Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

nmbs hle20 nr 2002 groen

Gestart door bellejt, 26 januari 2019, 10:48:40 AM

bellejt

heb deze gekocht van roco en zitten nogal gele lichten in.Was dit zo in werkelijkheid of had deze ook al witte lichten (en verstralers ).
Ga hem nl ombouwen met schakelbare sluitlichten en cabine licht en dan kan dat eventueel in 1 keer aangepast worden.

loebaske


Is het ééntje met leds of smd led
normaal zijn die helder en denk niet dat toen al verstralers waren op HLE20

bellejt

#2
verstralers vermoedelijk niet. Leds moet ik ff kijken en openen.
geopend en van die piete peuterige smd leds en plaats voor een luyidspreker voorzien.
Brengt mij op gedachten voor sound te proberen van de nieuwe reeks mss.Als esu de file zou hebben

bellejt

toch een foto gevonden van de groen 20 reeks en zeker geen verstralers maar lichten schijnen warm wit.Gele leds dan uit solderen en vervangen door WW.

OlivierV

Heb die bij mijn 2002, 2024 en 2025 vervangen door warmwitte, even werk, maar loont wel te moeite want dat geel is echt geen zicht.

Os.Kar NMBS M4 ADx Bordeaux
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bellejt

denk dat dat bij mijnn 2024 en 2025 al origineel gebeurd is.Ga het bij die 2002 groen ook maar doen.Is wel prutswerk maar inderdaad geen zicht dat geel

Sicco


Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter


Chrisrail

#9
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

kurt10002

Citaat van: OlivierV op 26 januari 2019, 22:36:56 PM
Heb die bij mijn 2002, 2024 en 2025 vervangen door warmwitte, even werk, maar loont wel te moeite want dat geel is echt geen zicht.

Os.Kar NMBS M4 ADx Bordeaux

Olivier welke led's heb jij er voor gebruikt voor daar in te steken. Zijn dat ook SMD ledjes ?
Mag het ook iets groter zijn ?

Lid van MSC De Pijl
http://www.de-pijl.be/

bellejt

mijn 3 locs reeks 20 vandaag omgebouwd met warm witte leds en stukken beter.Ik gebruik smd 603 WW leds.Beetje prutswerk maar het gaat goed met een goed soldeerstation. Ook meteen op de esu aux 1 aan cabine 1 verlichting  gezet en aux2 aan de achterlichten cabine 2 verbonden.Bestuurder in cabine geplaatst en is een leuk zicht geworden.

OlivierV

Citaat van: kurt10002 op 27 januari 2019, 17:12:21 PM
Citaat van: OlivierV op 26 januari 2019, 22:36:56 PM
Heb die bij mijn 2002, 2024 en 2025 vervangen door warmwitte, even werk, maar loont wel te moeite want dat geel is echt geen zicht.

afbeelding knip

Olivier welke led's heb jij er voor gebruikt voor daar in te steken. Zijn dat ook SMD ledjes ?

Kurt, in de 20's heb ik SMD's gebruikt ter vervanging. zaten ook origineel SMD's in.

Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan