Auteur Topic: Uw nieuwste (Belgische) N schaal aanwinst  (gelezen 2147 keer)

Offline 59erke

• Forumlid
  • Voornaam: koen
Re: Uw nieuwste (Belgische) N schaal aanwinst
« Reactie #30 Gepost op: 06 mei 2019, 19:29:42 pm »
Geen HLR73, maar een aantal merken hebben een HLR80 gebracht. Maar zoek de meeste recente Minitrix, die rijdt nog heel behoorlijk. Maar let op het model dat het eentje is die digitaaal voorbereid is met NEM651 stekker... Ten minste, ik vermoed dat Minitrix een HLR80 heeft geproduceerd met digitale NEM stekker. Helemaal zeker ben ik niet.

Ik denk niet dat je het model nog nieuw in de winkel zal vinden, of ik moet me vergissen.

Tweedehands kom je ze af en toe nog wel tegen, wel soms aan redelijk hoge prijzen.
De laatste versies hebben idd een NEM stekker.

Alternatief is de 260 ATB van Atlas maar deze zijn meestal tot op de draad versleten.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO

Offline Michiel

• Forumlid
  • Niets is verkeerd, zolang het maar plezeert
    • Brussel-Luxemburg anno 1920
  • Voornaam: Michiel
« Reactie #31 Gepost op: 16 mei 2019, 10:56:10 am »
Mijn Belgische aanwinsten zijn steeds een beetje merkwaardig. Ook nu weer, twee duitsers: een BR38 en een BR78. De BR38 (links) heeft een dramatische mutatie ondergaan, althans de tender. Dat wordt hersteld, alsook opgeknapt en rijvaardig gemaakt, en dan wordt ze een bruin type 64 van de Belgische Staatsspoorwegen. De BR78 is defect, met een geforceerde behuizing en rijdt niet. Deze wordt ook hersteld en omgebouwd tot een Pruissische T14 in Pruissische livrei (ongeveer), waarvan de Belgische Staat er twee in bedrijf had gedurende een 6-tal jaar na WO I. Beide locomotieven zijn van het merk Fleischmann.

Zo naast elkaar is het duidelijk dat beide locomotieven varianten zijn van elkaar: De T14 is de tenderloc-variant van de P8.  ;)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Offline Gerolf

• Administrator
  • Forumlid
    • Marche-en-Bières
  • Voornaam: Gerolf
« Reactie #32 Gepost op: 16 mei 2019, 18:44:58 pm »
Succes met de bewerking, Michiel  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Offline Michiel

• Forumlid
  • Niets is verkeerd, zolang het maar plezeert
    • Brussel-Luxemburg anno 1920
  • Voornaam: Michiel
« Reactie #33 Gepost op: 17 mei 2019, 13:50:23 pm »
Thanks, Gerolf. Nu, ik leid aan de gekende ziekte: ik koop sneller (afdankertjes) dan ik kan ombouwen. Maar ze komen zeker aan de beurt... ooit.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Offline 59erke

• Forumlid
  • Voornaam: koen
« Reactie #34 Gepost op: 17 mei 2019, 16:47:49 pm »
hou ons op de hoogte
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO