MSM actie 2019

Gestart door Michael, 13 januari 2019, 19:23:58 PM

55erke


Jammer en helaas , het zat er aan te komen.
In ieder geval heeft de 5528 zijn carrière tog in een mooie en  grafitivrij livrij kunnen afsluiten.
Dank aan de fotografen die ondanks het slechte weer tot op pad zijn gegaan.

Groetjes


Herwig

#76
  (  foto's (internet) blijkbaar verdwenen en dus oorspronkelijke tekst hier, niet meer van toepassing )

Sicco

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt te zeggen met je zin, maar in elk geval zijn het twee verschillende schilderingen - dus geen extra streep, maar twee verschillende generaties huisstijl

Herwig

#78
".....twee verschillende schilderingen...."                               Klopt zoals u zegt.

( foto's (internet) blijkbaar verdwenen dus tekstdeel hier is niet meer van toepassing )

De 5528 in de gewone 1970-schildering vind je tevens terug in het  "Nicolas reeks 55"-fotoboek op blz. 140, maar dat is een zwart-wit foto.

De  'tussentijdse'  livrei  (zoals die van  'A°2018-TUC-replica' van de 5528)  zie je in de   'Nicolas'    o.a.  bij de  5504, 5507, 5524, 5534, 5526.
(  >  foto's van de 5504 met enkele frontseinen in 1973  of  de 5507 met dubbele in 1978 ...     
        maar wat de 5528  geenszins  uitsluit ... )

Na de hernummering van 6 naar 4-cijfers, was er ook nog op sommige 55-locs de originele tijdperk-3    W-tekening   met in het midden (punt van de  W) het nieuwe 4-cijferig locnummer,  o.a. bij de 5506, 5514

In  "B-diesel" (1994)  van Max Delie ontbreekt elke reeks 55-foto van de   'tussentijdse livrei"   met de horizontale gele balk op de kop.

En het fotoboek van Delie     "NMBS-kleuren"    gaat alleen over tijdperk3,  maw stopt in 1970 . Met een kleurenfoto van de 205016 NK
met de gele  W  op de kop .....

Sicco

Sorry ik snap er nog steeds niks van (wel van de schilderingen natuurlijk, niet van welk punt je probeert te maken)

Rangeerduivel

Citaat van: ceuleer op 13 maart 2019, 22:53:33 PM
Ik heb 26 januari gevraagd of er nu een Loksound V4 of V5 in de loc zit....
Maar het speelt geen rol, ik moet hem niet meer hebben.

En gelijk heb je Gunter, ik vind ook dat je best mag weten wat je koopt...

;)

Michiel

De groene livreiën van de HLD 55

OerLivrei?

bron: http://www.nicospilt.com

Tussentijdse livrei?

bron: https://jernbane.net


bron: Vanbiervliet

Livrei 1971?

bron: http://rail.lu
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

#82
aan Sicco,

Ik was simpelweg even aan het rondkijken in m'n fotoboeken en internet of er toch niet ergens één foto zou opduiken van déze loc 5528 met déze  'tussentijdse'  schildering,  maar dan 'origineel'  ,  dwz effectief gespot & gefotografeerd aanvang jaren 1970.               
( liefhebbers van begin tijdperk4 zouden het dan zeker aandurven van o.a. het puntje voor het nummer 5528,  van het fraaie MSM-model,   te verwijderen indien mogelijk zonder beschadiging ....)


aan Michiel,

Deze volgorde van schilderingen lijkt te kloppen, me dunkt.
>  Er waren ook nog sommige locs met de oude  W  op de kop maar reeds voorzien van het nieuwe 4-cijferige getal .
Of er moest nog een andere benaming (geweest) zijn voor de  "tussentijdse"  livreiën van sommige locs...( aanvang jaren 1970 ) (?)

>  Kwestie is dat naast het beperkt aanpassen met de tussentijdse schilderingen, het invoeren van de standaard  'livrei1970'
    en het monteren van de dubbele frontseinen geleidelijk verliep in dezelfde periode ...

[ ook een forum-PB aan Sicco ...]


Sicco

Van circa 1-1-71 tot eind 1971, afgeleverd in de 'livrei 1970' eind februari 1972

PeterVG

MSM actie 2020 is ook al gekend  ;)



De vroegere CFL 1802 in een jasje van Svensk Tågkraft AB

Thommy

Dan vind ik de verkochte NMBS hle60 int roos ook wel een goed idee
Greetz

Thommy

Sicco

Citaat van: PeterVG op 20 maart 2019, 18:19:08 PM
MSM actie 2020 is ook al gekend  ;)

De vroegere CFL 1802 in een jasje van Svensk Tågkraft AB

Deze al is aangekondigd door B Models  :D

Citaat van: Thommy op 20 maart 2019, 19:47:16 PM
Dan vind ik de verkochte NMBS hle60 int roos ook wel een goed idee

Ware het niet dat de mallen van de HLD 60 er niet meer zijn en daar dus helaas geen nieuwe versies van gemaakt gaan worden.

Thommy

Citaat van: Sicco op 20 maart 2019, 20:05:52 PM
Citaat van: PeterVG op 20 maart 2019, 18:19:08 PM
MSM actie 2020 is ook al gekend  ;)

De vroegere CFL 1802 in een jasje van Svensk Tågkraft AB

Deze al is aangekondigd door B Models  :D

Citaat van: Thommy op 20 maart 2019, 19:47:16 PM
Dan vind ik de verkochte NMBS hle60 int roos ook wel een goed idee

Ware het niet dat de mallen van de HLD 60 er niet meer zijn en daar dus helaas geen nieuwe versies van gemaakt gaan worden.

En wat lag er dan op de msm expo als speciale actie?
Greetz

Thommy

Sicco

Niet verkochte exemplaren van de productie van voor het MG fiasco

Thommy

Citaat van: Sicco op 20 maart 2019, 21:43:59 PM
Niet verkochte exemplaren van de productie van voor het MG fiasco

Dan heb ik niets gezegd.
Greetz

Thommy