Roco H0 HLD62/63 met "dikke" en met "vlakke" motor digitaliseren

Gestart door eve, 05 februari 2019, 14:30:37 PM

eve

Wij werken momenteel aan een project om de in hoofding beschreven machines te kunnen digitaliseren.
- Behoud van de bestaande "dikke" motor : vermijden van aankoop + adapter voor nieuwe "platte" motor (ca. 55 €).
- Moderne decoderinterface (tot 1500 mA motorstroom).
- Voorschakelweerstanden voor LEDs op de PCB.
- Schakelbaar rood.
- Optioneel stuurstandsverlichting.

Bij belangstelling : graag een email aan erik.verleysen(at)gmail.com met opgave van het aantal stuks.
Prijs vermoedelijk ca. 20 €/st afhankelijk van de complete hoeveelheid.

Mvg, Erik

loebaske

#1
Interesant, want niet simpel om aan die vervang motoren te geraken, Roco moet die nog produceren !!!!!!!!!
Bull shit.....

Stuurstand is wat onnodig, aangezien er zo goed als geen deftig stuurstand aanwezig is ....
Als decoder denk ik dat een simpele meer dan voldoende zal zijn voor die oude machines??

SuSke

En welke decoder gaan we erop zetten Erik. Een  8-pins, een 21MTC of een Plux22?

Moet gaan tellen hoeveel 62/63 ik dan wil digitaliseren...  ::) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

eve

@ Suske.

Met een Plux12 komen we toe. Licht voor, licht achter, Aux 1 en Aux 2 voor schakelbaar rood en (eventueel) stuurstand verlichting voor Aux 3 en achter Aux4.
Met een 8-polige gaat dat niet. Een MTC21 en een Plux22 zijn "overkill" en nemen in dit geval veel te veel plaats in. Het zal nu al wringen zijn.

Mvg, Erik

loebaske


Denk het ook dat een plux12 de beste oplossing is....

eve

Hartelijk dank voor de reacties per email.
De status van het project is voorlopig nog ROOD. We moeten nog enkele punten oplossen.
Let wel : op individuele wensen kunnen we niet ingaan...
We melden ons kortelings terug.

Mvg, Erik

bellejt

met de esu plux 12 kom je er niet kwa vermogen.Heeft 900 mA uitgang continue op motor.

eve


bellejt

zeker maar die zijn dan ook een stuk groter.De lopi v4 kan 1.1 amps aan.De LD+g-34 zelfs 3 amps maat is een stuk groter. Hangt er dus vanaf waar je de decoder kunt plaatsen en of het via een hulpprint gaat of gewoon draden en connector

eve

Ik laat u doen.
Ge weet het zeker een stuk beter.

Hopelijk komen wij er ook wel.

Mvg, Erik

bellejt

oei, op de tenen getrapt zeker.
Forums zijn er om info te brengen en te ontvangen.Als je zo kleinzielig bent dan onthoud ik mij bij U verder van commentaar.We hebben er nog zo gekend die later laag gevallen zijn.
Ps: mss had je beter dan het type decoder vermeld ipv "er zijn sterkere" want daar is niemand mee gebaat.Als u zo almachtig wetend bent in de reply dat ik een dan genie zou zijn.
Case closed

eve

Vandaag het ontwerp in een print kunnen tekenen.
Het is gelukt : alle componenten gaan er op. De status van het project gaat naar ORANJE (bijna lichtgroen).
Morgen nog grondig controleren en dan een prototype bestellen.

Mvg, Erik

eve

Status van het project is GROEN.
De prototypes van de print zijn besteld.
Grotere moeilijkheden zijn er nog met het verkrijgen van de juiste LEDs : type en leveringstermijn (tot meer dan 8 weken !).

Volgende stap is dan het realiseren van een werkende Roco 62 met "dikke motor" en grondig testen.
En het schrijven van een handleiding.

Mvg, Erik

loebaske


stoomlokje

ik ook,  :)
zal zoals altijd weer prima in orde zijn  ;)