ESU 2019 : LokSound 5 lijstje

Gestart door eve, 02 januari 2019, 08:08:47 AM

eve

Eerste specificaties (zonder waarborg) :

50 KHz Regeling
32 Bit Processor
128 MBit
16 Bit met 31250 Hz Sampling
tot 32 Functies...

ESU 58315 - LokSound 5 L, DCC/MM/SX/M4, Stiftleiste mit Adapter
ESU 58410 - LokSound 5, DCC/MM/SX/M4, NEM652, mit Lautsprecher 11x15mm
ESU 58412 - LokSound 5, DCC/MM/SX/M4, PluX22, mit Lautsprecher 11x15mm
ESU 58416 - LokSound 5, DCC/MM/SX/M4, NEM651, mit Lautsprecher 11x15mm
ESU 58419 - LokSound 5, DCC/MM/SX/M4, 21MTC NEM660, mit Lautsprecher 11x15mm
ESU 58449 - LokSound 5, DCC/MM/SX/M4, 21MTC MKL
ESU 58513 - LokSound 5 XL, DCC/MM/SX/M4, Schraubklemmen
ESU 58515 - LokSound 5 XL, DCC/MM/SX/M4, Stiftleisten
ESU 58810 - LokSound 5 micro, DCC/MM/SX/M4, NEM652, mit Lautsprecher 11x15mm
ESU 58814 - LokSound 5 micro, DCC/MM/SX/M4, PluX16, mit Lautsprecher 11x15mm
ESU 58816 - LokSound 5 micro, DCC/MM/SX/M4, NEM651, mit Lautsprecher 11x15mm
ESU 58818 - LokSound 5 micro, DCC/MM/SX/M4, Next18, mit Lautsprecher 11x15mm

Mvg, Erik

loebaske


Vanaf half jan. verkrijgbaar,  zijn al 6 maanden aan het testen naar kinderziektes, de oude V4 verdwijnt uit het gamma...

ronny-vdv

En gaat de lokprogrammer nog kunnen gebruikt worden ?
Mvg,

ronny-vdv

ceuleer

Maar over de Lokpilot V4 wordt niet gesproken, is het dan alleen de Loksound V4 die verdwijnt ?

evan

Ben benieuwd naar de prijs?  Ik vind ESU loksound de beste die er is qua kwaliteit en flexibiliteit.  Echter weet ESU dat ze de beste zijn en dus is hun prijs er naar.  Rond de 100 Euro voor zo een printje blijft toch echt veel.  Te weinig concurrentie zeker ::)
In de US brengt ESU de loksound uit onder loksoundselect voor 80 Dollar echter geprogrammeerd exclusief voor US sounds en hier niet verkrijgbaar.

ESU gaat in Europa  ook US locomotieven uitbrengen heb ik gezien (SD40-2 - tegenhanger van onze class 66).  Nu herkende ik het model op de foto als een model van Scaletrains.  ESU werkt dus blijkbaar samen met hen en guess what:... hier het dubbele van de prijs.

Enfin, ik blijf fan van ESU alleen jammer dat ze zo duur zijn.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

De serie 5 is compatibel met lokprogrammer, geen probleem Ronny..

Dat er US modellen in de maak zijn klopt Evan, wist dit al een tijdje, als dit in samenwerking is, daar durf ik men hand niet voor in het vuur steken  ;)

D_Loc

Het werd eigenlijk wel tijd dat ze eens over gingen op 16bits geluid en een hogere sample rate. Vooral voor locs met een grote luidsprekers (spoor 0 en 1) zal dit een aanzienlijke verbetering zijn.
Wat ik mij wel afvraag, wordt ook de programmeersnelheid hoger want een 32Mbit (4Mb) duurt al ruim 30 minuten, 128 Mbit (16Mb) zal dus naar verwachting meer dan 2 uur gaan duren...
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald

Ja en nee :) Ik heb een V4 XL in een spoor 0 GP60 zitten en dat geluid is toch echt behoorlijk vet 8) Dan ben ik benieuwd naar de V5 ;)

D_Loc

Het geluid zal vooral helderder gaan klinken, meer detail. Doordat ik zelf Loksounds heb gemaakt weet ik het verschil tussen de oorspronkelijke opname (16bit 44/48kHz) en na conversie voor Loksound (8 bit 15kHz) en daarbij gaat het nodige verloren.
Ik heb zelf ook nog een Minerva reeks 55 (spoor 1) en daar heb ik destijds de Loksound XL V3.5 vervangen door de V4 en dat klinkt uiteraard ook vet maar ik verwacht gewoon een nog vetter geluid met de Loksound V5  :D
Maar ik ga (voorlopig) geen reeks 55 sound maken voor Loksound V5.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

evan

Ook goed dat er nu standaard degelijke speakers bij zitten!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

Ik heb een VBv 55, met een V4.0 die door Dirk (D_loc) bewerkt is, uitgerust met deze luidsprekers;
https://www.benl.ebay.be/itm/2pcs-23mm-4-2W-full-range-Speaker-4ohm-loudspeaker-Square-HiFi-Home-Audio-Parts/162926153073

Het geluid is zeker niet te versmaden!
(In Leuven zelfs complimenten van toeschouwers voor gekregen :), Ja, 't is plezant met andermans pluimen te gaan lopen! ;D ;D ;D)
Enig minpunt, je vindt niet in elke loc ruimte voor deze joekels...!

;)

ceuleer

Inmiddels is lokprogrammer v5.02 te downloaden.

bellejt

de versie v5.0 files staan ook al online.Zodra ik de decoder heb doen we een vergelijking van de reeks 20 nmbs

D_Loc

Citaat van: bellejt op 15 februari 2019, 19:21:16 PM
de versie v5.0 files staan ook al online.Zodra ik de decoder heb doen we een vergelijking van de reeks 20 nmbs
Ik verwacht weinig verschil. Het is een geconverteerde V4 en die hebben 8 bit 15kHz samples, dit is ook in het project te zien te zien bij de afzonderlijke samples, daar staan tegenwoordig de specs van de samples vermeld.
Als er al een verschil hoorbaar is zal het door de kwaliteit van de speaker komen en mogelijk door een verbeterde sound processing.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk