Brusselse bouwsels: Zwanzebeek

Gestart door Alan On Track, 05 januari 2019, 19:36:01 PM

Alan On Track

Haha, ik weet eigenlijk niet wat voor plant dat is. Ik heb die cadeau gekregen van mijn ouders toen ik hier op kot ging, dus ik betwijfel wel dat het om echte cannabis zou gaan :P Enfin, ik zou er toch geen joint van durven rollen :D

Anderzijds lijkt een miniatuur-wietplantage wel een grappig detail om in de zolder van een huisje te verstoppen  ;D
Modelbouw is een kunst

Floris

fraai ding hoor!

Als iemand die zelf veel met humbrol werkt kan ik je helaas alleen gelijk geven dat je naar een ander merk omziet. humbrol is allang niet meer wat t ooit was qua kwaliteit.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Val-Rikard


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Heel mooie gevel !!!
Is dit HO?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Paulogic

Enorm overtuigend gemaakt ! Zo'n detail is heel veel "prutswerk" maar loont duidelijk de moeite.

Voor een Wietplantageke in zo'n zoldertje... zware voeding nodig hoor, dat verbruikt stroom zo'n zolder-serre...
(zag ik althans op TV bij "de Recherche").

Idee voor Martin Welberg : mini-wietjes... haha
mvg,
Paul(ogic)

adrievans

Citaat van: Floris op 07 maart 2020, 18:38:34 PM
fraai ding hoor!

Als iemand die zelf veel met humbrol werkt kan ik je helaas alleen gelijk geven dat je naar een ander merk omziet. humbrol is allang niet meer wat t ooit was qua kwaliteit.

Mee eens,en Vallejo vind ik ook niet bijzonder goed hechten , gebruik de laatste tijd life color .
Catagorie valleja maar stuk betere hechting.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

mahtoska1

Prachtige gevel. En wat een details!

B_Modelbouw

Schitterend... Ik kom bij jou in de leer.

'k Heb alvast een schaallat in H0, om mijn eerdere vergissing (1/100) recht te zetten, die zijn te klein 😀
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Floris

Citaat van: adrievans op 08 maart 2020, 16:24:29 PM
Citaat van: Floris op 07 maart 2020, 18:38:34 PM
fraai ding hoor!

Als iemand die zelf veel met humbrol werkt kan ik je helaas alleen gelijk geven dat je naar een ander merk omziet. humbrol is allang niet meer wat t ooit was qua kwaliteit.

Mee eens,en Vallejo vind ik ook niet bijzonder goed hechten , gebruik de laatste tijd life color .
Catagorie valleja maar stuk betere hechting.
mja, vind al dat moderne watergedragen spul zover ik t geprobeerd heb vooralsnog ellendiger dan humbrol, wat er met humbrol niet meer lukt doe ik wel met revell... Maar het zal ook wel gewenning zijn, die moderne vallejo-kwarkverf. Ik kan er in elk geval op t moment weinig mee. (hecht inderdaad niet en tis meer stucwerk dan schilderen)

Duizendpoot

Ik herken je reactie Floris,  zelf gebruik ik steeds nog de potjes humbrol en revell van m'n vader. Een likje drap onderuit en een beetje terpetine en kwasten maar. En voor al het andere tamiya acryl verf.

Dirky

vallejo = ontvetten en primer gebruiken...

Onderdelen in een bad met ruitenreinigervloeistof wassen, afspoelen, vallejo primer er op en dan de eindlaag.
Wat ik nog vaker doe (in spoor I wel gemakkelijker) is alles spuiten in Motip primer, zonder wassen/ontvetten om dan in de juiste Vallejo kleur te zetten.
Beetje omslachtig misschien maar goed resultaat...
Humbrol is inderdaad beter maar ik vind het maar een vuile boel.


Floris

lekker toch! als t niet stinkt kan t nooit wat wezen.  8)