Vertrouwen in 2dehands en Marktplaats zoek

Gestart door ronny-vdv, 27 februari 2019, 20:34:04 PM

Havoc

Als ondertussen de organisatoren en beursorganisaties niet de fles op zijn....

En eerlijk gezegd, hoe graag ik ook zou gaan want ik heb een en ander nodig, nu krijg je me er niet naartoe.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

#46
Citaat van: mardig23 op 20 juli 2020, 11:12:00 AM
Wat tweedehands betreft, slikken en doorgaan Sven.
Ik heb dat soort dingen regelmatig voor, maar aan de andere kant haal ik er ook veel vandaan.
Maar ge moet heeeeeel veel geduld hebben soms ;D

Het is de schuld van de sites zelf dat ze om zeep gaan,
Pasten ze de politiek van bvb Ebay toe, het zou er veel correcter aan toe gaan...nl het (tamelijk strenge) opvolgen van een koop/verkoop en zorgen dat het er correct aan toe gaat, met zelfs bij wantoestanden gerechtelijke stappen! (bieden wordt koopplicht)
Het toestaan van gratis zoekertjes maakt de boel echter kapot.
Een voorbeeld;
Ik had recent een ongebruikte maar in nieuwstaat verkerende fietsdrager voor de auto in aanbieding, vraagprijs 70€, bieden vanaf 60€.
Na een ontelbare reeks (info)mailtjes verkocht aan een persoon uit Luik... :o :o
Hij kon die enkel op donderdag komen afhalen, afstand was volgens hem geen probleem.
Die donderdag  thuis zitten wachten, kort na de middag bericht met een foto van een auto met gewoon een kras in de deur; "ongeval gehad, kan niet komen, indien niet verkocht volgende week donderdag kom ik er om"!
Nooit meer iets van gehoord.
Anderhalve week later fietsdrager verkocht aan een ernstig persoon, aan de vraagprijs zonder bieden, zagen oid.
Stipt, correct en tevreden omdat het item nog splinternieuw was...

Keerzijde van de tweedehands.be medaille;
De brave man had geen cash geld bij en wilde via storting betalen wat ik weigerde omdat die truc ook door fraudeurs wordt toegepast; ze tonen je op hun aaifoon bewijs dat het gestort is maar in werkelijkheid staat er niets op je rekening.
Achteraf bleek wel dat hij ter goedertrouw was omdat wij beiden toevallig bij dezelfde bank zaten en ik op de pc kon volgen toen hij overschreef.
Ik heb mij achteraf meerdere malen verontschuldigd voor mijn wantrouwen maar de goeie moeten het wel bekopen samen met de slechte.
Hij had daar wel begrip voor... :D

;)

ronny-vdv

Tegenwoordig moet je niet meer bij dezelfde bank zijn om te zien of de overschrijving uitgevoerd.
Wanneer een bank instant-overschrijvingen aanbiedt, dan ziet de begunstigde onmiddellijk het geld op zijn rekening.
Let wel op, dit op werkdagen en tussen 8u en 16u.
Mvg,

ronny-vdv

55erke


Hoy,

Het is tog een beetje logisch dat je niet altijd meteen antwoord krijgt , verkopers wachten een beetje af of er nog boden volgen.
Ze willen verkopen aan het hoogste bod , niet aan het snelste.
Ik heb al behoorlijk wat gekocht en een beetje verkocht op 2dehands en nooit problemen gehad.  Maar je moet daar wel wat geluk mee hebben , en geduld  ;)

Groetjes.

svvander

Akkoord. Maar als je de vraagprijs geeft en je stuurt een berichtje, dan is toch het minste dat je kan doen even antwoorden? "Sorry, ik heb een hoger bod" of "bedankt ik neem het in overweging, maar er is al een hoger bod". Maar niets laten weten en dan pas de dag nadien reageren als de koper zelf nog maar een vraag stelt... ach ja, het zal wel aan mij liggen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Citaat van: 55erke op 20 juli 2020, 14:59:24 PMHet is tog een beetje logisch dat je niet altijd meteen antwoord krijgt , verkopers wachten een beetje af of er nog boden volgen.
Ze willen verkopen aan het hoogste bod , niet aan het snelste.
Ik heb al behoorlijk wat gekocht en een beetje verkocht op 2dehands en nooit problemen gehad.  Maar je moet daar wel wat geluk mee hebben , en geduld  ;)

Ja, als er geboden moet worden, dan ok. Maar als ze verkopen voor een prijs en dan als je zegt "ok voor mij aan die prijs" dan zeggen "je moet bieden" dan doe ik niet meer mee.

Waar ik nog meer problemen mee heb is de advertenties voor verkochtte zaken laten staan en dan kwaad zijn als je vraagt "is dat nog beschikbaar?". Als je niet wil dat er dan nog berichten voor komen haal het er dan af hé. Andere zaak bij 2-dehands is dat advertenties er op staan om te bieden, er geen enkel bod is en als je iets vraagt dan is het al verkocht...

Eerlijk gezegd, ik heb het al lang opgegeven.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

Wat mij ook soms opvalt (niet alleen op 2de hands) is dat de mensen geen moeite doen om meer info te geven over hun product. Bijvoorbeeld: Locomotief te koop... geen merk, geen schaal, 2-rail of 3-rail? Staat? En dan vraag je dit heel beleefd op en dan krijg je als antwoord: "Foto's spreken voor zich". Dan is het bij mij ook over en out.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Dirky

Citaat van: svvander op 25 juli 2020, 13:03:50 PM
Wat mij ook soms opvalt (niet alleen op 2de hands) is dat de mensen geen moeite doen om meer info te geven over hun product. Bijvoorbeeld: Locomotief te koop... geen merk, geen schaal, 2-rail of 3-rail? Staat? En dan vraag je dit heel beleefd op en dan krijg je als antwoord: "Foto's spreken voor zich". Dan is het bij mij ook over en out.

Denkt ge werkelijk dat ELKE verkoper van treintjes een kenner is? Er wordt heel veel te koop aangeboden door bijvoorbeeld de kinderen van een ziek/overleden familielid en je wilt toch niet dat zij details geven? Denk toch nekeer na!

Klaas Zondervan

Ik kan me voorstellen dat een verkoper die geen kenner is in eerste instantie geen bijzonderheden geeft, simpelweg omdat hij niet beseft dat dat belangrijk kan zijn. Maar als iemand er naar vraagt, dan is het toch normaal om die informatie alsnog te geven.

Havoc

Citaat van: Klaas Zondervan op 25 juli 2020, 13:36:39 PM
Ik kan me voorstellen dat een verkoper die geen kenner is in eerste instantie geen bijzonderheden geeft, simpelweg omdat hij niet beseft dat dat belangrijk kan zijn. Maar als iemand er naar vraagt, dan is het toch normaal om die informatie alsnog te geven.

Inderdaad. Zelfs van dingen waar ik niets van ken zou ik minstens typenummers/merk vermelden. Wat ook soms niet te begrijpen is (dan niet voor treintjes) is het niet opgeven van afmetingen. Als je een tafel/kast verkoopt dan lijkt mij de afmetingen toch een logisch minimum.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Chrisrail

#55
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }