Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Vertrouwen in 2dehands en Marktplaats zoek

Gestart door ronny-vdv, 27 februari 2019, 20:34:04 PM

nederbelg

Citaat van: BrainFeeder op 01 maart 2019, 09:36:56 AM
Maar... je weet toch op voorhand aan welke prijs je iets mogelijk wil laten gaan? Zet dan van het begin een prijs die in de buurt komt. Het gaat minder lang duren voor een goede prijs bereikt is.
Hoi,
Maar dan had ik "vaste prijs" aangeklikt ipv bieden!
Ik ben ook van mening dat als je begint bij 1€, je veel meer volgers gaat krijgen.
Met als gevolg meer kans op biedingen en meer volgers.

Dave

Rangeerduivel

Citaat van: nederbelg op 01 maart 2019, 10:28:19 AM
Citaat van: BrainFeeder op 01 maart 2019, 09:36:56 AM
Maar... je weet toch op voorhand aan welke prijs je iets mogelijk wil laten gaan? Zet dan van het begin een prijs die in de buurt komt. Het gaat minder lang duren voor een goede prijs bereikt is.
Hoi,
Maar dan had ik "vaste prijs" aangeklikt ipv bieden!
Ik ben ook van mening dat als je begint bij 1€, je veel meer volgers gaat krijgen.
Met als gevolg meer kans op biedingen en meer volgers.

Dave

Dat vind ik overbodig hoor Dave,
Ik ben ook voor "vaste prijs", en als ze willen bieden ze dan toch via Email
Wij hebben ook een paar prullen op tweedehands.be staan, en die van ons vraagt af en toe "hoeveel hebben er al naar gekeken?"
Dat speelt geen rol, er moet er maar éne komen die het koopt, dat telt, en de andere 5000 die er naar kijken heb je niks aan,
dus volgers...... :-\

;)

Robrecht

Citaat van: bollen neus op 01 maart 2019, 09:44:54 AM
Citaat van: BrainFeeder op 01 maart 2019, 09:36:56 AM
Maar... je weet toch op voorhand aan welke prijs je iets mogelijk wil laten gaan? Zet dan van het begin een prijs die in de buurt komt. Het gaat minder lang duren voor een goede prijs bereikt is.

Onlangs deed ik bod van 10 euro op een loc, startbod was 99cent. Ik kreeg een boze e-mail van de eigenaar dat het bod veel te laag was en dat het een schande was... Ik heb dat niet op die site gezet met zulk laag startbod hé, dus wie z'n schuld is het dan?

Dus ik begrijp ook wel dat sommige liever gewoon een e-mail sturen, kan men meteen vragen wat hun 'echte' gewenste prijs is. Bespaart ook weer tijd en moeite...

Maar goed, ieder z'n eigen ding...

Bij mij is het altijd teveel dat ik vraag, krijgt ge een mailke van mij
GOOGLE=>catalogus nummerke intikken en waar het goedkoopste kan aangeschaft worden zeker doen (en niet vergeten van het dan te kopen)  Of nog de beste tip is, koop het altijd als het product nieuw uitkomt dan moet je nooit melken over de prijs maar tja de modellen komen dan weer juist op een "zeer ongelegen" moment (lees dan geen financien dus) Tja wie zijn dan de losers nietwaar?
Aveekes,
Den Eric.

Wel jammer voor beginners wanneer alle nieuwe exemplaren in de winkels al een paar jaar weg zijn en je ze enkel nog kan vinden tweedehands.
En dus iemand die niet elk jaar alle nieuwigheid kan aanschaffen is dus een loser? Als dat de trend is bol ik het wel gewoon weer af hier op het forum.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Robrecht

Citaat van: nederbelg op 01 maart 2019, 10:28:19 AM
Citaat van: BrainFeeder op 01 maart 2019, 09:36:56 AM
Maar... je weet toch op voorhand aan welke prijs je iets mogelijk wil laten gaan? Zet dan van het begin een prijs die in de buurt komt. Het gaat minder lang duren voor een goede prijs bereikt is.
Hoi,
Maar dan had ik "vaste prijs" aangeklikt ipv bieden!
Ik ben ook van mening dat als je begint bij 1€, je veel meer volgers gaat krijgen.
Met als gevolg meer kans op biedingen en meer volgers.

Dave
Bieden werkt anders eh... als je naar een veilinghuis gaat zullen ze de prijs ook niet laag zetten om volk te lokken.
Je zet een prijs er op waarmee je zelf akkoord zou gaan. Iemand die echt interesse heeft doet een bod, en naarmate dat het item gewenst is of 'zeldzaam' zal er wel tegen elkaar opgeboden worden. Met als (gehoopt) resultaat dat je meer krijgt dan dat je voor ogen had.

Natuurlijk is het online weer wat anders en wordt er gemanipuleerd tot en met. Trouwens de meeste die bieden op goedkope dingen zijn zelf verkopers met, soms wel 10000 eerdere loten etc, die het dan zelf weer met winst willen verkopen. Geen idee of die dan waardevolle 'volgers' zijn...
en het nut van 'volgers' ontgaat me eveneens... het zijn geen sociale media eh?!
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

mardig23

#34
Nee Robrecht, dat is niet de trend, dus zeker niet gaan lopen ;)

Maar veel mensen hebben een eigen mening, en iedereen komt daar hier open voor uit.
Er wordt dan ook als eens iets geschreven waar niet (lang genoeg) over nagedacht is.
Ik durf dat ook wel eens :o

Ik heb een periode met een zwaar verlies te kampen gehad, en heb toen enkele belangrijke modellen gemist.
Ik heb mijn financiën gebruikt om de bergen medische kosten en nasleep te dekken, en ondertussen mijn gezin verder te laten leven (financieel dan) zonder zorgen.
Dan komen er een tijd geen treintjes bij te kijken.

Ben ik dan een loser Eric, omdat mijn gezin boven de hobby komt? En ik verdien genoeg centen hoor, maar een chirurg/ziekenhuis/begrafenisondernemer/verzekeringsmakelaar enz, verdien net wat meer, en als je die allemaal tegelijk moet betalen, en dan nog in een zwarte periode, lig je niet wakker van een trein.

Wat de zoekertjessites betreft, is het een goudmijn, maar je moet je boven de ergernissen zetten. Ik ben al opgelicht, en heb heel toevallig gisteren nog een spreekwoordelijk kogel ontdoken.
Ik zet mijn zoekertjes met een vraagprijs online, en laat de optie "bieden" altijd open. Je krijgt dan soms ook belachelijke biedingen, maar dan stuur ik een vriendelijk mailtje dat het wat aan de lage kant is ;)
Mvg Karl

Rangeerduivel

#35
Citaat van: BrainFeeder op 01 maart 2019, 11:23:11 AM
En dus iemand die niet elk jaar alle nieuwigheid kan aanschaffen is dus een loser? Als dat de trend is bol ik het wel gewoon weer af hier op het forum.

Da's maar de mening van 1 persoon, er zijn er nog honderden anderen, dus zeker geen reden om het hier "af te bollen" !  ::)
Ik, en waarschijnlijk de meesten, hebben ook wat strategie nodig om het gegeerde aan te schaffen, er is nog leven(*) buiten de hobby!

;)
(*) lees Kosten!

Peter

CiteerEn dus iemand die niet elk jaar alle nieuwigheid kan aanschaffen is dus een loser?
Ja en Nee,

Bij sommige merken is dat inderdaad een probleem, maar na geruime tijd brengen ze die modellen soms toch weer terug op de markt, maar bv. in andere versie (andere kleuren, ander tijdperkt enz) Maar soms brengt zo'n merk bv  die rijtuigen opnieuw uit maar dan in een set van 4 of 5 of 6 waardoor je ineens een groot bedrag moet neertellen. Het is inderdaad soms een spijtige zaak, waar sommige verkopers profiteren door die niet meer beschikbare modellen (waarvan ze soms een aantal modellen hebben aangeschaft), te verkopen voor veel hogere prijzen.
Met vriendelijke groeten
Peter

jodo

Robrecht ,het gaat volgens u over de sites in het algemeen.
Maar de sites ,dat zijn toch degenen die iets te koop aanbieden,de verkopers dus.
Probeer in contact te komen met de verkoper en na enkele mails weet je meestal met wie je te doen hebt al kun je mooipraters toch onverwacht tegenkomen en ben je de sigaar.

Robrecht

Oké

Karl, geen paniek, de hobby zit te diep in m'n lijf om een tweede keer te 'stoppen' ;) en het is hier op het forum te leuk met al die toffe mensen en bergen aan informatie en artistieke pracht. Was gewoon even mijn mening die botste met die van Eric. (Ja ik heb dat ook soms)

En het gaat me over m'n persoonlijke ervaring/ergernis bij het gebruik van de sites. De dingen die gebeuren kunnen enkel omdat de sites/platformen het toelaten. Startprijs van 1euro kan voor sommige items op de site perfect correct zijn. Die dingen zijn niet ontworpen met het veilen van modeltreinen als doel. En dan is het de vraag wat kunnen we er aan doen? De verkopers informeren en vragen of het niet anders kan, of het platform in vraag stellen. (Als webdeveloper ben ik al sneller geneigd om voor optie 1 te gaan, want tjonge jonge wat een werk. Maar het is wel meer en meer dat platformen zich moet schikken naar de gebruikers. Recent nog Facebook, YouTube vandaag weer in het nieuws...)

Ik was al lang blij dat ik niet de enige ben die ergernissen heeft. (Ik startte niet het draadje)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

svvander

Grrrr... 2de hands (of de mensen die er zaken verkopen). Zouden we niet beter een topic maken: frustraties op 2de hands? Ik zag een Traxx 2803 van Märklin te koop staan voor ne redelijke prijs. Ik reageer direct en biedt de redelijke vraagprijs van de verkoper. Geen reactie. Dus een uur of 3 later stuur ik terug: is mijn bod ok, zo ja graag de verzendkost en uw rekeningnummer... niets. (Je kan tegenwoordig zien of de verkoper het gelezen heeft, aan de hand van de vinkjes... een beetje zoals bij whatsapp). Ik zie dat 'm het gelezen heeft, maar krijg geen reactie. Vreemd. Vanmorgen, stuur ik terug; heeft u mijn bericht goed ontvangen? Niets. Dus ik vraag toch uit beleefdheid: is het misschien al verkocht. Direct: ja verkocht.

Verdorie: dit was juist eentje dat ik nog zo graag had.  :'(
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Peter

Ik kijk er niet meer naar. Bij tweedehands worden de interessante dingen meestal aangeboden door Catawicki., met alle problemen van dien als je bij hen iets wil kopen
Ik ga liever eens naar een van de beurzen, maar dat is door de Corona helaas niet meer mogelijk
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Ik ga ook liever naar beurzen, maar ja... zoals je zegt: wanneer zal het nog eens beurs zijn? Zoals het er nu voor staat, denk ik dat we gaan mogen wacht tot de winter.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

henry

Afgelopen weekend eerste treinenbeurs gehad.

Welkom in 't Haske op de eerste treinenbeurs na de Corona-lockdown.
https://www.eurospoor.nl/nl/bezoekers/lokale-beurzen/

Was weer even leuk sneupen na zo.n lange tijd geen beurs meer gehad te hebben.

Ik hoop voor alle liefhebbers dat dit voor iedereen weer snel werkelijkheid gaat worden in alle dorpen en steden.

Henry

mardig23

Jaja, in Nederland is er precies niks aan de hand...

Wat tweedehands betreft, slikken en doorgaan Sven.
Ik heb dat soort dingen regelmatig voor, maar aan de andere kant haal ik er ook veel vandaan.
Maar ge moet heeeeeel veel geduld hebben soms ;D
Mvg Karl

doomslu

Citaat van: svvander op 20 juli 2020, 09:48:15 AM
Ik ga ook liever naar beurzen, maar ja... zoals je zegt: wanneer zal het nog eens beurs zijn? Zoals het er nu voor staat, denk ik dat we gaan mogen wacht tot de winter.
Ik zou zeggen: "Zoals het er nu voor staat, denk ik dat we gaan mogen wacht tot NA de winter."
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *