Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

mehano geraakt niet over slanke wissel

Gestart door nmdsdiesel, 10 september 2006, 10:16:37 AM

n/a

Johan,

Is het probleem nu opgelost. Ik kan nog 1 ding bedenken en dat is dat de wissel te vast is vastgezet. Heb je schroefjes of spijkers gebruikt. Zeker bij gebruik k-rail schroefjes kan je de wissel lichtjes indrukken en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Anarchy

nmdsdiesel,

Ik heb gisteren ook slanke en gewone k-wissels gekocht en ik heb deze vandaag getest. De gewone wissels geven geen enkel probleem. Echter bij de slanke wissels geven de 51 en 77 een probleem. De 51 blijft steken. Dit heb ik reeds opgelost door uw oplossing. De verschillende lipjes korter maken. Nu gaat de loc er probleemloos over. De lipjes bleven dus gewoon tegen de puntcontacten hangen. Gelukkig is dit van de baan. Maar nu de 77. Door het lichte gewicht word die opgeheven en blijft die ter plaatse stilstaan. Iets wat ik eerder al gezien heb op een kruising in C-rail. Heb jij al een oplossing voor de 77/78?

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Anarchy

...Door het lichte gewicht word die opgeheven en blijft die ter plaatse stilstaan...
Me dunkt dat je de oplossing zelf aangeeft: verzwaren, niet?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Anarchy

Ja mischien wel Gerolf. Enige idee of tips hoe dit te doen?

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Ja mischien wel Gerolf. Enige idee of tips hoe dit te doen?

Is er nergens plaats onder de kap om wat lood te leggen? Bij voorkeur zo laag mogelijk.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

13erke

Ik heb mijn 77 wat verzwaard door er aan de zijkant enkele stukjes staal in te steken. Als je de kap eraf neemt heb je onder de bestuurderscabine nog plaats. (waar de grote nummers opstaan bv:7783)

Anarchy

Had jij ook dit probleem 13erke? Is het nu opgelost? Heeft de loc nog voldoende trekkracht?

13erke

Ik heb nooit problemen gehad (met men 77 althans)  , ik heb nog steeds c-rails liggen. De bedoeling was om de trekkracht te verhogen, op het hellend stuk van mijn baan geraakte hij niet boven, hij slipte door, met wat extra gewicht heeft hij daar nu minder last van. Waar ik wel problemen mee heb, dat is met men 15, ooit is de soldeerverbinding is losgekomen, daarvoor heb ik de sleper moeten demonteren, sindsdien heb ik eigelijk niets anders dan problemen gehad.
In de zomervakantie zal ik maar eens bij olaerts moeten gaan , voor gewoon een andere sleepschoen, er zit niets anders op...

GeM

citaat:
Geplaatst door 13erke

I....
Waar ik wel problemen mee heb, dat is met men 15, ooit is de soldeerverbinding is losgekomen, daarvoor heb ik de sleper moeten demonteren, sindsdien heb ik eigelijk niets anders dan problemen gehad.
...

13erke: misschien vind je het antwoord hier:http://www.de-pijl.info/Clubinfo/gazet/gazet%20164%20Reeks%2015%20aanpassing/Reeks%2015%20TO%20aanpassingen.htm. Kijk even naar het 2de deel over de sleper. Je dient de draad aan de zijkant te solderen of hij ontspoort inderdaad regelmatig.
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I