesel terug de grens overwaait, het APENLAND BELGIE binnen!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Michiel

Het wordt inderdaad totaal krankzinnig, die ECO-woede. Ik mag hier mijn auto, technisch totaal in orde en veilig, weggooien want geen enkele opkoper kan de auto nog kwijt. De markt is volledig verzadigd, de export ook, dus vernietigen. De verontreiniging en verspilling die dat veroorzaake is tig keer hoger dan die paar tienden van een procent "teveel" roet.

Benzineauto's, vooral die met directe injectie, vervuilen nog meer dan diesels, maar die discussie wordt blijkbaar niet gevoerd. Waarom niet?

En dan "moet" ik een nieuwe auto kopen: een "propere", maar de energie en de verontreiniging dat het produceren van een nieuwe auto, die ik niet eens wou, kost, is ook tig keer hoger dan de iets te hoge uitstoot van de vorige auto. Ecologisch is deze geforceerde dieselban een ramp voor het milieu. Wie dit bedacht heeft is kortzichtig of heeft er een voordeel bij.

En zou ik dan voor elektrish kiezen, dan ben ik helemaal goed bezig. Die batterijen zijn een ware ramp voor het milieu, zowel om ze te vervaardigen, als ze later te dumpen. Ecologisch is elektrisch rijden een dikke NO-NO.  Laat staan dat ons elektrische infrastructuur helemaal niet voorzien is om elke nacht de batterijen van 10 miljoen autos bij te laten. Wie gaat dat betalen, en welke schade gaat de productie van deze nieuwe infrastructuur aan ons millieu brengen? Want we moeten steeds meer consumeren?

Dat er iets moet gebeuren, dat is klaar als een klontje, maar de "oplossingen" die nu door de strot worden geduwd, zijn net ANTI-ECOLOGISCH! Als er eens massal zou ingezet worden op soberder leven, minder verspillen, toestellen herstelbaar maken, en minder decadent met allerij nutteloze gadget stoefen of met dikke SUVs rondtuffen, dan besparen we een hoop meer, en is er meteen meer hoop voor onze kinderen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

stoomlokje

Dus ook geen treintjes meer , want om die te produceren vervuilen we ook het milieu :-\ :-\
Alleen nog op een houten ??? stoel zitten en wachten op de dood zeker. >:( , dat is alles wat er op de duur nog mogelijk is. :-[
Verder ook niet meer kindjes kweken , "gelijk de konijnen ",  want die ( de kindjes ) verbruiken en vervuilen in hun leven ook. :(