Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

B-Models 2019 HTML en PDF

Gestart door eve, 30 januari 2019, 07:53:01 AM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Sicco op 30 januari 2019, 14:19:46 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 januari 2019, 12:43:31 PM
misschien wachten voor die Budd met veranderde lichten? Die Formneuheit (bij de 23's)zou dat betekenen dat de panto nu eens wel bij de 23 op zijn plaats zouden staan,zijnde net in het middenvan het eerste en laatste (patrijs)venster ? Misschien dat Luc de vraag eens kan stellen ? In dat geval zou ik wel overwegen tot kopen wat tot nu toe niet zo was !

Er staat geen 23 in de folder. Wel een 22, met middensein, dat is een formneuheit
je hebt alweer gelijk ik zag mijn wensen voor waar(heid), even te rap  :) ;)

Metpetergaathetbeter

jammer dat er deze keer geen "tremmelwagons infrabel" te bespeuren zijn   :-\

Thommy

Citaat van: loebaske op 30 januari 2019, 08:27:33 AM

Wat gaat het prijskaartje zijn, is wel iets exclusief waar nog geen enkel fabrikant zich aan gewaagd heeft.
Had dat nu eens de MSM actie geweest hé

Check
Greetz

Thommy

Sicco

Ik loop al de hele dag met de vraag..... waarom?
Hebben jullie het idee dat het model dan goedkoper zou zijn geweest? Alleen daarom?
Maar hoe dan.... wie had dat dan moeten betalen? De ontwikkelkosten zijn immers gelijk. Sterker nog, als het 'exclusief' had moeten zijn hadden er dus geen andere versies gemaakt kunnen worden voor de gewone verkoop (de onderlinge verschillen binnen de serie zijn daar duidelijk te beperkt voor), en dan hadden de volledige ontwikkelkosten (tienduizenden euro's) over een paar modelletjes voor het jaarmodel afgewenteld moeten worden.
Dus ik snap het echt niet.

Metpetergaathetbeter

je zou ook een bepaald nr kunnen voorzien hebben voor MSM (of eentje die miniem afweek) bij die 22 was het een rooster dacht ik ?

Thommy

Citaat van: Sicco op 30 januari 2019, 21:00:05 PM
Ik loop al de hele dag met de vraag..... waarom?
Hebben jullie het idee dat het model dan goedkoper zou zijn geweest? Alleen daarom?
Maar hoe dan.... wie had dat dan moeten betalen? De ontwikkelkosten zijn immers gelijk. Sterker nog, als het 'exclusief' had moeten zijn hadden er dus geen andere versies gemaakt kunnen worden voor de gewone verkoop (de onderlinge verschillen binnen de serie zijn daar duidelijk te beperkt voor), en dan hadden de volledige ontwikkelkosten (tienduizenden euro's) over een paar modelletjes voor het jaarmodel afgewenteld moeten worden.
Dus ik snap het echt niet.

Zou wel mooi geweest zijn. Maar je hebt een punt
Greetz

Thommy

59erke

Citaat van: OlivierV op 30 januari 2019, 12:50:20 PM
Citaat van: PeterVG op 30 januari 2019, 12:00:28 PM
201.038 van Antwerpen Dam had een schildering met ster waarvan het opwaartse been korter was. Dus geen 2 benen zoals in de brochure staat. De locnr die te verwachten is zal dus wel een andere zijn. Foutje neem ik aan.
Ik zou ze hiervoor een mailtje sturen, nu het hopelijk nog op tijd is.

Volledig mee eens, als ik het zo zie denk ik dat VBV zich gaat wagen om alle variaties in schilderingen van de 59 uit te brengen.
Ik vind het alleen spijtig dat ze analoge loks uitrusten met power pack zodat achteraf digitaliseren niet mogelijk is.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

PeterVG

Wat de 201.038 betreft en of die ooit een ingekorte ster had. Ik was dus wat snel in mijn conclusie. Het TSP boek over kleurstellingen beschrijft inderdaad de 201.038 als een uitzondering. De loc heeft rondgereden met een ster waarvan het middenbeen werd ingekort tot aan de onderkant van de raampartij. Maar er staat ook vermeld dat dit maar kort was met een foto als bewijs. Later reed de loc rond zoals aangegeven door B-Models met enkel 2 benen van de ster. Hopelijk is dit schrijven wat duidelijker dan mijn vorig bericht wat tussen de soep en de patatten gepost was. Mijn excuses daarvoor.

GDE

Weer een goed gevulde catalogus van vanbiervliet . Bestelling geplaatst voor de 9119 , klein maar fijn  ;D toch wel mooi gerief dat ze brengen