Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Sehr-Am-Üzant

Gestart door Alan On Track, 21 januari 2019, 15:34:31 PM

Jappy

Man, gewoonweg zonde dat dit bijna niet meer zichtbaar gaat zijn als je dit gaat verstoppen in die nis. Ongelooflijk mooi en sfeervol!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Pierre

Ik vind het winkeltje zeer smaakvol gemaakt en ingericht. Ook de tl verlichting vind ik geweldig. Hoe heb je die gemaakt Alan?
Groet Pierre.


Alan On Track

De TL-buis komt van een stuk doorschijnende steunplastic uit een oude bouwdoos. Door daar een lichtbron boven te plaatsen krijg je dit effect  ;)
Modelbouw is een kunst

Floris

Citaat van: Alan On Track op 21 oktober 2020, 11:02:38 AM
De TL-buis komt van een stuk doorschijnende steunplastic uit een oude bouwdoos. Door daar een lichtbron boven te plaatsen krijg je dit effect  ;)
ik sluit niet helemaal uit dat ik dit idee misschien ooit een klein beetje ga jatten  ;D

Pierre

Citaat van: Floris op 21 oktober 2020, 11:21:02 AM
Citaat van: Alan On Track op 21 oktober 2020, 11:02:38 AM
De TL-buis komt van een stuk doorschijnende steunplastic uit een oude bouwdoos. Door daar een lichtbron boven te plaatsen krijg je dit effect  ;)
ik sluit niet helemaal uit dat ik dit idee misschien ooit een klein beetje ga jatten  ;D

En ik dus ook. Bedankt voor de tip. ;)
Groet Pierre.


Alan On Track

In tussentijd een beetje aandacht gegeven aan het torenspitsje.

IMG_20201027_184719814 by Alan Jockmans, on Flickr

Nu ga ik de toren nog versieren met hoekstenen, en dan kan ik die eindelijk permanent aan de kerk bevestigen  ;D
Modelbouw is een kunst

Cozzy

Knap stukje modelbouw Alan, petje af!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Decapod

Wat een prachtig dingetje! Bijna om op te eten!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Decapod

Alan, hoe heb je die krommingen boven de ossenogen en de luikjes van de galmgaten gemaakt?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Alan On Track

De krommingen boven de ossenogen zijn net als bijna het hele dak uit karton gemaakt. Het was een beetje een wriemelwerkje, maar ik heb eerst een stukje karton rond een rond voorwerp zoals een potlood getrokken, vervolgens met tacky glue op het torentje gekleefd en dan op zijn plaats gehouden met een soort matrijs (in mijn geval een tekenlat om cirkels te tekenen) tot het droog is. Het was een trial-and-errorproces om daartoe te komen, maar na een beetje oefenen lukt het wel. De grootste moeilijkheid was eigenlijk om het stukje karton eerst in de juiste vorm te snijden zodat het naadloos aansluit op de dakstructuur.

De luikjes van de galmgaten komen eenvoudigweg uit de rommeldoos, en bleken perfect te passen  ;D.
Modelbouw is een kunst

Floris

dat ding is echt goed gelukt man!

Decapod

Citaat van: Alan On Track op 28 oktober 2020, 10:09:19 AM
De krommingen boven de ossenogen zijn net als bijna het hele dak uit karton gemaakt. Het was een beetje een wriemelwerkje, maar ik heb eerst een stukje karton rond een rond voorwerp zoals een potlood getrokken, vervolgens met tacky glue op het torentje gekleefd en dan op zijn plaats gehouden met een soort matrijs (in mijn geval een tekenlat om cirkels te tekenen) tot het droog is. Het was een trial-and-errorproces om daartoe te komen, maar na een beetje oefenen lukt het wel. De grootste moeilijkheid was eigenlijk om het stukje karton eerst in de juiste vorm te snijden zodat het naadloos aansluit op de dakstructuur.

De luikjes van de galmgaten komen eenvoudigweg uit de rommeldoos, en bleken perfect te passen  ;D.

Dat is nu eens modelbouw, zie. Je bent een echte krak!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Pierre

Heel knap torentje geworden Alan ... top. ;)
Groet Pierre.


doomslu

Citaat van: Pierre op 28 oktober 2020, 14:55:33 PM
Heel knap torentje geworden Alan ... top. ;)
Vind ik ook. Sehr-Am-Üzant bezig.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *