Sehr-Am-Üzant

Gestart door Alan On Track, 21 januari 2019, 15:34:31 PM

gardevil

Ja kan ook een rotsmuur maken met zilverpapier, licht en perfect te vormen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Alan On Track

Bedankt voor de tips. Ik heb besloten om voor de rotsen uiteindelijk verder te gaan met schuimkarton, omdat ik dat nu eenmaal nog massaal heb liggen. Het was een hoop geklooi, maar het resultaat valt mee. De spleten heb ik opgevuld met een gewoon vulmiddel van de doe-het-zelfzaak, waarmee ik ook de rotswanden wat extra textuur heb gegeven. Voorlopig gaf ik de hele partij gewoon een basiskleur, schilderen ga ik later nog even doen. Ook de weg ziet er al wat beter uit, maar daar heb ik ook nog werk aan. Ik begin stillaan in te zien dat mijn matige verfresultaten ook te maken kunnen hebben met de keuze van verf. Het probleem is dat het na opdrogen vaak te glanzend blijft. Ik ga dus definitief afstappen van Humbrol en eens kijken wat Vallejo of Tamiya te bieden heeft...

Ik richt me nu terug even op de afwerking van de gebouwen. De kerk is intussen permanent bevestigd, ik heb wel besloten hiervoor een aantal details opnieuw te maken en de toren stillaan af te maken.

Ziehier het voorlopige resultaat:

IMG_20200919_143500815 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20200919_143507274 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20200919_143514991 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20200919_143528074 by Alan Jockmans, on Flickr
Modelbouw is een kunst

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Fijne ontwikkelingen Alan! Hoe gaat het stationnetje er aan gekoppeld worden?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Alan On Track

Citaat van: OlivierV op 19 september 2020, 22:08:11 PM
Fijne ontwikkelingen Alan! Hoe gaat het stationnetje er aan gekoppeld worden?

Hehe, dat moet ik nog zien eigenlijk. Ik had wel enkele plannen, maar die heb ik intussen wat aangepast. Dus dat is voorlopig nog een zorg voor later  :P
Modelbouw is een kunst

sdz1976

Blijf hier enorm van genieten.  8) 8)

Grtz,

Samuel.

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Alan On Track

Hallo iedereen, na mijn hulproep van eergisteren voor de ongewild glanzende verf heb ik veel tips gekregen om de rotsen aan te pakken. Na wat proberen is het resultaat eindelijk aan het verbeteren! Ik heb uiteindelijk alles een dunne basislaag gegeven met de airbrush en vervolgens een donkerdere wash aangebracht en alles gedrybrushed. Ik zou liegen moest ik zeggen dat de glans helemaal verdwenen zijn, maar het is in elk geval niet meer opvallend. Ik ga nog kijken of ik een extra wash ga aanbrengen om toch nog iets meer contrast uit de rotspartij te halen, maar ik ben eindelijk op een degelijk resultaat gekomen. Bedankt aan iedereen die geholpen heeft!  ;D

IMG_20201016_184233058 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20201016_184158480 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20201016_184144974 by Alan Jockmans, on Flickr

Verder heb ik nog wat kleine dingetjes gedaan. De interieurs heb ik verder afgewerkt, al zijn die nog niet af. Ook heb ik al eens geëxperimenteerd met het klaarmaken van de ondergrond (bestaande uit aarde die ik uit een werfcontainer vlakbij haalde en zeefde), al had ik hier beter even mee gewacht, aangezien alles nu vol grond ligt. Ik heb toch wel een tijdje moeten stofzuigen om het terug goed te krijgen  :P

Er zijn nu nog een paar schilderklusjes die wachten, waaronder vooral de kasseiweg, zodra dat af is kan ik stillaan gaan overgaan naar de volgende stap: het verder afwerken van de huisjes en plaatsen van de vakwerkgedeeltes.

En zo gaat het rustig voort  ;)
Modelbouw is een kunst

Alan On Track

Even een mini update. Ik heb tussendoor wat voortgewerkt aan de interieurs. Op zich zijn deze heel basic, gewoon een vloer en behang die van uitgeprinte foto's zijn gemaakt, maar de enkele ruimtes die verlicht zullen worden heb ik iets verder uitgewerkt. Vooral het kruidenierswinkeltje is beter uitgedraaid dan verwacht. Ik wilde de sfeer creëren van een kleine zaak die in een nis werd gebouwd, en het is wel overtuigend. De rekken en toonbank zijn uit karton vervaardigd, de rest bestaat uit foto's van koopwaar die ik op stukjes karton gekleefd heb. Aan de hand van wat posters reclameboodschappen kleedde ik de hele zaak nog wat extra aan. De TL-buis is simpelweg een stuk restplastic uit een oude bouwset. Dit is het resultaat:

De gevel, nu verweerd en aangekleed:

IMG_5852 by Alan Jockmans, on Flickr

Met de lens erop gericht valt het wel op dat de posters geprint zijn met een gewone printer, en ze hebben niet heel veel detail, maar van ver valt dit niet op

Dit is het interieur:

IMG_5848 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_5841 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20201017_143923217 (1) by Alan Jockmans, on Flickr

Zodra dit achter de gevel geïnstalleerd is zal je wel wat moeten piepen om het interieur van het winkeltje te kunnen zien. Maar ergens is dat ook wel een beetje leuk om de verborgen plekjes van het dorp een beetje te ontdekken  ;D

De andere interieurs zullen een stuk minder gedetailleerd worden omdat ze ook amper zichtbaar zullen zijn, zelfs met een lichtje erin, maar dit was wel een leuk probeerseltje.
Modelbouw is een kunst

Frank_N

En dat noemt: PROBEERSELTJES :o
Chapeau, Alan ;)
Groet van Frank

Luc

Oufti!

Decapod

Ik vind dit echt een heerlijk project! Het wordt er iedere keer mooier op en het bouwplezier spat ervanaf. Zeer inspirerend!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Floris

oh heerlijk, gewoon compleet veel te ver doorgaan, heel goed!  8)

Alan On Track

Bouwplezier is het zeker. Ik heb niet zo veel tijd nu, maar het doet deugt om af en toe aan dit soort kleine werkjes te wriemelen. Ieder klein werkje is een stapje dichter bij de ''afwerking'' denk ik dan  ;)
Modelbouw is een kunst

evan

Ik volg nog steeds met plezier :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Alan On Track

Ik ben anderzijds wel benieuwd: zijn er manieren om zaken zoals affiches en borden scherper en in hogere kwaliteit af te drukken? Ik bedoel maar opdat de druk zelfs in deze schaal nog leesbaar is en niet die typische printspikkels vertoont?  Ik zou deze in de toekomst graag willen vervangen door betere, daarmee
Modelbouw is een kunst