Vertrouwen in 2dehands en Marktplaats zoek

Gestart door ronny-vdv, 27 februari 2019, 20:34:04 PM

Ronald


loebaske

WAAR VIND JE DIE NOG???   ;D ;D

Dat zou je moeten weten Rudy ;)

Peter

CiteerWAAR VIND JE DIE NOG???

Om een paar voorbeelden te noemen: Eric van MIAA, Fernand van Ferivan,,Jos van MBB Grove den, Paul van C-Traccs enz...
Met vriendelijke groeten
Peter

Robrecht

Citaat van: mardig23 op 28 februari 2019, 11:15:55 AM
Citaat van: ceuleer op 28 februari 2019, 11:02:02 AM
Citaat van: BrainFeeder op 28 februari 2019, 09:27:08 AM
Bij Ebay is er een zekere Brusselaar (met Mehano materiaal) bijvoorbeeld. Is die te vertrouwen?

Ja.

+1  ;)(Ik vermoed dat dit over Saint Nicolas gaat?)

Sinterklaas is te vertrouwen zo blijkt :) maar er is nog een andere met Mehano spul de laatste dagen/weken, telkens er een degelijk bod is verdwijnt het en de volgende dag weer opnieuw beschikbaar. Als je vraagt achter meer foto's krijg je foto's van Sinterklaas (andere nrs van loc) etc...
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Modelspoorhobby op 28 februari 2019, 13:09:30 PM
De smeerlappen stuurden hem een VERGROOTGLAS
maar hopen dat het dan nog een goed vergrootglas is of je bent 2 maal bedrogen en volgens mij heb jij die besteld en betrek je daarom je buurman uit schaamte !  ;D ;)

jodo

Robrecht,ik heb persoonlijk een goede ervaring met alias  St Nicolas ,Selbert uit Brussel.
Heb al meerdere zaken van hem gekocht en steeds in orde.
Ben zelfs al bij hem thuis geweest om ,op mijn vraag ,een wijziging aan mijn MW41 uit te voeren en die rijdt nog steeds vlekkeloos.

Met Marktplaats minder goede ervaring(en).Akkoord tot aankoop bekomen met de verkoper en dan verdwijnt plots de aankondiging,geen antwoord op latere e-mails.
Ook zijn er op Marktplaats die na akkoord en met de vermelding "gereserveerd "plots aan iemand anders verkopen met een gelijk of hoger bod.

Maar over 't algemeen voor 95 % tevreden met internet aankopen.
Kijk zeker goed uit en probeer wat te weten te komen over de verkoper.

Rangeerduivel

Citaat van: BrainFeeder op 28 februari 2019, 15:21:46 PM
Citaat van: mardig23 op 28 februari 2019, 11:15:55 AM
Citaat van: ceuleer op 28 februari 2019, 11:02:02 AM
Citaat van: BrainFeeder op 28 februari 2019, 09:27:08 AM
Bij Ebay is er een zekere Brusselaar (met Mehano materiaal) bijvoorbeeld. Is die te vertrouwen?

Ja.

+1  ;)(Ik vermoed dat dit over Saint Nicolas gaat?)

Sinterklaas is te vertrouwen zo blijkt :) maar er is nog een andere met Mehano spul de laatste dagen/weken, telkens er een degelijk bod is verdwijnt het en de volgende dag weer opnieuw beschikbaar. Als je vraagt achter meer foto's krijg je foto's van Sinterklaas (andere nrs van loc) etc...


Siant Nicolas en Herbert Selbert is tweemaal dezelfde persoon, het éne adres situeert zich in een garage in centrum Brussel, het andere een woonhuis in Grimbergen.
Ook ik ben reeds bij hem in Grimbergen geweest.
Correcte man, doet jammer genoeg niet mee aan PayPal

;)

mardig23

Bahja, Jammer genoeg geen paypal...

Heb je met hem toch niet nodig. Loopt altijd goed, en als er wat is heb je de verzekering via Bpost.
Paypal is in dit geval alleen maar goed om die zotte amerikaan nog rijker te maken ;D
Mvg Karl

Olivier77

Een goede avond,

St Nicolas is inderdaad volgens mij 100 % te vertrouwen.
Ben er ook langs geweest voor aankopen.
Ook zeer vlotte en toffe contact.
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Robrecht

Blijkbaar heel wat fans hier op het forum. Heb hem ook al aan de lijn gehad. Lijkt me inderdaad vriendelijke gast. Het ging me feitelijk over andere gebruikers ook :) en het draadje ging oorspronkelijk misschien meer over de sites in het algemeen ;)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

mardig23

Voor de rest op internet opletten hé Robrecht,

Voor je het weet moet je al uw geld afgeven aan bebaard tuig met een zwarte Mercedes op de één of andere parking aan een godverlaten tramterminus in het hol van Pluto ;D ;D ;D
Mvg Karl

Robrecht

Citaat van: mardig23 op 28 februari 2019, 22:54:19 PM
Voor de rest op internet opletten hé Robrecht,

Voor je het weet moet je al uw geld afgeven aan bebaard tuig met een zwarte Mercedes op de één of andere parking aan een godverlaten tramterminus in het hol van Pluto ;D ;D ;D
Haha  ;D zolang ik voor het geld ook mooie dingen in de plaats krijg maakt het mij niet uit wie ik tref op die parking...

Online erger ik mij vooral aan zaken waar de prijs heel laag gezet wordt, ze laten de mensen bieden, en als ze merken dat er geen nieuwe biedingen zijn terwijl de prijs nog niet schandalig hoog genoeg is gaan ze zelf bieden om vervolgens het item weg te halen en later terug te zetten. Dat is ergernis alom en na een tijd bied je nergens meer op omdat het waarschijnlijk toch weer verloren moeite is. Ze zouden de prijs om te beginnen al op een bedrag kunnen zetten dat ze vinden dat het waard is, het zou mij, en anderen, een hoop tijd en moeite besparen.

Met u, Karl, en anderen tot nu toe al 'geluk' (waarschijnlijk is de meerderheid wel met goede bedoelingen, maarjah) gehad. En het is fijn dat iedereen op het forum elkaar wat kent. Als er twijfel is over prijzen/personen/.. gewoon even rond vragen :)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

nederbelg

Hoi,

Ik zet ook geregeld artikelen op MP of 2dehands.
Ik laat de mensen altijd bieden vanaf 1€. je laat het immers toch gaan voor de prijs waarvoor je het wilt laten gaan.

Spijtig genoeg krijg ik (vooral de laatste tijd) veel biedingen via mail binnen!
Er zitten interessante biedingen tussen maar dat hoeft voor mij niet.
Het staat er net een half uur op!
Maar ze willen blijkbaar "niet zichtbaar" bieden!


Dave

Robrecht

Maar... je weet toch op voorhand aan welke prijs je iets mogelijk wil laten gaan? Zet dan van het begin een prijs die in de buurt komt. Het gaat minder lang duren voor een goede prijs bereikt is.

Onlangs deed ik bod van 10 euro op een loc, startbod was 99cent. Ik kreeg een boze e-mail van de eigenaar dat het bod veel te laag was en dat het een schande was... Ik heb dat niet op die site gezet met zulk laag startbod hé, dus wie z'n schuld is het dan?

Dus ik begrijp ook wel dat sommige liever gewoon een e-mail sturen, kan men meteen vragen wat hun 'echte' gewenste prijs is. Bespaart ook weer tijd en moeite...

Maar goed, ieder z'n eigen ding...
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

bollen neus

Citaat van: BrainFeeder op 01 maart 2019, 09:36:56 AM
Maar... je weet toch op voorhand aan welke prijs je iets mogelijk wil laten gaan? Zet dan van het begin een prijs die in de buurt komt. Het gaat minder lang duren voor een goede prijs bereikt is.

Onlangs deed ik bod van 10 euro op een loc, startbod was 99cent. Ik kreeg een boze e-mail van de eigenaar dat het bod veel te laag was en dat het een schande was... Ik heb dat niet op die site gezet met zulk laag startbod hé, dus wie z'n schuld is het dan?

Dus ik begrijp ook wel dat sommige liever gewoon een e-mail sturen, kan men meteen vragen wat hun 'echte' gewenste prijs is. Bespaart ook weer tijd en moeite...

Maar goed, ieder z'n eigen ding...

Bij mij is het altijd teveel dat ik vraag, krijgt ge een mailke van mij
GOOGLE=>catalogus nummerke intikken en waar het goedkoopste kan aangeschaft worden zeker doen (en niet vergeten van het dan te kopen)  Of nog de beste tip is, koop het altijd als het product nieuw uitkomt dan moet je nooit melken over de prijs maar tja de modellen komen dan weer juist op een "zeer ongelegen" moment (lees dan geen financien dus) Tja wie zijn dan de losers nietwaar?
Aveekes,
Den Eric.