Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Faller 2019 HTML

Gestart door eve, 30 januari 2019, 07:48:45 AM

Robrecht

DB moet ik ook nie :p toch niet zo opvallend. Zaten er niet verschillende decals bij?
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

SuSke

Citaat van: mardig23 op 06 maart 2019, 12:53:18 PM
Als dat effectief met batterijtjes gaat werken, ga ik vermoedelijk passen voor de aandrijving, maar zou ik misschien wel een statisch model overwegen.

En dat staat toch in de beschrijving: 2 knoopcel batterijen van 3,7V

Wel met afstandsbediening.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

335 € voor zo'n groot stuk is echt wel (relatief) weinig, niet? Een locomotiefje minder... :)

Tim trein

Deze ochtend mailtje gehad van men treinwinkel dat ze binnen is en heb ze vanavond dan maar ineens gaan afhalen .Doos al eens even geopend en ja het is een serieus gevuld doosje met onderdelen.Daar gaan we nog eventjes plezier met hebben.De aandrijving zou eind augustus uitgeleverd worden en moet inderdaad ineens ingebouwd worden.Zelf begin ik met een statisch model en als ze meevalt komt er nog één bij met aandrijving.Dan gaat de heljan en de brawa's de deur uit.
Groetjes Tim

mardig23

Hoi Frans,

Ik heb het gelezen ja, maar hoewel ik nog een leek ben in scenery bouwen, weet ik wel dat je een kraan van deze grootte met 4 motoren, en 2 regelaars, en wifimodule op 4 AA batterijtjes geen uur gaat laten draaien.

Daarom hoop ik dat de AA's dienen om het remotegedeelte van stroom te voorzien, en de motoren worden voorzien van stroom op de rails.
Ook zal er stevig wat moeten ingegrepen worden als je automatisch bedrijf wil realiseren met bv koploper.

Het is net om deze redenen, en omdat het achteraf niet meer in te bouwen is dat ik het even afwacht.
Mvg Karl

loebaske

#20
  ;) ;)




evan

Loebaske,

Best je afmetingen correct aanduiden.  De rails zijn 600mm lang. De lengte van de kraan is dus langer dan 363mm.

De lengte is 654mm en breedte is 363mm.  De afstand tussen de rails is 297,5mm.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

efl045

#22
Statisch is dit een mooi model, maar bewegend zit er toch wel een beetje teveel beweging in... Alles schudt en beeft, de containers slingeren heen en weer als een acrobaat aan een trapeze... Is er niemand die zich daar aan stoort? Of heeft nog niemand dat ding 'in beweging' gezien?