Piko reeks 8043

Gestart door loebaske, 25 januari 2019, 14:09:34 PM

loebaske

Officieel breng Piko de reeks 80 op de markt, volledig nieuwe kap en comform aan de NMBS 8043.
Is geen duitse versie die een B kleurtje heeft, voorzien van werkende lichten en sound versie.
Borstwering in geëts materiaal.
Leverbaar eind feb. aan een schapelijke prijs met power pack....

Meer nieuws volgt nog....


mark7758

Er komt nog meer ander nieuws.  8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

GDE

Citaat van: mark7758 op 25 januari 2019, 14:47:17 PM
Er komt nog meer ander nieuws.  8)
De spanning word weer ferm opgebouwd ze  ;D hopelijk brengt Luc Dooms weldra goed nieuws uit Nurenberg  :D  :D

jlvjlv

Geert

Eerlijk? Ik vind dit niet spannend, wel vrij kinderachtig zo keer op keer herhalen: 'Hehe, ik weet toch weer meer dan jij, maar ik mag het niet zeggen...'

Als je info hebt, deel die dan. En als je die om welke reden dan ook niet mag delen, zwijg dan. Daar heb ik alle begrip voor. We horen het dan wel uit eerste en betrouwbare hand op het gepaste moment.

Mvg

Johan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: jlvjlv op 25 januari 2019, 17:59:41 PM
Eerlijk? Ik vind dit niet spannend, wel vrij kinderachtig zo keer op keer herhalen: 'Hehe, ik weet toch weer meer dan jij, maar ik mag het niet zeggen...'

Als je info hebt, deel die dan. En als je die om welke reden dan ook niet mag delen, zwijg dan. Daar heb ik alle begrip voor. We horen het dan wel uit eerste en betrouwbare hand op het gepaste moment.
je hebt inderdaad een punt !  :-\   https://www.msweb.nl/forum/showthread.php?p=933538

mark7758

Even verduidelijken.
Iedereen kent de folders. Maar er is ook ieder jaar weer de landen folder en die komt pas op de beurs. En daar staan meestal (Zeg maar altijd) wel een extra kleur en nummer variant in.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Modelspoorhobby

Dat is al redelijk oud nieuws hé mannekes.

15 januari is dit al bekend gemaakt door Piko zelf

"Für Belgien wird als Formneuheit die moderne Diesellokomotive Rh 80 SNCB für den Rangierdienst mit stabilen Geländern, freistehenden Griffstangen und feinen Treppen offeriert"

doomslu

Citaat van: geert desc op 25 januari 2019, 17:09:33 PM
Citaat van: mark7758 op 25 januari 2019, 14:47:17 PM
Er komt nog meer ander nieuws.  8)
De spanning word weer ferm opgebouwd ze  ;D hopelijk brengt Luc Dooms weldra goed nieuws uit Nurenberg  :D  :D
Waarom moet ik weer het vuile werk opknappen?  ;D ;D

Misschien is het goede nieuws wel dat jullie in 2019 talloze keren met het vrouwtje op restaurant gaan kunnen gaan, wegens een te groot hobbybudget!  ;) 8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Ik kom ook naar Nurnberg. Ga er heen om treintjes te zien en met een importeur pizza te eten.
En hopelijk zie ik Luc weer. :)
Ik kom wel helpen Luc. Weet al een paar adresjes waar ik langs moet. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Thommy

Citaat van: doomslu op 25 januari 2019, 21:12:31 PM
Citaat van: geert desc op 25 januari 2019, 17:09:33 PM
Citaat van: mark7758 op 25 januari 2019, 14:47:17 PM
Er komt nog meer ander nieuws.  8)
De spanning word weer ferm opgebouwd ze  ;D hopelijk brengt Luc Dooms weldra goed nieuws uit Nurenberg  :D  :D
Waarom moet ik weer het vuile werk opknappen?  ;D ;D

Misschien is het goede nieuws wel dat jullie in 2019 talloze keren met het vrouwtje op restaurant gaan kunnen gaan, wegens een te groot hobbybudget!  ;) 8)

Dat beloofd... niet veel interessants?
Greetz

Thommy

Fretbol

Het eerste Piko model van de reeks 80 zal blijkbaar het nummer 8045 hebben  :)

loebaske


De eerste foto's..




Eindelijk de juiste zandkist...


Voor en achter


Nu alles demonteren en verweren, hopelijk maak ik niet teveel breuk, men mag gerust een ongemonteerde model aan me leveren :) ;)

Sicco

Dank voor de eerste review. Wat ik al gezien heb van de foto's (ook elders) is dat dit een uitzonderlijk fraai en fijn model is dat de eerdere versies best wel wegblaast. Moet de mijne wel nog zelf krijgen.

Robrecht

Benieuwd beginner als ik ben, hoe zat het net met eerdere Piko rangeerders? Ik heb de 8269 bijvoorbeeld... is die niet helemaal conform het voorbeeld?

Bij die nieuwe ben ik wel verbaasd over de details in vergelijking met de Roco. Veel mooier  8)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...