Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Nieuw onderwerp/bericht aanduiding

Gestart door dwizeno, 03 januari 2005, 10:49:44 AM

dwizeno

Vraagje,

Momenteel is er een appart icoontje voor nieuwe onderwerpen.  Mij persoonlijk lijkt het interessanter om dit icoontje te koppelen aan nieuwe berichten (een nieuw onderwerp bevat steeds een nieuw bericht).  Dit zou het veel makkelijker maken nieuwe berichten terug te vinden.

Momenteel moet je onthouden op welke datum je laatst de fora controleerde op niet gelezen berichten (of is er een andere mannier).  Probleem bij mij is dat ik niet alle fora waarin ik geintereseerd ben op dezelfde dag controleer. E?n datum onthouden zou nog wel gaan, maar per forum eentje onthouden/noteren gaat me wat ver.

Wat vinden jullie?  Is dit technisch mogelijk?

MvG,
Dirk
 

Gerolf

Ik herken het probleem, en het leunt nauw aan bij de momentele discussie rond 'overvloed aan fora'.
Ik gebruik de laatste tijd uitsluitend 'recente onderwerpen' met de standaard-instelling 'sinds het laatste bezoek' om te zien wat er gaande is. Nadeel is wel dat je, hoe langer je het forum niet bezocht hebt, hoe meer leeswerk je hebt.

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Ik heb afgesproken met de webmaster morgennamiddag. Dan bekijken we wat we zoal kunnen doen.
Jullie woorden worden niet in de wind geslagen!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Havoc

Hier zijn 2 methodes. Deze van dit forum, met een icoontje voor nieuwe berichten dat ge-reset wordt als je de site bezocht hebt (vindt ik prima, maar ik heb wel de gewoonte als ik een forum bezoek alles te overlopen) en dan heb je forums met een aparte "knop" om de berichten (zowel per rubriek als voor het hele forum) op "gelezen" te zetten. De laatste manier is wel zeldzamer, en het probleem is dat je niet mag vergeten de posts op gelezen te zetten, of je vindt helemaal niets meer.

Voor beiden is wat te zeggen, kwestie van gewoonte.

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.