Nürnberger spielwarenmesse?

Gestart door Peter, 29 december 2018, 09:59:13 AM

rgp

Karl,

Ergens schrijf je dat (punt 4) zakenman bent, schrijf dan alsublieft zonder dt-fouten.

Wat je schrijft kan ik weerleggen:

"je koopt op een beurs" is al een speciale plaats en niet zichtbaar.  Zie je de beurs van Woluwe als je op straat rijdt/loopt ? Neen !
Startsets zijn betaalbaar, maar daarna ?  Antwoord: duur

Kopen op "markplaats" is niet nieuw en is virtueel, je hebt geen "contact" met de verkoper.

je bent 35 jaar bezig, ik 55 !

Rechamefilmpjes op de BRT in onder andere interludium

Reclame in de "unigro" (HLE15 met een rijtuig en een autotransporter), in de libelle, de joepie, en noem maar op.

Vraag aan winkels om een baantje te mogen plaatsen (is gebeurd in Frankrijk)

Eerst een mailtje sturen is bullshit voor een leek: die gaat naar de winkel en wenst het te kunnen kopen (niks bestellen en mailen)

Roland

rgp

Hallo,

Nog een voorbeeld:

Als ik peco spoor 0 bestel bij mijn huisleverancier, dan moet ik langer wachten als ik bestel in een Engelse winkel, ook het Flatbottom profiel en dan nog aan een all-in scherpere prijs in Engeland dan de scherpe prijs bij mijn Belgische leverancier !

Roland

oebr

Citaat van: rgp op 06 februari 2019, 14:58:08 PM

Rechamefilmpjes op de BRT in onder andere interludium

Reclame in de "unigro" (HLE15 met een rijtuig en een autotransporter), in de libelle, de joepie, en noem maar op.

Roland

in de 70s was reclame inderdaad heel gewoon:
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,28262.msg412479.html#msg412479

en interludium op de brt was inderdaad fantastisch: prachtige beelden van alle mogelijke modelbouw toen,
zelfs penny planes en uiteraard modelspoor.

Ook Frans Frederickx pakte graag uit met z'n station Mechelen in model. (op tv in 82 - 84 )

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

mardig23

Hey Roland,

Ik schrijf al eens een fout, het is een ramp, ik weet het :-[, maar dat heeft weinig te maken met een "zakenmens" (zoals ik schreef) zijn of niet.
Ik besteed het uit, daarom kan ik hier nu fouten zitten schrijven, met smileys en al ;D
(En in uw berichtje staan evenzeer fouten, maar daar lig ik niet wakker van)

Unigro, BRT, Joepie, dat is allemaal voorbij vrees ik. Een degelijke website en Facebook moet je hebben,en dat hebben ze allemaal, hoor.
Maar een reclamefilmpje op TV in de Sint periode zou misschien niet slecht zijn, hoewel je daar volgens mij niemand nog mee bereikt.

En uw opmerking dat een mail bullshit is voor een leek, daar ben ik het ook niet mee eens. Heel de wereld, zeker de toekomstige, hangt aan zijn smartphone vastgelijmd.
En aangezien je nog 4 of 5 degelijke winkels hebt in België ga je toch eerst eens informeren voor je enkele uren in de file gaat staan.
Ik geloof ook niet dat onze huisleveranciers nog veel te maken krijgen met leken. Die gaan naar de Fun en de Dreamland, en daar zie je terug meer en meer modeltreinen.

Dat je met Peco 0 leveringsproblemen hebt, dat kan ik snappen. Ik zou het ook niet stockeren moest ik een winkel hebben. Die afzetmarkt is inderdaad erg klein en dan steek je uw geld toch in andere zaken als handelaar.

Maar dat is het leuke hier op het forum, u uw mening, ik de mijne ;)

Mvg Karl
Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

#49
Mochten alle winkels alle gangbare rails van alle gangbare schalen en alle fabrikanten, alle onderdelen steeds voorradig hebben dan zouden zij na enkele jaren met een hoop blijven zitten en er financieël onderuit gaan, hoe jammer wij dat ook vinden met z'n allen.
Zelfs dan zullen zij ook toch wel zeker dat ene onderdeeltje dat wij zo broodnodig hebben toch wel niet in voorraad hebben en ongetwijfeld zullen de dezelfde verwijten hier (ook) de bühne passeren !

rgp

@ Peter,

Mss wat meer standardiseren ?  Dan vermindert het aantal onderdelen ! (IKEA is er een mooi voorbeeld van)

@ Karl,

website en facebook: dan moet je al gaan zoeken !  En dat is het hem nu juist.  Je zou niet moeten gaan zoeken, het moet je tegemoet komen.

Games kom je overal tegen, zo moet het ook terug met onze hobby

Roland

mardig23

Misschien wel Roland, mij zou het zeker niet storen.

Ondertussen die ik heel hard mijn best om reclame maken, en mijn kinderen, petekinderen, neefjes en nichtjes maar ik zo zot als een mus.
En ze spelen er nog graag mee ook ;D
Mvg Karl