Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

plasticard strips

Gestart door janjozef, 02 januari 2005, 16:45:04 PM

janjozef

Ik gebruik een redelijke hoeveelheid evergreen strips (of mischien ook niet voor andere). Nu weet ik dat de strips van slaters stukken goedkoper zijn al zijn ze niet zo nauwkeurig in de maten als evergreen nu is mijn vraag heel simpel waar vind ik slaters strips, de baksteenplaten en dakpannen kunt ge overal kopen maar de strips vind ik nergens.

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

bartie

Is het dan niet mogelijk deze te bestellen via uw winkelier als je de artikelnummers kent?(deze zijn op de site van Slaters op te zoeken)

Bart.

dwizeno

Voor zover ik weet kan je die rechtstreeks bij Slaters bestellen, kan interessant zijn als je grotere hoeveelheden verbruikt.
 

Peter

Ikzelf heb goede ervaringen met het bestellen van Slaters bij de firma Hannants is Engeland.
Zij hebben een online kataloog van eideloos vele merken, hoofdzakelijk voor plastiek-modelbouw (vliegtuigen e.d.)
Je bestelt on-line en binnen de 14 dagen heb je het pakje thuis.
Hierbij de link naar hun website: http://www.hannants.co.uk/
Groetjes
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Janjozef,
Ik gerbuik persoonlijk Evergreen StripStyrene. Maar ik heb ook gemerkt dat er enorme prijsverschillen zijn. Bij Chalumano betaal ik een zakje 2,89 euro. Even verder in de stad Antwerpen betaal ik bijna het dubbele. Bij de ene komt het rechtstreeks uit de USA, bij de andere komt het uit Mollem.
Loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

janjozef

Ik koop deze ook meestal bij chalumano. maar als ik zie dat strips van 1x1mm 2 pond kost bij slaters voor 50 stuks en ik dezelfde prijs betaal voor 12 stuks van evergreen vind ik het toch een groot verschil dus ik zal verplicht zijn toch eens bij slaters te bestellen.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

guy holbrecht

Janjozef,

Vergeet echter niet dat er een relatief groot kwaliteitsverschil is tussen de strips van Slaters en die van Evergreen. De strips die jij aanhaalt (1 mm op 1 mm) zijn bij Evergreen quasi perfect vierkantig. Bij Slaters daarentegen heb je een vierkantje met bolle en holle zijkanten. Dit alles natuulijk als je ze op de kop bekijkt.
Maar aangezien het prijsverschil zo groot is, kopen wij bij ons op de club (Het Spoor vzw te Sint Niklaas) steevast de Slaters strips (rechtstreeks bij Slaters). De profielen komen nog steeds van Evergreen, omdat Salters deze niet in zijn gamma heeft.
Groeten,
Guy

janjozef

Ik heb onder yahoo de stukken geplaatst waar ik momenteel aan bezig ben. De fabriek is in DPM met enkele stukken in plasticard, de rijhuisjes zijn volledig plasticard, ook de ramen en deuren zijn zelfbouw
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem