modeltrein van 1956 terug proberen...

Gestart door wolf, 05 februari 2019, 23:26:09 PM

nmbssncb

Zeer mooi resultaat, Franky.  Bedankt voor het delen.

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

efl045

Ondertussen 2 panto's gepikt van een oude Lima speelgoedloc die in de breedte net passen in de houders van de Piko. Dichtklappen kan niet meer, maar de panto's zijn nu vastgezet met een paar druppels houtlijm. 'k Weet ten andere niet of Willy die panto's wel wil, maar door de bevestiging met houtlijm zijn ze er in een wip weer af ;-)
Ik vind het er zo wel beter uit zien, toch voor een eloc.
Veel verf hangt er niet meer aan, maar voor een loc die in bakelietkleur gespoten is/was vind ik dat niet zo erg :-)


efl045

Aan de regelaar is nog wel een beetje werk, de as van op de oude trafo is gedemonteerd en op de Lima regelweerstand gezet opdat de oude knop er zou op passen.
Nu de 'nieuwe' trafo en Lima regelaar nog inbouwen in de oude behuizing en niemand die zal zien dat het niet origineel is :-)





eddy


wolf

#124
Franky, ik heb de originele panto's (ik wist dat dit zo heette), hier nog liggen, maar di van jou zijn mooier.  :)
Over de mijne is een schoen maat 42 gewandeld. 8)

Pierre

Groet Pierre.


efl045

Pff... 't zit mij een beetje tegen...

't Was eigenlijk te verwachten met de vastgekleefde panto's maar 'k ben toch in de val gelopen, bij het omkeren van de loc heb ik verzuimd er in het midden een blokje onder te leggen en daarbij is er een panto gebroken omdat die niet kon inveren...
Kan natuurlijk gekleefd worden maar 'k heb geen gepaste lijm en 't zal zeker opnieuw gebeuren, dus moet ik misschien toch op zoek naar panto's die wel kunnen inveren.

Voor de regelaar zit ik ook vast, ik heb geen geschikt materiaal bij de hand om verder mee te werken...
Alles dat ik nodig heb is thuis zeker ergens te vinden, maar ik ben revaliderende van een toch ernstige operatie en mag geen zware gewichten heffen, dus kan ik niet zoeken in de 10 tallen zware dozen met gerief waar mijn werkplaat(en) mee vol gestapeld zitten...
Een echt luxe probleem, zoveel in huis hebben dat je er niet meer bij kunt :-)

Hopelijk heeft Willy nog een beetje geduld, het komt echt allemaal wel in orde, maar 't zal eerstdaags niet zijn...

wolf

Franky, hij lag hier al zeker 30j. stil, dus de tijd speelt absoluut geen rol. Ik vind het super dat jij dit wil doen.
Ik heb de originele panto's nog, weliswaar wat plat gedrukt door die maat 42 maar ze zijn terug goed in vorm te krijgen.
Een goed herstel gewenst, en laat je in de watte leggen.

efl045

Die watte is wel nodig na mijn prostaat operatie ;-)

efl045

't Heeft wel een tijdje geduurd.... maar er is dan ook veel gebeurd in mijn leven...
Na een beetje kanker hebben we besloten de rest van ons leven wat meer te genieten en hebben we weer een cabrio gekocht en er ondertussen al een prachtige reis mee gemaakt. Daardoor was modelspoor wat op de achtergrond geraakt.
Maar belofte maakt schuld, dus heb ik de draad van de herstelling van Willy's Piko spullen weer opgenomen ;-)

Ondertussen heb ik van Willy vernomen dat hij de originele panto's van de loc nog heeft, dus daar heb ik niet verder naar gezocht.

De voeding heb ik wel weer in orde gemaakt, die ziet er weer als nieuw uit :-)
Uiteraard zonder de originele regelbare trafo maar gebruik makend van de regelweerstand van een gesloopte Lima regelaar en de gerecupereerde trafo uit een oude radio. 

Om het toch een beetje veilig te houden is er een nieuwe bodemplaat in de regelaar gezet, de oude was ooit al eens verdwenen, waarschijnlijk gewoon uit elkaar gevallen...
Dat zal wel van karton of zo iets geweest zijn, maar is nu in plastiek (recup,  gesneden uit een deksel van een of andere opbergdoos).

De beelden van de originele toestand zijn hier ooit al uitvoerig getoond, nu nog enkel wat foto's van hoe het nu geworden is.









't Zou zonde geweest zijn zo een mooie oude regelaar weg te gooien.

Gerolf

Tof dat je er terug (mee bezig) bent  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

wolf

D-DAY!!

Vandaag met Franky en Leen bij hen thuis kennis gemaakt en mijn loco zien rijden. :) :) :) :)
Hij is nu terug bij ons thuis, zal goed in ere gehouden worden en regelmatig een aantal toerkes op zijn rails maken.

Nogmaals van harte bedankt Franky voor het prachtige werk dat je geleverd hebt.
Ik had nooit gedacht dat dat oude "ding" nog zo goed zou rijden.