mehano geraakt niet over slanke wissel

Gestart door nmdsdiesel, 10 september 2006, 10:16:37 AM

nmdsdiesel

Bedankt @ iedereen die heeft geantwoord op de vraag.

Ik zal de sleper eens van dichtbij bekijken of deze niet vastkomen op de puko's. Zou het verstandig zijn van de puko's wat te vijlen maar niet te veel om geen kortsluiting te hebben? De slanke wissels zijn nieuw uit de doos.

De koppeling is het zeker niet want deze had ik er al uitgehaald.

Groeten,

Johan
IB, 3 rail => 2 rail, NMBS TP III, IV & V

Jurgen

Ik denk dat het niet echt verstandig is om je puko's bij te vijlen. Die steken nu net hoog genoeg boven de rails uit. Als je die gaat bijvijlen denk ik dat je juist problemen gaat zoeken waar er geen zijn.
Ik zou daar gewoon afblijven en zoeken waar het echte probleem zit. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

INFO

Jurgen, dat lijkt mij ook erg onverstandig omdat te gaan doen.
Want als je gaat bij vijlen, zullen de puko's alleen maar nog hoger worden.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door INFO
...als je gaat bij vijlen, zullen de puko's alleen maar nog hoger worden.
[:D] [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

tja telekens wat afdoen en ze blijven te kort [:)]. maar ik zou daar ook afblijven. Nu als hij vastzit moet je toch zien waar hij overal raakt waar het niet mag. en bij de K-rails zijn er weinig mogelijkheden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

erik de noorman

Johan,

Wat bedoel je met de loc loopt vast? Blokkeren de wielen in de wissel of valt de loc stil op de wissel? Wordt de baan analoog of digitaal aangestuurd? Als je de loc met sleper vooraan of omgekeerd over de wissel stuurt blokeert hij dan ook steeds?

Erik.

INFO

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Johan,

Wat bedoel je met de loc loopt vast? Blokkeren de wielen in de wissel of valt de loc stil op de wissel? Wordt de baan analoog of digitaal aangestuurd? Als je de loc met sleper vooraan of omgekeerd over de wissel stuurt blokeert hij dan ook steeds?

Erik.



Erik, niet rottig bedoeld, maar al deze vragen zijn al gesteld en ook al beantwoord. Dus even terug kijken en lezen.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

erik de noorman

Wim, ook niet rottig bedoeld maar neen,deze vragen zij nog niet beantwoord. Eerst goed lezen en dan reageren.

Blokkeren de wielen in de wissel
loc met sleper vooraan of omgekeerd
analoog gestuurd of digitaal


Erik.  [:)]

INFO

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Wim, ook niet rottig bedoeld maar neen,deze vragen zij nog niet beantwoord. Eerst goed lezen en dan reageren.

Blokkeren de wielen in de wissel
loc met sleper vooraan of omgekeerd
analoog gestuurd of digitaal


Erik.  [:)]



citaat:
Het is echt vastlopen, de stroomopname is 100% OK. Maar ergens lopen ze op vast en ik zie niet direct waar. De aangedreven wielen slippen gewoon door en de anit-slipbandjes zitten er nog allemaal mooi op.



Is dit een antwoord of is dit geen antwoord?

Wat heeft analoog of digitaal er dan mee te maken? De aandrijving en constructie is echt hetzelfde.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

nmdsdiesel

'k Heb alles nog eens bekeken en volgende is het probleem.

De 77: hier is de speling aan de sleperzijde te klein en duwt de sleper een paar 10de mm naar boven en blijkbaar is het toch genoeg om de loc staande te houden. De andere drijfwielen krijgen de loc niet meer vooruit. Het komt doordat de sleper(___-___) in het midden wat geplooid en een gaatje heeft. Is er een gladde sleper die eronder past?

De 51: Hier zijn het de lipjes waar de sleper zit in het klikt. De sleper heeft voldoende bodemvrijheid maar niet de lipjes. Op de wissel splitsen de puko's rechtdoor en afbuigend en daar komen ze op vast. Ook hier zijn het maar 10de mm. Volgens mij zal de dremel hier oplossing bieden in de lipjes wat af te slijpen of rond te zetten.

Groeten,
Johan
IB, 3 rail => 2 rail, NMBS TP III, IV & V

INFO

Dan loopt de lok dus niet vast, maar slipt gewoon door.

Geen dremel gebruiken, een oplossing is om de puko's iets te buigen zodat ze schuin komen te staan, als je tever buigd kun je altijd weer terug, als je materiaal verwijdert, kun je dat nooit meer bijvijlen [;)]
Alleen de waarheid ligt in het midden.

erik de noorman

Wim,

Neen, het is geen antwoord en afhankelijk van vraag 1 en 2 kan vraag 3 een rol spelen.
En neen, ik ga hier geen welles, nietes spelletje van maken. [;)].

Heeft je lok hetzelfde euvel met sleper vooraan als achteraan?


Johan, het kan volstaan met de wissel een beetje rond te buigen (1 tot 2 mm max.) Of Omgekeerd.

erik de noorman

Johan,
Je hebt een foto geplaats op draadje onze banen. Je wissel ligt op een overgangstuk van je baan. Leg hem een keer uit op een stuk vlakke plaat. Een verschil van 1 mm. is voldoende om een lange lok zoals de 51 stil te doen vallen op een wissel.

Erik

INFO

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Wim,
Neen, het is geen antwoord en afhankelijk van vraag 1 en 2 kan vraag 3 een rol spelen.
En neen, ik ga hier geen welles, nietes spelletje van maken. [;)].
Heeft je lok hetzelfde euvel met sleper vooraan als achteraan?



Erik, je hebt helemaal gelijk, het spijt me dat het zelf maar in mij opkwam om je tegen te spreken.

[B)][|)]
Alleen de waarheid ligt in het midden.