Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Verklaring Franse seinen

Gestart door Jurgen, 23 februari 2019, 12:03:34 PM

Jurgen

Vele fietspaden die vandaag uitgewerkt zijn waren vroeger in gebruik als spoorlijnen.

Een voorbeeld hiervan in België zijn de vele RaVeL-fietspaden in Wallonië of bijvoorbeeld de Leirekensroute in Vlaanderen.

Frankrijk is ook al een tijdje bezig met het omvormen van oude spoorlijnen tot fietspaden.
Binnenkort heb ik verlof en ben ik van plan om daar eens te gaan fietsen over de oude spoorlijn van Chalon-sur-Saône naar Macon.

Dit fietspad bestaat eigenlijk uit 2 verschillende spoorlijnen waar ik nadien dan een verslag van wil maken op mijn website (zie mijn handtekening onderaan dit bericht).

En daarover gaat mijn vraag, ik neem foto's van alle spoorweg gerelateerde dingen langs het fietspad en wil hiervoor ook een verklaring geven. Voor Duitse en Belgische spoorlijnen heb ik mijn bronnen, maar voor Frankrijk kan ik niet meteen iets terugvinden.
Bestaat er ergens een website waar je de verklaringen kan terugvinden van de Franse seinen, bakens enzoverder?

Ik heb nog wel tijd en het is niet van levensbelang, maar het zou wel een grote hulp zijn.


Mocht er verder nog iemand weten hoe ik kaartjes kan maken voor mijn website, dan is die info ook altijd welkom!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.


Gerolf

Citaat van: Jurgen op 23 februari 2019, 12:03:34 PMMocht er verder nog iemand weten hoe ik kaartjes kan maken voor mijn website, dan is die info ook altijd welkom!

Wat bedoel je met kaartjes? Landkaartjes met je traject? Visitekaartjes? ... ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

Ik dacht eerder aan Monopoly kaartjes? Misschien?
Den Eric.

Jurgen

Hahaha, tja, ik had het beter moeten verwoorden inderdaad.  ;D

Ik bedoel uiteraard kaartjes met het traject van het fietspad.

Verschillende websites maken geen gebruik meer van Google (betalend of geen ondersteuning meer dacht ik) en maken gebruik van Open Street map. Ik ben ook eens gaan kijken bij Open Street map, maar ben een complete leek en weet dus niet hoe ik eraan moet beginnen.


@Johnny: Dat was inderdaad wat ik zocht. Via je link ben ik terecht gekomen op de volgende: http://geillon.pagesperso-orange.fr/trains/signaux/sommaire.htm
Volgens mij een overzicht van zowat alles wat je kan tegenkomen langs een Franse spoorlijn.

Perfect geholpen dus.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.