Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Faller en Co. refurbished

Gestart door Dirky, 22 februari 2019, 20:36:22 PM

Dirky

Niet dat het een nieuwe hobby zal worden, maar ik wou een ontspannend tussendoortje.

Op 2dehands gooien ze de huisjes naar je kop. Sommige vragen er toch wat veel voor maar die blijven ook staan tot ze na 3 maanden weer verdwijnen. Nu en dan kan je wel een koopje doen zoals nu recent.

Voor eentje met een nostalgisch tintje - wie had er vroeger het kapelleke niet? - heb ik meteen tijd gereserveerd.

Voor:

20190221 kapel by Dirky dyniMo, on Flickr

Na:

20190222 kapel by Dirky dyniMo, on Flickr

Ik heb nagenoeg niets moeten afbreken behalve het lattenwerk onder het dak en de stormplanken. Een laagje verf en wat naden toegeplakt en dan washes en brushes.
Nieuwe planken en groen-details komen later wel als het gebouwtje zijn plaats gevonden heeft op een retro-baantje.

Er ligt al een opvolger klaar waarvan ik al een glimp heb laten zien in een ander draadje...

... wordt vervolgd!

loebaske


Is totaal anders dan het plastieken ding, wat een klein beetje verwering en verf kan doen...

Dirky

nog wat dry-rush op de reling en een trapje, retouchje hier en daar, dan is deze ook vatbaar voor een volgende leven.

20190224 006 by Dirky dyniMo, on Flickr

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Dirky


OlivierV

Zeer tof, kan ik eigenlijk alleen maar aanmoedigen.
Lijkt me vooral zeer leerrijk voor iemand die wat verweertechniekjes wil leren, maar ook voor de doorwinterde modelbouwer zijn het leuke side-projectjes.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan