Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Nürnberger spielwarenmesse?

Gestart door Peter, 29 december 2018, 09:59:13 AM

Peter

Nog een 5 weken geduld en het is weer zover, namelijk de gekende Nürnberger Spielwarenwesse die weer doorgaat van 30 januari tot 3 februari 2019
Alhoewel er al enkel merken de sluier hebben opgelicht (sommigen hebben reeds alles verklapt) zijn we toch weer benieuwd.
Afwachten dus  ;) ;) ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Er zijn altijd verrassingen, maar misschien niet voor onze markt.

En er zijn nog altijd onze Belgische handelaars/fabrikanten die de lippen stijf op elkaar houden hé.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

hapkin

Er zijn er ook die nog heel veel moeten brengen wat voor dit jaar was aangekondigd ... ;)

yannickvw

Naar het schijnt gaat LSM de M4en en M5en echt uitbrengen dit jaar.







GRAPJEUH


hapkin


Peter

Terwijl de meeste merken hun nieuwigheden al laten zien is er bij Van Biervliet nog steeds niets.
Op hun website zijn zelfs de oude folders en prijzen niet meer te zien doordat ze hun website vernieuwen.
Spijtig want ik zou graag een paar goederenwagens bestellen.
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

1 dagje wachten en alles is te zien. (Zoals door hun gemeld.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

modelbaanHO

Ik ben toch benieuwd wat we nog te weten zullen komen. Ik mis van de "grotere/bekendere" merken alleen nog wat A.C.M.E en Van Biervliet/B-Models als nieuwtjes zullen uitbrengen. Bij de leveranciers van scenery materiaal ontbreekt bij mij de folder van Faller.

Alle nieuwtjes hebben we ondertussen al gepresenteerd gekregen met grote dank aan Erik (eve).

Toch was het vroeger spannender: wachten tot de MIBA Messe-ausgabe in de brievenbus zat en/of je bij je winkelier folders kon inkijken of meenemen die hij van Nürnberg had meegebracht. Waar is de tijd...

Hopelijk zijn er toch nog enkele speciallekes die in de gewone brochures niet staan aangekondigd.

In het andere geval wordt het een goedkoop jaar en dat mag ook eens een keertje.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

doomslu

Na het ontbijt gaan we vertrekken naar de Messe.
Ik hoop tegen deze middag al wat nieuws te kunnen melden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

Citaat van: modelbaanHO op 29 januari 2019, 21:02:15 PM
Ik ben toch benieuwd wat we nog te weten zullen komen. Ik mis van de "grotere/bekendere" merken alleen nog wat A.C.M.E en Van Biervliet/B-Models als nieuwtjes zullen uitbrengen. Bij de leveranciers van scenery materiaal ontbreekt bij mij de folder van Faller.

Alle nieuwtjes hebben we ondertussen al gepresenteerd gekregen met grote dank aan Erik (eve).

Toch was het vroeger spannender: wachten tot de MIBA Messe-ausgabe in de brievenbus zat en/of je bij je winkelier folders kon inkijken of meenemen die hij van Nürnberg had meegebracht. Waar is de tijd...

Hopelijk zijn er toch nog enkele speciallekes die in de gewone brochures niet staan aangekondigd.

In het andere geval wordt het een goedkoop jaar en dat mag ook eens een keertje.

Tja das "de" modernen tijd hé alles is al oud en het moet nog uitgebracht worden, zegt ook veel over de mentaliteit van de hedendaagse menskens ook. Die gaat sneller achteruit dan vooruit.
Den Eric.

doomslu

Ik probeer af en toe tijd de maken voor wat commentaar.
Het lijkt er op dat er slechts één fabrikant is met iets echt nieuws voor ons land: B-Models.

Lees hier ons verslag ter plaatse, dat regelmatig zal aangevuld worden: http://www.modelspoormagazine.be/ons-aanbod/modelspoormagazine/nieuwsblog/
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterVG

Bedankt voor de update Luc.
Dus geen nieuws van Rocky Rail.

loebaske


Super Luc, bedankt voor de info...
Op u kunde toch een kasteel bouwen  ;)

doomslu

Veel heb ik niet te vertellen  :(
Het valt een klein beetje tegen, behalve B-Models dan.

En Rocky Rail nog niet gezien. Ik heb wel vernomen dat Paul er is. We komen hem nog wel tegen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

GDE

Citaat van: doomslu op 30 januari 2019, 23:43:11 PM
Veel heb ik niet te vertellen  :(
Het valt een klein beetje tegen, behalve B-Models dan.

En Rocky Rail nog niet gezien. Ik heb wel vernomen dat Paul er is. We komen hem nog wel tegen.
Hopelijk meer nieuws over de 40 want daar blijft het wel verdacht stil over ... ook de aangekondigde wagons blijken er nog niet te zijn