HLD62 Roco : cabineverlichting inbouwen

Gestart door eve, 22 februari 2019, 16:20:55 PM

eve

Dit is maar een mogelijkheid van veel oplossingen.

Van een Evergreenstrip, een LED 0603 warm-wit en een stukje "koperbanen-board"...


by Erik Verleysen on Flickr

...maken we een "licht-armatuur".


by Erik Verleysen on Flickr

Deze kleven we in de locomotief-kast.


by Erik Verleysen on Flickr

In de cabinewand tegen het plafond slijpen we een kabeldoorgang : zie gele pijl.


by Erik Verleysen on Flickr

De cabine-nabootsing in de locomotief-kast klipsen (zonder de draden te kwetsen).


by Erik Verleysen on Flickr

En test.


by Erik Verleysen on Flickr

Mvg, Erik

dani

Een mooi idee.  Maar toch een tip :  ik zie op de foto's dat de LED nog net op de rand van de "raaminzet" schijnt, waardoor de vensters a.h.w. ook gaan oplichten.   Als ik jou was zou ik een klein stukje uit die plastiek van de raamkoepel weg halen zodat de LED naar beneden schijnt IN de cabine en niet de plastiek van de ramen raakt.  En eventueel daar waar je dat stukje hebt weg gehaald de rand van de plastiek even zwart maken met een penseeltje en wat verf zodat er ook geen licht langs de rand kan in dringen.   

Het is misschien muggenziften of mierenn**ken, maar toch was dat een idee dat in me op kwam bij het zien van de laatste foto
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

eve

@ Dani.

Je hebt gelijk.
Nu komt het beschreven fenomeen vooral tot uiting op de getoonde foto. Camera's zijn streng !
In normale lichtomstandigheden en via ons oog geeft eea. een totaal ander beeld.

Mvg, Erik