Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

modelbaanwereld

Gestart door DelticPower, 16 september 2006, 12:32:52 PM

DelticPower

Graag wil ik eens horen van jullie, hoe waarheidsgetrouw tov de huidige wereld jullie modelbaanwereld is.
Is de bevolking (preiser etc) ook multi-cultureel. Wordt er op de modelbaan ook getrouwd (maw is er ook een gemeentehuis)of woont alles samen. Gaan er ook Preisermensen dood? Is er een kerkhof? Is er ruimte voor kerken, moske?n etc. Gebeuren er op de modelbaan ook ongelukken, rampen etc.

Of bouwen we onze ideale wereld waarin alles volgens ons volmaakt is, een walhalla op zolder, kelder etc.

(Leek mij voor de verandering eens een leuke discussie):D

Groeten van Jan.

Peter

#1
Moeilijk om na te bouwen is het zeker niet. Preiser heeft negers, moslims (ook vrouwen met hoofddoek) enz.
Maar ik doe het niet op mijn baan, net zo min als ik grafitti zou aanbrengen. Nee ik ben geen racist of "kunst" hater.
Mijn baan is mijn wereld, vrij van alle dagelijkse beslommeringen en stress, en aangezien iedereen vrij doet wat hij wil op zijn baan....
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

#2
Mijn zwaartepunt op de baan is periode III.

ysbeer

#3
Jan
ik moet zeggen verder dan een postkantoor en twee kerken heb ik het nog nooit gebracht.
Alles is er natuurlijk wel maar helaas niet te zien van af mijn standpunt.
In de la ligt een fraaie verzameling grafsteenen e.d dus dat komt misschien nog wel.
EEn vrijen paartje heb ik ook ergens,maar erg veel extra preiser mensen heeft dat tot nu toe niet opgeleverd.
Ik heb wel de indruk,maar dat is nooit onderzocht,dat het bij mij goed wonen is voor preiser en merten en noch mannetjes en vrouwtjes.
ER is ook politie.
En links rijden en rechts inhalen is streng verboden[:D]

wim ysbeer

ysbeer

#4
citaat:
Geplaatst door Davy

Mijn zwaartepunt op de baan is periode III.



En toewas dar er allemaal nog niet.
nouja berenvellen dan wel.[:D]

wim ysbeer

Jurgen

#5
Bij mij loopt een vader naar de wagen met zijn zoon omdat ze te laat zijn voor school. Ik heb ook een moeder met een dochtertje, die komen net de kerk uit.
Voor de rest rennende zakenmensen, NMBS-personeel en straatvegers.
Maar ik heb dan ook te weinig plaats om van alles iets op mijn baan te plaatsen. Vermits het dan ook nog geen definitieve baan is, worden de figuurtjes gewoon los op de baan gezet. Bij een beetje wind vliegen die dus allemaal omver. [xx(] Dus hoe meer ik er op mijn baan plaats, hoe meer ik er telkens weer moet rechtzetten. [}:)]
Hoe het verder gaat verlopen de komende jaren, dat zullen we nog wel zien.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

#6
Ik heb enkel nog maar reizigers op mijn perrons staan, daar staat wel zo wat vanalles tussen,militairen,indiers,kinderen,rennende mensen enz...
Ik ben wel van plan om er zeker ??n grote kerk ergens bij te zetten met een hele hoop huizen,dat plaatsje is al gereserveerd,voor de rest moeten er ergens nog werken gaan uitgevoerd worden aan het spoor met de nodige attributen,maar dat zal allemaal nog wel een hele tijd duren.

janjozef

#7
er is een trouw en achter de kerk ligt de begraafplaats, in't cafe zijn ze net aan het lossen en mijnheer van 4 huizen verder rijdt net de straat op vlak achter een passeerende bus, wat verder passeert net de ronde van frankrijk anno 1975, en in de staalfabriek en de koolmijn wordt hard gewerkt, natuurlijk zijn er de passagiers op het perron, wat mannen die aan het bergbeklimmen zijn en de scouts zijn op kamp, de chiro loopt nog naar het station om op kamp te vertrekken, en zo zijn er nog tientallen stukjes en geregeld komen er nog bij.

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#8
In die fase van afwerking ben ik nog niet, maar ik ben zeker zinnens heel wat "verhaaltjes" uit te beelden op mijn tijdperk-III-baantje.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

martintje

#9
Ik bouw in Tp 2a, dus gekleurde mensen waren er toen nog niet veel, dus ook niet de gastarbeiders die Leerdam zo groot hebben gemaakt door het buffelen in de glasfabrieken.
er liep een smalspoorspoortje van de fabrieken naar het station waarop lorries met de hand!! 2 km naar het station geduwd werden met glas produkten.
Op een oude ansichtkaart uit ca 1920 zag ik hoe een boer in zijn 1 assige bietenkar oude mensen van het platteland ophaalde om te gaan stemmen in het dorp, dat vond ik een mooi plaatje om uit te beelden. 3 ouwtjes die wazig net over de wanden van de wagen heen kunnen kijken, en niet wetend wat hun voor moderns overkomt.
Als ik gestressed ben van het werk, gaan mijn radars werken in mijn hoofd hoe ik 2 belhamels achter een struikje een portomonee wegtrekkend echt bewegend ga krijgen, leek me wel een leuke gimmick.
verder allemaal noeste arbeiders zoals ze daar vroeger waren, niet echt spannend, maar dat heb je als je naar werkelijkheid na bouwt ipv een fantasiebaan.
Daarom wil ik zoveel als mogelijk bewegende scenes wil hebben, maar daar ga ik pas aan werken als de baan af is en tentoonstellingsklaar.
en het moet realistisch bewegen, anders laat ik het niet bewegen.
Niets zo storend op een baan als iets wat onrealistisch beweegt.

gr
Marty
Mvg Marty

Jurgen

#10
Is er niemand die een invasie van marsmannetjes uitgebeeld heeft?
Of een graancirkel op de boer zijn veld ofzo. Dat is toch toepasbaar in elk tijperk?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

#11
Helemaal niet. Er zijn rails en rollend materiaal. Voor mij is dat genoeg.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

#12
zoiets zou ik er ook niet bij willen hebben

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#13
citaat:
Geplaatst door Jurgen
Is er niemand die een invasie van marsmannetjes uitgebeeld heeft?
Of een graancirkel op de boer zijn veld ofzo. Dat is toch toepasbaar in elk tijperk?
Van mij mag Scully van de X-files steeds langskomen [:p] maar niet op mijn modelbaan [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

#14
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters
Van mij mag Scully van de X-files steeds langskomen [:p] maar niet op mijn modelbaan [:o)]

Onder de baan Gerolf ??[:o)][:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *