Auteur Topic: Project H0  (gelezen 9049 keer)

Offline Rangeerduivel

  • Seintjesmod
  • Forumlid
  • Berichten: 5.403
  • Voornaam: Rudy
Re: Project H0
« Reactie #45 Gepost op: 02 juli 2019, 16:44:04 pm »
Poets nadien de rails met een beetje 'dreft' (afwasmiddel) op een stukje 'anti kras vilt'. Die dingen zijn super handig en passen (in H0) net over beide rails. Het beste zou de 'harde soort' zijn, die van mij gaven nogal snel 'pluisjes'.


Een railgom kost ongeveer 8 à 10€, is net iets handiger, werkt zonder dreft en gaat jaaaaaren mee...!

 ;)

Offline Robrecht

  • Forumlid
  • Berichten: 396
    • BrainFeeder.xyz
  • Voornaam: Robrecht
Re: Project H0
« Reactie #46 Gepost op: 02 juli 2019, 17:18:40 pm »
Oh ik had net schrik dat ik die gom al moest vervangen na de eerste keer omdat er best wel wat rommel was blijven plakken aan mijn rails... ik zoek me nog zo een kuiswagon, die railgom kan daar ook onder dacht ik?
Bedankt voor de info :)
H0 - 2 rail DCC++ - Arduino - JMRI
Project H0, ooit zal het klaar zijn...

Offline Rangeerduivel

  • Seintjesmod
  • Forumlid
  • Berichten: 5.403
  • Voornaam: Rudy
Re: Project H0
« Reactie #47 Gepost op: 02 juli 2019, 18:22:57 pm »
Oh ik had net schrik dat ik die gom al moest vervangen na de eerste keer omdat er best wel wat rommel was blijven plakken aan mijn rails... ik zoek me nog zo een kuiswagon, die railgom kan daar ook onder dacht ik?
Bedankt voor de info :)

De laag die onder een kuiswagen hangt is meestal van hetzelfde materiaal als een railgom, maar veel dunner, en een railgom is effectiever omdat de druk die je er manueel op zet iets groter is.
Een kuiswagen wist enkel wat stof, tenzij je hem konstant laat meerijden in een trein, maar dat vraagt veel onnodige energie van de loc.
Handen uit de mouwen...modeltreinen is net als liefde...een werkwoord dus! ;D ;D

 ;)

Offline Robrecht

  • Forumlid
  • Berichten: 396
    • BrainFeeder.xyz
  • Voornaam: Robrecht
Re: Project H0
« Reactie #48 Gepost op: 02 juli 2019, 18:49:24 pm »
Haha ja veel dingetjes waar stof op kan liggen ook... Ik neem het er graag bij  8)
H0 - 2 rail DCC++ - Arduino - JMRI
Project H0, ooit zal het klaar zijn...

Offline Robrecht

  • Forumlid
  • Berichten: 396
    • BrainFeeder.xyz
  • Voornaam: Robrecht
Re: Project H0
« Reactie #49 Gepost op: 09 juli 2019, 11:09:27 am »
Met tips van Eric (Loebaske) nog eens wat lagen aangebracht op de kasseien.
Na het drogen zie je helaas niet meer de vele tinten groen die ik her en der aanbracht. Ik heb de droogtijd niet (goed genoeg) gerespecteerd.. Geduld is veel waard  :-[ :-X
De asfalt moet nog donkerder en wat vlakker geschuurd waar de kasseien terug zichtbaar worden.

Ik heb ook nog een reeks putdeksels besteld, eentje daarvan komt 'in' het kleine stuk gelapt asfalt.



Met minder zonlicht


Voor het droog was
H0 - 2 rail DCC++ - Arduino - JMRI
Project H0, ooit zal het klaar zijn...

Offline SuSke

  • Forumlid
  • Berichten: 7.221
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
    • MTD - Edegem
  • Voornaam: Frans
Re: Project H0
« Reactie #50 Gepost op: 09 juli 2019, 17:38:58 pm »
Je bent inderdaad het contrast tussen de kasseien en het asfalt kwijt.

Ik heb op "Den Overslag" het asfalt na het schilderen van de kasseien aangebracht met een gekleurde paste fijn plamuur. Dan hang je ook niet vast aan de strikte vorm van de kasseien.



Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR 2020 - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2020
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Offline Robrecht

  • Forumlid
  • Berichten: 396
    • BrainFeeder.xyz
  • Voornaam: Robrecht
Re: Project H0
« Reactie #51 Gepost op: 10 juli 2019, 08:50:04 am »
Die foto had ik inderdaad al zien passeren. Goed, Belgisch, opgelost  :P
Ik heb zelf met klei ergens wat 'voegen' gemaskeerd en redelijk ver uitgesmeerd. Dat gaf wel een leuk effect bij de overgang met de kasseien, maar de structuur is natuurlijk volledig weg.
H0 - 2 rail DCC++ - Arduino - JMRI
Project H0, ooit zal het klaar zijn...

Offline Robrecht

  • Forumlid
  • Berichten: 396
    • BrainFeeder.xyz
  • Voornaam: Robrecht
Re: Project H0
« Reactie #52 Gepost op: 12 juli 2019, 09:35:14 am »
Ik had misschien beter van die pasta gehaald... een poging met oxyde zwart (enige wat ik had .. zonder te gaan mengen).
Heb me wat laten gaan, en ik hoopte stiekem dat het na drogen wel wat lichter zou zijn (vandaag nog niet goed kunnen beoordelen).



Poort V2, deze keer ook een stuk pluimkarton. Veel steviger...  ::)
H0 - 2 rail DCC++ - Arduino - JMRI
Project H0, ooit zal het klaar zijn...

Offline Robrecht

  • Forumlid
  • Berichten: 396
    • BrainFeeder.xyz
  • Voornaam: Robrecht
Re: Project H0
« Reactie #53 Gepost op: 18 juli 2019, 09:23:32 am »
Krokodil gespot  :P

H0 - 2 rail DCC++ - Arduino - JMRI
Project H0, ooit zal het klaar zijn...

Offline Robrecht

  • Forumlid
  • Berichten: 396
    • BrainFeeder.xyz
  • Voornaam: Robrecht
Re: Project H0
« Reactie #54 Gepost op: 26 juli 2019, 12:02:31 pm »
2 gaatjes om stroombronnen aan te kunnen sluiten zonder dat mijn loods telkens weg moet. Ik overweeg zo ook een USB aansluiting te voorzien.


Eindelijk ook nog een stukje ballast gelegd, het was afgelopen nacht te warm om iets anders te doen... lijmen en verven is voor de volgende nacht  ::)


Wat bruine verf tussen de sporen nu ik de pot toch open had voor de gaatjes.
H0 - 2 rail DCC++ - Arduino - JMRI
Project H0, ooit zal het klaar zijn...