Brusselse bouwsels: Zwanzebeek

Gestart door Alan On Track, 05 januari 2019, 19:36:01 PM

Floris

mooi te horen dat de tentoonstellingspremiere goed verlopen is!
wat betreft de liliput 93, die motortjes zijn gewoon niet erg best, ze lopen warm en dr fikt er nog weleens een uit, is mij ook al overkomen. Beter maar gewoon op zoek naar een vervangend mashimaatje ofzo.

Jappy

Heel mooi Alan! Ik hoop dit ooit in de toekomst ook nog eens in de lijve te mogen aanschouwen. Veel succes alvast met je thesis!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

DFS

Jammer dat ik dit niet live kon aanschouwen, de plaatjes zijn alvast veelbelovend!

vanmiegroet

Citaat van: Alan On Track op 26 oktober 2021, 11:49:27 AM
Het was heel fijn en hartverwarmend om velen onder jullie dit weekend te mogen ontmoeten  :). Bedankt voor alle complimentjes, tips en ook goede kritische opmerkingen, dat geeft veel energie om voort te gaan bouwen.  ;) Ik ben blij dat alles heel vlot gewerkt heeft, ook al moest ik op vrijdag nog snel naar de doe-het-zelfzaak om mijn schaduwstation af te werken. Het was allemaal wat bric-à-brac, maar de treinen hebben vlot hun rondjes kunnen rijden, met amper ontsporingen. Ik denk dat ik geen van mijn treinen ooit al zo lang aan één stuk door heb laten rijden, dus ik ben blij dat er geen defecten waren. Enkel mijn type 93 van Lilliput werd na verloop van tijd wel heel warm, waardoor ik deze regelmatig van de sporen haalde om af te kunnen koelen. Volgens wat ik gehoord heb zou er eventueel teveel stroom naar de motor kunnen lopen?

Ik ga vanaf nu tot 10 januari (de deadline van mijn thesis) het modelbouwgebeuren wel op een veel lager pitje zetten. Misschien dat ik de gebouwen tussendoor nog een beetje verder detailleer, maar de grote werken zullen voor later zijn.

Ruben heeft een heel aantal foto's van de baan genomen, die ik snel wat bewerkt heb met fotowinkel. Als jullie nog mooie foto's hebben, aarzel dan niet om ze te delen als je dat wil ;)

Zwanzebeek bewerkt 2 by Alan Jockmans, on Flickr

Zwanzebeek bewerkt 3k by Alan Jockmans, on Flickr

Zwanzebeek bewerkt by Alan Jockmans, on Flickr

Zwanzebeek bewerkt 4k by Alan Jockmans, on Flickr

Geiren gedaan om de foto's te nemen, voor de mensen die zich het afvroegen: dus ja nee, ik ben niet Alan. Hoewel we beiden een bril dragen  ;D Het is een beetje de dikken en den dunnen, ik ben dus de dikken  ::)

Het was ook voor mij om de eerste keer  om het baantje in het echt te zien. De leuke opmerkingen zijn alleen maar een citaat van u kunnen hoor Alan  ;)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Martin Welberg

Het was me een waar genoegen om jullie te leren kennen.

Val-Rikard

Prachtig werk, leuk om je ontmoet te hebben !

Alan On Track

Dat genoegen was absoluut wederzijds  :) Ook fijk om eindelijk eens gezichten te kunnen plakken bij de mensen op dit forum  :P. Hoop jullie snel opnieuw te ontmoeten.
Modelbouw is een kunst

Alan On Track

Zwanzebeek is vanaf nu ook te bezichtigen in het containerpark van Bassilly.

IMG_20220219_165230483 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20220331_101737350 by Alan Jockmans, on Flickr
Modelbouw is een kunst

Floris

oei, wat is daar gaande? knagingen in t achterhoofd over een beter ontwerp?

Murphy

Afval sorteren  :o :o :o :-\

Hebben ze daar precies nog nooit van gehoord.
Hout, isomo en grof vuil allemaal in één container?? :( :(
Bij ons mag je alles er persoonlijk terug gaan uithalen en doen zoals het hoort.
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

Jappy

Oh nee! Ik hoop eerder zoals Floris zegt een redesign in plaats van een ongeval of tegenzin?
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

vanmiegroet

Citaat van: Alan On Track op 01 april 2022, 12:46:05 PM
Zwanzebeek is vanaf nu ook te bezichtigen in het containerpark van Bassilly.

IMG_20220219_165230483 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20220331_101737350 by Alan Jockmans, on Flickr

Oef, goed nieuws   :)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

rgp


SuSke

Ik zie er geen enkel modelhuis tussen liggen, dus ...  ::) ::) ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ACFI