Project H0

Gestart door Robrecht, 03 januari 2019, 11:31:22 AM

Rangeerduivel

Citaat van: BrainFeeder op 02 juli 2019, 16:32:03 PM
Poets nadien de rails met een beetje 'dreft' (afwasmiddel) op een stukje 'anti kras vilt'. Die dingen zijn super handig en passen (in H0) net over beide rails. Het beste zou de 'harde soort' zijn, die van mij gaven nogal snel 'pluisjes'.


Een railgom kost ongeveer 8 à 10€, is net iets handiger, werkt zonder dreft en gaat jaaaaaren mee...!

;)

Robrecht

Oh ik had net schrik dat ik die gom al moest vervangen na de eerste keer omdat er best wel wat rommel was blijven plakken aan mijn rails... ik zoek me nog zo een kuiswagon, die railgom kan daar ook onder dacht ik?
Bedankt voor de info :)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Rangeerduivel

Citaat van: BrainFeeder op 02 juli 2019, 17:18:40 PM
Oh ik had net schrik dat ik die gom al moest vervangen na de eerste keer omdat er best wel wat rommel was blijven plakken aan mijn rails... ik zoek me nog zo een kuiswagon, die railgom kan daar ook onder dacht ik?
Bedankt voor de info :)

De laag die onder een kuiswagen hangt is meestal van hetzelfde materiaal als een railgom, maar veel dunner, en een railgom is effectiever omdat de druk die je er manueel op zet iets groter is.
Een kuiswagen wist enkel wat stof, tenzij je hem konstant laat meerijden in een trein, maar dat vraagt veel onnodige energie van de loc.
Handen uit de mouwen...modeltreinen is net als liefde...een werkwoord dus! ;D ;D

;)

Robrecht

Haha ja veel dingetjes waar stof op kan liggen ook... Ik neem het er graag bij  8)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Robrecht

Met tips van Eric (Loebaske) nog eens wat lagen aangebracht op de kasseien.
Na het drogen zie je helaas niet meer de vele tinten groen die ik her en der aanbracht. Ik heb de droogtijd niet (goed genoeg) gerespecteerd.. Geduld is veel waard  :-[ :-X
De asfalt moet nog donkerder en wat vlakker geschuurd waar de kasseien terug zichtbaar worden.

Ik heb ook nog een reeks putdeksels besteld, eentje daarvan komt 'in' het kleine stuk gelapt asfalt.



Met minder zonlicht


Voor het droog was
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

SuSke

Je bent inderdaad het contrast tussen de kasseien en het asfalt kwijt.

Ik heb op "Den Overslag" het asfalt na het schilderen van de kasseien aangebracht met een gekleurde paste fijn plamuur. Dan hang je ook niet vast aan de strikte vorm van de kasseien.



Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Robrecht

Die foto had ik inderdaad al zien passeren. Goed, Belgisch, opgelost  :P
Ik heb zelf met klei ergens wat 'voegen' gemaskeerd en redelijk ver uitgesmeerd. Dat gaf wel een leuk effect bij de overgang met de kasseien, maar de structuur is natuurlijk volledig weg.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Robrecht

Ik had misschien beter van die pasta gehaald... een poging met oxyde zwart (enige wat ik had .. zonder te gaan mengen).
Heb me wat laten gaan, en ik hoopte stiekem dat het na drogen wel wat lichter zou zijn (vandaag nog niet goed kunnen beoordelen).



Poort V2, deze keer ook een stuk pluimkarton. Veel steviger...  ::)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Robrecht

H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Robrecht

2 gaatjes om stroombronnen aan te kunnen sluiten zonder dat mijn loods telkens weg moet. Ik overweeg zo ook een USB aansluiting te voorzien.


Eindelijk ook nog een stukje ballast gelegd, het was afgelopen nacht te warm om iets anders te doen... lijmen en verven is voor de volgende nacht  ::)


Wat bruine verf tussen de sporen nu ik de pot toch open had voor de gaatjes.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

mardig23

Iemand enig idee wat er met Robrecht aan de hand is?

Zat tot 20/03 regelmatig op het forum, en nu al lang windstil hier...
Mvg Karl

Ronald

Stuur je een PB.... daar is die functie voor. Soms hebben mensen even andere prioriteiten en geen tijd voor treintjes.

mardig23

Heb ik een tijdje geleden al gedaan Ronald ;)
Mvg Karl

ERVIN

Zo zijn er nog een paar Karl die ik de laatste maanden niet meer gezien heb hier.  ???

Robrecht

Ik leef nog hoor 🤟

;D

Het drukke leven als jonge vader slokt je vrije tijd wel een beetje op  ;)

Er zijn wat ideeën en de verzameling werd een klein beetje aangevuld in de tussentijd en euh...
Ooit zal het klaar zijn...
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...