Roco HLD62 machinist links zetten

Gestart door eve, 16 februari 2019, 15:37:56 PM

eve

Ik kan er naast zijn, maar ik dacht dat bij de HLD62 de machinist, in de rijrichting gezien, links zat.
Bij het maken van foto's van de Roco HLD62 voor een ander project, bemerkte ik dat de "machinist" rechts zat.


by Erik Verleysen on Flickr

Op te lossen als volgt :
-lichtgeleiders voorzichtig verwijderen



by Erik Verleysen on Flickr



by Erik Verleysen on Flickr

–stuurstand 1 (die met de machinist) uit de kast prutsen



by Erik Verleysen on Flickr

– de machinist verwijderen



by Erik Verleysen on Flickr

– 2 gaatjes boren (1 mm) gespiegeld op de oude plaats



by Erik Verleysen on Flickr

– met een figuurzaag een sleufje zagen tussen beide gaatjes



by Erik Verleysen on Flickr

– machinist terug plaatsen



by Erik Verleysen on Flickr

Dat is alles.

Mvg, Erik

loebaske


Klopt Erik, heb er wel niet zoveel werk van gemaakt, het vlak onder de bestuurder afgeknip en vast gelijmd...

Eigenlijk eerst de bestuurders cabine voorzien van een grijze verflaag en een andere deftige bestuurder op de juiste plaats gelijmd  ;)

eve

Citaat van: loebaske op 16 februari 2019, 15:48:39 PM

Klopt Erik, heb er wel niet zoveel werk van gemaakt, het vlak onder de bestuurder afgeknip en vast gelijmd...

Eigenlijk eerst de bestuurders cabine voorzien van een grijze verflaag en een andere deftige bestuurder op de juiste plaats gelijmd  ;)

Het is niet mijn machine...
Mvg, Erik.

bellejt

ga direkt eens mijn 62 tigen nazien en veranderen.Lekker werkje nu ik alleen ben

Peter

Met mijn 212 heb ik op dat punt tegenslag. Heb wel de bestuurder in kabine 1 kunnen verplaatsten nadat die grijs geschildert was, maar het gele plaatje in kabine 2 in door de vorige eigenaar voor ik weet niet welke reden, stevig vast gelijmd en helaas niet te verwijderen
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

merk ik op dat het al gebeurd is en zelfs een bestuurderstas en bord toegevoegd.In de VBV infrabel is alles in orde.In cabine 1 zit zelfs een rangeerder bij.

ERVIN

Dat is bij mij ook altijd het eerste werkje als ik een nieuwe loc heb gekocht , treinbestuurder plaatsen , en zoals bellejt het zegt , in sommige locs twee preisertjes of andere benodigdheden. ;)

jodo

ik heb na het verwijderen van de bestuurder het vakje opgevuld met net passend plasticard plaatje en daarna stuurpost grijs geschilderd.
na droogtijd bestuurder aan de juiste kant vastgelijmd.

eve

Geel ---> grijs. Eerste laagje grijze grondverf gespoten.


by Erik Verleysen on Flickr

Mvg, Erik