Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Brusselse bouwsels: Zwanzebeek

Gestart door Alan On Track, 05 januari 2019, 19:36:01 PM

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Michiel

Ja! Heel mooi geveltje, knap gemaakt!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Verbluffend.
Voor de gietijzeren balustrades. Toon eens een detailfoto van wat je wenst? Zijn die dingen vlak?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

adrievans

Citaat van: doomslu op 18 februari 2020, 13:56:05 PM
Verbluffend.
Voor de gietijzeren balustrades. Toon eens een detailfoto van wat je wenst? Zijn die dingen vlak?

Even aansluiten hierop,bedoel je zoiets:
https://www.decapod.fr/1398-large/rambardes-de-balcons-type-1-ho-.jpg
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Alan On Track

Adrie, dat is EXACT waar ik naar op zoek was  :D :D :D bedankt. Ik ga mij zo een setje bestellen, daar kan ik wel een aantal huizen mee verder  ;D
Modelbouw is een kunst

Floris


adrievans

Citaat van: Alan On Track op 18 februari 2020, 14:19:39 PM
Adrie, dat is EXACT waar ik naar op zoek was  :D :D :D bedankt. Ik ga mij zo een setje bestellen, daar kan ik wel een aantal huizen mee verder  ;D

Ze hebben 2 setjes
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Metpetergaathetbeter

menig metser zou jaloers zijn op Uw Metselwerk !  ;D ;)

Pierre

Man ... man .. wat een prachtige gevel heb je er van gemaakt. Ben er stil van. ;)
Groet Pierre.


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Cozzy

Mooie dingen, erg inspirerend!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

B_Modelbouw

Zeer prachtig...

Toch een praktisch vraagje: je werkt met meerdere lagen plastieken platen op elkaar te kleven, hoe voorkom je de vervorming dat dit na enkele dagen krom staat als een banaan. Zelf al enkele pogingen gedaan zonder succes, dus ben zeer benieuwd naar je tips.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Alan On Track

Citaat van: B_Modelbouw op 18 februari 2020, 23:48:40 PM

Toch een praktisch vraagje: je werkt met meerdere lagen plastieken platen op elkaar te kleven, hoe voorkom je de vervorming dat dit na enkele dagen krom staat als een banaan. Zelf al enkele pogingen gedaan zonder succes, dus ben zeer benieuwd naar je tips.

Dat probleem heb ik zelf nog nooit ondervonden, en ik heb nu toch al een paar gebouwen volgens deze methode gebouwd. Misschien hangt het wat af van het merk van de styreen en de lijm? Ik ga het in ieder geval wel in het oog houden.
Modelbouw is een kunst

Gerolf

Knap werk, Alan  8)

Kromtrekken zal niet zo snel gebeuren als je 1.5 mm als basis laag gebruikt  ;)
Tip: er bestaat ook zwarte styreen - handig om binnenverlichting te blokkeren ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

oh, ook 1,5 gaat gerust krom, het gaat om t verschil in reactie op de lijm (krimp) tussen dik en dun plaat. In dit geval dus baksteenplaat die meer krimpt dan de plaat er achter. Maar goed, kwestie van niet te lang als los geveltje laten liggen maar er wat verstevigingen achter zetten.
Sowieso kan het eventueel nog meevallen met de krimp omdat t allemaal kleine stukjes baksteenplaat zijn, op elke naad valt de spanning weg.