Liliput baureihe 05 002 stroomlijn

Gestart door Peter, 26 december 2018, 13:47:55 PM

Peter

Een prachtig kerstgeschenk lag onder de kerstboom gisterenavond, gekregen
van onze beide kinderen, schoonkinderen en kleinzoon, namelijk
het Liliput model van de baureihe 05 002 sneltreinlok en dan nog
in de versie DCC met sound en in de houten presentatiekoffer
Dit samen met de prachtige uitgave , het bijbehorende boek "De baureihe 05"  van Eisenbahn Kurier.
Als dat geen verrassing was.

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN3982 by Peter Verlooy, on Flickr

DSCN3983 by Peter Verlooy, on Flickr

De eerste testrit was alvast SUUUUPER

DSCN3980 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Robrecht

Zo een kinderen/kleinkinderen wil ik later ook :D
Mijn grasmatten die mijn tante vanonder de boom toverden kunnen hier niet tegen op ;)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

modelbaanHO

een indrukwekkende loc.
Mooi geschenk. Veel plezier ermee.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Peter

Nog brute pech blijkbaar voor we maandag met vakantie vertrekken en in elk geval mijn dag , eigenlijk heel het weekend, bederven.

Mijn prachtige baureihe 05 funktioneerd niet meer. Geen licht, niet rijden, geen geluid, en dit terwijl hij tot  een goede week geleden nog wel probleemloos funktioneerde
Weet iemand soms raad, want ik durf de decoder niet te resetten want ik weet niet welk merk het is.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 07 september 2019, 14:30:22 PM
Nog brute pech blijkbaar voor we maandag met vakantie vertrekken en in elk geval mijn dag , eigenlijk heel het weekend, bederven.

Mijn prachtige baureihe 05 funktioneerd niet meer. Geen licht, niet rijden, geen geluid, en dit terwijl hij tot  een goede week geleden nog wel probleemloos funktioneerde
Weet iemand soms raad, want ik durf de decoder niet te resetten want ik weet niet welk merk het is.

Als je CV 8 kan uitlezen weet je het direkt...geef ons het nr. hier door en wij vertellen U welke het is!

;)

Alberke

totaal geen leven meer? Zonder rookontwikkeling? Heel raar. Ik wil u niet beledigen, maar er staat toch stroom op je baan? Werken andere well?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

#7
Natuurlijk dat de stroom op staat.
Anders zou ik mijn IB box niet kunnen gebruiken en andere loks laten rijden.
Probleem is opgelost ondertussen.
Lok rijdt terug perfekt. Blijkbaar was het bovenstuk van de tender niet goed geplaatst en was de decoder verschoven en had die het schakelaartje naast de print verschoven.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#8
Toch nog een vraagje over dit, in mijn ogen fantastische model.
Perfekte rij-eigenschappen, en verlichitng.
Ook de sound in zeer goed, doch......wat aan de stille kant.
Weet iemand van jullie soms hoe ik de geluidssterkte iets luider zou kunnen zetten. Met welke CV moet ik dat doen want ik weet niet welde sounddecoder er in zit.
Met vriendelijke groeten
Peter