Fleischmann 413613 digitaliseren , maar 8 pin NEM652 interface ontbreekt???

Gestart door amest, 06 januari 2019, 17:17:13 PM

amest

Hallo,

allereerst voor iedereen mijn beste wensen voor 2019!

ik heb van mijn vader een loc 'geërfd' , de Fleischmann 413613 P4 . Omdat ik in periode I rij, was dat ideaal.
Hij is alleen analoog, maar volgens de doos, de handleiding en de website van Fleischmann is er een 8pin NEM 652 interface.
Dus dan steken we toch gewoon vlug een decodertje erin, dacht ik.

Ik opende dus de tender , maar zag geen interface waar die moest zijn. Ik zou een fotootje kunnen posten, maar heb nu geen website direct ter beschikking om die op  te zetten, zal dat later proberen.

Heeft iemand hier ervaring mee? of vergis ik mij helemaal?

als iemand een adresje heeft waar ik zoiets kan laten doen (een locje digitaliseren) en waar ik geen 18 maanden moet wachten op resultaat (echt gebeurd) dan hoor ik dat ook graag :)

alvast bedankt.
Arvid
groeten,

Arvid

amest

Hier de foto. Vlug even een photobucket account aangemaakt: links boven zou de stekker moeten zitten, maar daar kan ik geen decoder inpluggen.....

groeten,

Arvid

Modelspoorhobby

#2
Links naast het vliegwiel zit die, de dummy (dat platte zwarte blokje) verwijderen en de decoder inpluggen. Succes.  ;)

amest

bedankt  :-[ niet echt goed gekeken van mezelf, maar ik wring liever nergens aan omdat dat meestal eindigt in kapotte dingen. Dus als ik het niet ken , blijf ik er af...

Maar nu kan ik hem wel gebruiken.

groetjes,
Arvid
groeten,

Arvid

amest

Ondertussen een decoder gekocht en erin gestoken. Adresje toegekend en hij rijdt prima op de baan. Een paar sfeerbeeldjes:
achter het veld, dat ik nog een stukje moet toedekken :)

in het station:

achter het parkje

op de brug:

groeten,

Arvid

amest

groeten,

Arvid


59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan