B-Models/Van Biervliet 2019 downloadable PDF

Gestart door eve, 26 januari 2019, 08:20:53 AM

Jurgen

Ik had voor mezelf, in afwachting van de prijzen, al een lijstje gemaakt met de modellen die ik zou willen kopen.

Het gaat om de volgende aangekondigde modellen:
2242
2556
2507
9136

Omdat de hobby niet zo goedkoop is wil ik hier toch even navraag doen over welke modellen inzetbaar zijn in de periode tussen 1995 en 2005.

Ze hebben allemaal rondgereden tijdens die periode, dat weet ik wel. Maar de vraag is eerder of ze met het aangekondigde lettertype en de opschriften zo hebben rondgereden in die periode.

Als ik me niet vergis is het lettertype van de 2507 een iets ouder lettertype?

Kan iemand me helpen vooraleer ik de bestelling doe?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

De prijzen staan op de site van VBV

1995 tot 2005 is wel wat ruim, want de oude cijfers verdwenen vanaf eind jaren negentig.

De 2242 oud lettertype met B-logo is niet inzetbaar in de periode (want later is het B-logo verwijderd)
De 2556 heeft nooit een ander lettertype gehad, maar kreeg rond 1998 nieuwe trekduwkabels
De 2507 oud lettertype met B-logo is tot na de eeuwwisseling inzetbaar
De 9136 heeft nooit ene ander lettertype gekregen, maar kreeg in de loop van de jaren 90 wel een Infra sticker

groet, Sicco

Metpetergaathetbeter

prachtig toch om over die Spoor-encylopedie Sicco te kunnen beschikken,wat zouden we toch doen zonder U?  ;)

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 februari 2019, 13:52:57 PM
prachtig toch om over die Spoor-encylopedie Sicco te kunnen beschikken,wat zouden we toch doen zonder U?  ;)

Ik geraak soms het noorden kwijt in de kleine verschillen en periodes maar ik weet wel dat hier op het forum de kennis voorhanden is.

Dus bedankt Sicco voor het snelle antwoord, met deze info kan ik wel verder.

De periode neem ik ruim omdat ik mijn modellen wil situeren in de periode dat er een blauwe lijn op de rijtuigen en treinstellen stond voor de rokersafdeling. Daarvan weet ik dat het ergens midden jaren 90 was tot 2003/2004 ofzo, de exacte jaartallen weet ik niet uit het hoofd.
Maar die periode neemt niet weg dat ik ook enkele stoomlocs of zelfs een groene type 122 in mijn collectie heb.

Budgetgewijs zal enkel de 2507 dus stand houden in de bestelling, naast de nieuwe duikbril uiteraard.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

De 5540 ' tuc rail ' zou beschikbaar zijn :-)


Jurgen

Citaat van: ceuleer op 21 maart 2019, 19:39:13 PM
PDF met prijzen staat op de website.

http://www.vanbiervliet.com/pdf/vb-prijzen-2019.pdf

Die staat daar al wel een tijdje hoor. Maar misschien wel iets beter zichtbaar dan in het begin.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ceuleer

Dan mag je de link hier posten hé Jurgen, ik dacht, hier staan de prijzen, ik meld het even in dit draadje.  ;)