Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Op stap met msc HET SPOOR

Gestart door Val-Rikard, 31 december 2018, 20:00:43 PM

Val-Rikard


erwin9

Rik,

Schitterende film van onze uitstap naar Telford UK in september 2018.  Heel sfeervol, leuke herinnering !!!
Bedankt voor deze toffe bijdrage !!!   :) :) :)

Veel dank van onze leden, en vooral van zij die mee gingen op deze trip !

Groetjes,

Erwin
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

loebaske


Men begrijp dat niet dat dit kan in England...

Hier kan men nog geen rijtuig deftig bewaren....

PietB

Dat heeft te maken met historisch besef, Eric.
Kennelijk hebben wij vasteland Europeanen dat niet.
Zelf ben ik als vrijwilliger verbonden aan het NZH vervoer museum in Haarlem.
Als je meemaakt wat het iedere keer voor een gevecht is om voldoende vrijwilligers en financiele middelen te verkrijgen......
Het is niet normaal meer.

grt Piet.

evan

Zeer geslaagde opname van een heerlijke sfeer en eerbetoon aan hoe het was.  Ik moet nu heel de tijd aan "Oh doctor Beeching" denken.

https://www.youtube.com/watch?v=rnQr1u21GUI  (me dunkt dat het stationnetje Arley hiervoor dienst deed )

Heerlijk
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

rgp

Loebaske,

Dat het in Engeland kan, is heel eenvoudig !

Ik ga al 13 jaar naar Telford begin september (Guildex) en verblojf dan in Bridgnorth.

Reizigers op de SVR zeiden me dat ze tot 4 keer per jaar de trein namen om de SVR te steunen.  Een paar waren in een tussenstation - in open lucht !- een rijtuig uit 1885 aan het restaureren; ze waren al 10 jaar bezig en hadden nog 3 jaar werk.

Hier in België krijgt ge nog geen twee rijtuigen vol voor een stoomrit, want men vindt het te duur, te    , te     , kortom allemaal uitvluchten.

Hoeveel vrijwilligers zijn er bij SCM, SDP, TSP ?  Niet veel want de restauratie gaat niet vooruit (sommige materieel dat opgekocht wordt, want de NMBS doet niets, wordt een paar jaar later met stille trom naar de schroothandel gebracht.

De HL26 staat al 10 jaar weg te roesten omdat men geen knijt versand heeft van financieel beheer en hierdoor ook de giften sterk verminderen.  Het argument dat het een prive-project is, is waar maar doet niets terzake.  Lange termijnvisie is onbekend.

Roland


Val-Rikard

#6
Ik stond te babbelen met één van de medewerkers en vroeg met hoeveel leden ze waren...

40.000 !!!,  alleen voor die bepaalde museumlijn.  :o

Bekijk dit eens, dat is het verschil met ons kleine landje. ( in veel opzichten )
Ik zie de VRT zo geen documentaire maken over bijvoorbeeld TSP en de P8, die locomotief moet ook een volledige nieuw ketel hebben...

https://youtu.be/fR2kHoPsBHI

loebaske


Mocht men op TV daar eens meer aandacht aanbesteden, bereik men een groter publiek en zou er belangstelling opwekken...
Sommige zakens weet ik nog niet de helft van, laat staan dat de man in destraat het weet....

Neem nu het ** jaar bestaan van de NMBS, als je dan ziet hoeveel volk er aanwezig was op de perrons, soms een babbeltje met sommige en zelf bereid waren om zulk iniatieven te steunen...
Men kan vokl op de been brengen als men er meer aandacht aan besteed en niet laten verroesten...

Andress24

Rik, met jouw cameratalent en background knowledge maak je zo'n reportage toch best zelf en gooi ze op je Youtubekanaal - wie kijkt er nu nog televisie...  ;) ;) :D

1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

evan

Citaat van: Andress24 op 03 januari 2019, 12:50:02 PM
Rik, met jouw cameratalent en background knowledge maak je zo'n reportage toch best zelf en gooi ze op je Youtubekanaal - wie kijkt er nu nog televisie...  ;) ;) :D

+1
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

rgp

Loebaske,

Op TV brengen is goed voor een impulsmoment, niet voor een lange termijngoesting.  Voorbeelden te over:
Toen "Windkracht 10" op TV verscheen wou iedereen piloot worden, toen "spoed" op TV zijn hoogdagen vierde, wou iedereen verpleger worden, toen Justine en Kim hoge toppen scheerden in het tennis, moesten tennisclubs inschrijvingen weigeren.  En nu ?
Zijn er geen piloten teveel, zijn er te weinig verplegers (sters) en kan je gerust je inschrijven in een tennisclub.

Een Engelsman is bekommerd om zijn patrimonium (heeft ook niet veel modern) en koestert het.  Een Belg die is moe, is meer bezig met zijn balans werk/prive en is tevreden als hij patatten heeft, één keer per jaar All In op vakantie kan gaan en de laatste match van de Rode Duivels kan zien.  En tenslotte dat hij van achter zijn PC - anoniem - kan zeggen hoe het allemaal moet en dat alle andere klojo's zijn.

Als een vereniging gestrcutureerd is, met de juiste mensen aan het roer (dus geen emotionele liefhebbers) dan kan je iets opbouwen, alleen hou er wel rekening mee dat je met weinigen zult zijn en blijven en dat je bakken kritiek zult krijgen van die klojo's.

Roland

Rangeerduivel

Citaat van: rgp op 03 januari 2019, 14:58:43 PM
Een Belg is tevreden als hij patatten heeft...

Ik haat patatten en lust ze enkel als er frieten van gemaakt zijn!
Ben ik dan geen echte Belg...? ::) ::) ;D ;D

;)

Val-Rikard

Citaat van: Andress24 op 03 januari 2019, 12:50:02 PM
Rik, met jouw cameratalent en background knowledge maak je zo'n reportage toch best zelf en gooi ze op je Youtubekanaal - wie kijkt er nu nog televisie...  ;) ;) :D

Voor diegene die geen TV kijkt, hier nog zo een voorbeeld van een prachtige museumbaan.
Gefilmd tijdens mijn vakantie 2017, in Engeland.

https://youtu.be/m0sbFWELKwQ