Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

mehano geraakt niet over slanke wissel

Gestart door nmdsdiesel, 10 september 2006, 10:16:37 AM

Anarchy

Dan hebt ge wel een heel speciale ervaring [}:)]

Greg

citaat:
Geplaatst door Davy

Ik heb het over de oude vaste verenigingsbaan. Waar een paar wissels in lagen die problemen soms gaven bij bepaalde modellen locs.

Niet over de module baan. Wel even lezen wat er staat en observeren kan ik heel goed.

En tweerail rijders kunnen niet veel kritiek hebben. Prachtig vind ik dit. Maar zeiken over Marklin kunnen ze als de beste, maar owee als ze worden aangevallen op hun eigen terrein dan hebben ze hele kromme teentjes.
[:D][8D][:p]

Ja tweerail rijders jullie systeem is geen haar beter dan drierail.[:D][8D][:p]

Hoe dan ook Mehano dient gewoon modellen te maken die ook over slanke k-wissels rijden zonder problemen.


Maar Johan de slanke k wissels die je hebt gebruikt zijn die nieuw of tweede hands?






Als jij kritiek krijgt ben je ook rap op je tenen getrapt. Marklin is heilig voor jouw. Maar uiteindelijk is het een goed merk zonder echt iets speciaal met ook heel wat problemen uiteindelijk.

3- rail heeft zijn voordelen en 2-rail ook. Maar 2-rail is in mijn ogen beter omdat het universeler is (veel meer keuze uit veel meer merken die allemaal der goed op rijden)
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

n/a

Mits de wielen zijn aangepast op het profiel van de rails. Je moet dus geen oude Fleischmann spullen laten rijden op code 83 rails dan kan je problemen krijgen met de flenzen. En alle merken maken ook drierail modellen en ik blijf mij afvragen of sommigen merken dit voldoende testen op Marklin k en c-rails. Testen kost namelijk geld.

En ja ik ben een Marklinist zal dat ook wel net als velen anderen hier ook altijd wel blijven denk ik. Maar als mij iets niet bevalt zeg ik dit ook. En met Marklin bashers maak ik korte metten.

Bovendien zie ik doordat ik lid ben van een vereniging ook de zwakke punten van het andere systeem. Ik zeg dat gewoon en wordt dan aan alle kanten aangevallen. Terwijl ik dit helemaal niet beschouw als een aanval. Ik zeg dan ook dat welk systeem je ook gebruikt het heeft beide zijn voor en nadelen. Geen 1 systeem is beter dan de andere.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Davy

Ik heb het over de oude vaste verenigingsbaan. Waar een paar wissels in lagen die problemen soms gaven bij bepaalde modellen locs.

Dan heb je een beter geheugen dan ik, want we hebben nooit een vaste 2-rail verenigingsbaan gehad.
citaat:

En tweerail rijders kunnen niet veel kritiek hebben. Prachtig vind ik dit.
Ik was eerst helemaal niet van plan om in dit draadje te reageren. Het gaat nl. over een probleem op M?rklin wissels, en daar heb ik niet zo veel mee. Dus mijn gedachte was: laten die pukkelpubers lekker hun eigen pukkelproblemen oplossen.
Maar zoals wel vaker gebeurt greep je weer eens de gelegenheid aan om het 2-rail systeem in de pishoek te zetten. En dat moet je niet doen, want als het over 2-rail gaat dan begrijp je nauwelijks wat dat betekent.

citaat:

Ja tweerail rijders jullie systeem is geen haar beter dan drierail.

Hahahahahahahihihihihihohoho.

n/a

Ja dan heb je noot het rondje rond de drierail baan gezien.
Dat zou de vaste 2 railbaan worden. Maar aangezien het niet Nederlands is vond je dit toch niet interressant.

Citaat van Klaas:
"Want als het over 2-rail gaat dan begrijp je nauwelijks wat dat betekent". En denk je dat veel tweerailrijders dat wel snappen. Hoeveel leden op de club kunnen naast jij en misschien Peter jouw blok systeem snappen. Ik denk dat niemand anders het kan namaken. Dit is gewoon een feit.

Dit is precies het probleem voor veel mensen is allemaal veel te technisch. Alleen een stelletje ouder wordende techneuten snappen er wat van. Draai je hier maar eens uit. Je weet drommels goed dat ik op dit punt gelijk heb.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Davy

Je weet drommels goed dat ik op dit punt gelijk heb.

Davy, dat weet ik niet, want het is onzin. Alles wat je vertelt is helemaal niet relevant. Platweg gezegd: je kletst uit je nek.
Verder laat ik het hierbij, want dit draadje is al te veel vervuild met 2-rail spam.

Koen

citaat:
Alleen een stelletje ouder wordende techneuten snappen er wat van


Davy, je moet respect hebben voor de grijze haren en zeker als het techneuten zijn! [:D][:D][:D][;)]

mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Jurgen

En dan vragen ze zich af waarom er een extra moderator nodig is. [}:)]
'k Begin dat hier stilaan beu te worden. Kleine kinderen zet je in een hoekje, maar jullie zijn volwassen mensen. Gedraag jullie er dan ook naar. Met dat gekibbel hier altijd.
Van mijn part allemaal een ban. [:(!]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Greg

Mja niet opgegevallen dat we eigl weer over 2-rail en 3-rail bezig zijn terwijl er duidelijk een andere vraag was.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

tonycabus

Omdat, zoals reeds door 'techneut' Klaas aangehaald, M?rklin voor Davy heilig is. Heilige M?rklin, bidt voor ons (nu het nog kan [:D][:D][:D]).
Davy kan blijkbaar ook niet snappen dat techneuten zoals Klaas en Wim hun best doen om dingen te ontwerpen en te maken die werken in de handen van niet-techneuten. Een beetje dankbaarheid is dus wel op zijn plaats.
Davy heeft ook nog niet door dat in de hele wereld, behalve in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Nederland, Belgie (ongeveer in die volgorde) M?rklin zowat geen poot aan de grond krijgt omdat de "Twee rail lobby" [:D][:D][:D] daar veel sterker vertegenwoordigd is. Of zoals iemand treffend zei: er zijn zo'n driehonderd merken, waarvan er 299 compatibel zijn.
Da's mijn schuld niet, en ook niet die van Jan, Piet, Wim of Klaas. M?rklin is zowat het oudste merk, biedt behoorlijke kwaliteit aan voor een behoorlijk (hoge[;)]) prijs en werkt zelfs in de pollen van idioten. Daarvoor is het bedoeld: een foolproof systeem. Of toch zo goed als. Ze willen je van kindsbeen af binden aan het merk. Commercie dus, net als al het andere.
Sinds de andere fabrikanten ook 3-rail-modellen mogen produceren, spelen die daar natuurlijk gretig op in. Hun verkoopcijfers gaan erdoor omhoog (wat hen toelaat nieuwe modellen te ontwikkelen en dus de liefhebber te blijven boeien) en de 3-railer vindt modellen naar zijn gading, die M?rklin niet maakt. Mehano is er zo een, en die moet waarschijnlijk nog wat ervaring opdoen met 3-rail modellen. Roco en Flm maken die al langer en die lopen op dat gebied voor op Meahano. Ik zou zeggen: niet over z....agen, maar aan de importeur laten weten. Dan kan de fabriek maatregelen nemen voor de latere produktie en eventueel met een oplossing komen voor de reeds verkochte modellen. En dankbaar zijn dat je favoriete lok nu voor een meer dan betaalbare prijs nu in de winkels ligt.
En veel M?rklinrijders hebben verschrikkelijk lange teentjes, ze kunnen zelfs niet tegen een grapje. Ieder zijn meug, zei de boer.
Dat de tweerailers KROMME TEENTJES hebben? Die genieten van het effect van die plagerijtjes. Dat van die krullende teentjes heeft zelfs een naam, maar dat moet ik even terug gaan opzoeken.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Steven86

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Omdat, zoals reeds door 'techneut' Klaas aangehaald, M?rklin voor Davy heilig is. Heilige M?rklin, bidt voor ons (nu het nog kan [:D][:D][:D]).
Davy kan blijkbaar ook niet snappen dat techneuten zoals Klaas en Wim hun best doen om dingen te ontwerpen en te maken die werken in de handen van niet-techneuten. Een beetje dankbaarheid is dus wel op zijn plaats.
Davy heeft ook nog niet door dat in de hele wereld, behalve in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Nederland, Belgie (ongeveer in die volgorde) M?rklin zowat geen poot aan de grond krijgt omdat de "Twee rail lobby" [:D][:D][:D] daar veel sterker vertegenwoordigd is. Of zoals iemand treffend zei: er zijn zo'n driehonderd merken, waarvan er 299 compatibel zijn.
Da's mijn schuld niet, en ook niet die van Jan, Piet, Wim of Klaas. M?rklin is zowat het oudste merk, biedt behoorlijke kwaliteit aan voor een behoorlijk (hoge[;)]) prijs en werkt zelfs in de pollen van idioten. Daarvoor is het bedoeld: een foolproof systeem. Of toch zo goed als. Ze willen je van kindsbeen af binden aan het merk. Commercie dus, net als al het andere.
Sinds de andere fabrikanten ook 3-rail-modellen mogen produceren, spelen die daar natuurlijk gretig op in. Hun verkoopcijfers gaan erdoor omhoog (wat hen toelaat nieuwe modellen te ontwikkelen en dus de liefhebber te blijven boeien) en de 3-railer vindt modellen naar zijn gading, die M?rklin niet maakt. Mehano is er zo een, en die moet waarschijnlijk nog wat ervaring opdoen met 3-rail modellen. Roco en Flm maken die al langer en die lopen op dat gebied voor op Meahano. Ik zou zeggen: niet over z....agen, maar aan de importeur laten weten. Dan kan de fabriek maatregelen nemen voor de latere produktie en eventueel met een oplossing komen voor de reeds verkochte modellen. En dankbaar zijn dat je favoriete lok nu voor een meer dan betaalbare prijs nu in de winkels ligt.
En veel M?rklinrijders hebben verschrikkelijk lange teentjes, ze kunnen zelfs niet tegen een grapje. Ieder zijn meug, zei de boer.
Dat de tweerailers KROMME TEENTJES hebben? Die genieten van het effect van die plagerijtjes. Dat van die krullende teentjes heeft zelfs een naam, maar dat moet ik even terug gaan opzoeken.



Ach, het is waarschijnlijk omdat M?rklin nergens een poot aan de grond krijgt dat alle 2 rail merken zich haasten om 3 rail modellen te verkopen. Dream on Tony, 't zal er van kindsbeen ingezeten hebben [;)].
Volgens mij is dit gewoon een combinatieprobleem van deze ene Mehano loc, met deze ?ne wissel op deze ?ne baan.

Voor het overige:
Leuk om vast te stellen dat ??n Davy erin slaagt meteen het hele tweerailgelijkstroompatergilde te laten uitrukken en galloperen en dit keer nog wel met een redelijk neutraal antwoord, nl. dat hij nog wel eens een Mehano loc heeft zien haperen. Tjonge, ik zie zo elke maand wel eens een andere loc van om het even welk merk haperen op mijn baan. Meestal betekent dit dat ik dringend eens moet stofzuigen of dat er ballaststeentjes los rondslingeren [:D]

In tegenstelling tot wat je denkt, kan ik als M?rklinrijder de grap en de ironie van dit alles best smaken [:)]. Zijn het nu mijn ogen of ben je ook in het blauw gaan schrijven [;)]?

Overigens, wat die 2 rail lobby betreft... Als ik het forum zo de laatste tijd lees heb ik de indruk dat daar helaas nogal wat barsten in gekomen zijn. Halfnullers tegen nullers, 't lijkt wel Lord of the rings met tweestrijd tussen de hobbits, of beter nog: Gulliver's reizen met the Little Endians en de Big Endians. Of 10 kleine negertjes, waarbij het Nulletje onlangs is afgevallen [:)][:)][:)] Met als kers op de taart de (lovenswaardige) oproep van nico dat jullie toch allemaal dezelfde verf en verweringstechnieken gebruiken...  Over de ultieme grap gesproken. Wellicht is de 2raillobby zelf niet zo foolproof, nietwaar...

Mijn mening: Davy begrijpt volgens mij 10 keer beter hoe hij jullie kan doen steigeren dan dat jullie Davy begrijpen.

Klaas Zondervan

@Tony:
bedankt voor je begrip. Je hebt naar mijn mening uitstekend verwoord hoe de zaak in elkaar steekt.

@Steven:
maak je geen zorgen, ik ken Davy vrij goed want ik zie hem bijna wekelijks op de club. En daar hebben we ook regelmatig pittige disputen die in een gemoedelijke sfeer verlopen.
Maar waar ik in dit draadje vooral tegen ageerde was het feit dat Davy een 3-rail probleem probeerde te gebruiken om weer eens uit te halen naar de 2-railers. Dat is buiten de orde, want daar gaat dit draadje niet over. Bovendien haalde hij er "feiten" bij die niet waar zijn en hij bedient zich van argumenten die nergens op slaan. En als iemand dat doet dan ben ik niet zo gemoedelijk meer, zeg maar rustig, dan wordt ik behoorlijk pissig. Davy beweert wel dat hij goed kan observeren, en dat is waarschijnlijk ook wel zo. Maar daarnaast is hij zo a-technisch als een tegendraads gekrulde varkensstaart, waardoor hij uit zijn observaties volslagen verkeerde conclusies trekt.
Zo, en nu laat ik het er echt bij, over tot de orde, dat is: waarom blijft een Mehano lok hangen op de puntjes.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door tonycabus

en werkt zelfs in de pollen van idioten.



Noem jij ons nu idioten, Tony? [:D][:p]
Neen, alle gekheid op een stokje, je hebt gelijk. Daarom heb ik ook voor M?rklin gekozen destijds. Je moet geen kennis hebben van electronica, het is gewoon plug & play.
Maar voor de rest ga ik het hier ook bij laten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

Jurgen enkel de 2-railers weten dat en deze zullen het niet doorvertellen[:o)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Brunel

citaat:
Geplaatst door Steven86Ach, het is waarschijnlijk omdat M?rklin nergens een poot aan de grond krijgt dat alle 2 rail merken zich haasten om 3 rail modellen te verkopen. Dream on Tony, 't zal er van kindsbeen ingezeten hebben [;)].


Alle tweerail merken?
Volgens mij merkt Tony alleen maar op dat het drierailsysteem buiten Noord-West Europa marginaal is. Dat klopt toch?
Alleen tweerailmerken die zich op onze regio richten nemen de moeite wat drierailmodellen te produceren. De rest niet hoor.

Mij valt wel op dat de meeste locs oorspronkelijk voor tweerail of drierail zijn ontworpen. Er zijn niet veel fabrikanten die bij voorbaat rekening houden met beide systemen.
En dan is het omzetten van een tweerailmodel naar een drierailmodel lang niet altijd gemakkelijk. Soms is er bijvoorbeeld eigenlijk geen plaats voor de grovere drierailflenzen of voor een sleper.
Omgekeerd is er op drieraillocs soms geen ruimte voor het plaatsen van voldoende stroomafnemers.