Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste (Belgische) N schaal aanwinst

Gestart door 59erke, 25 december 2018, 14:36:17 PM

BC911

Hier ook nog geen tijd kunnen vrijmaken om te rijden. Ik was al blij ze een keer uit het doosje te hebben gehaald om ze te bekijken en een foto te nemen  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Jappy

De baan die ik bouw is een fictief goederenstation geïnspireerd op Turn & Taxis, met enkele privé-aansluitingen. Na de foto's te hebben gezien van de caboteur op de CFV3V een tijdje terug, begon bij mij de nood te kriebelen voor een typisch Belgische begeleidingswagen. Dus met een beetje styreen en een oud Peco-chassis het onderstaande mormel ineengeflanst. Het ding is net aan het drogen van de eerste laag verf, het zal er beter uitzien na de tweede laag. Alleen nog decals vinden dan... Wel spijtig van de vuile ruit, daar kan ik nog maar weinig aan doen.

Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

59erke

Ruitje eruit smijten of snijden en het gat opvullen met kristal klear ...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Ha! Scatchbuilding!... heb ik steeds bewondering voor. En het is heel herkenbaar geworden. Een beetje jammer dat je niet de meesten naden, zoals dakrand en staande hoek hier op de foto helemaal hebt afgewerkt. Ik weet dat een macro-beeld onverbiddelijk is, en op afstand op de baan zie je dat bijna niet meer, maar het is vooral voor het goede gevoel en trots voor eigen werk. Maar je bent heel goed bezig, tof resultaat, en ik ben benieuwd naar meer.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jappy

Goh, nu ik die foto zie valt het een stuk meer op dan in het echt natuurlijk. Dat is de vloek van de fotografie. Ik bekijk vanavond of ik het nog mooi kan wegwerken, of dat het de moeite niet is om er iets mee aan te vangen.

Ik begin steeds meer te genieten van scratchbuilding. Daar is schaal N dan weer ideaal voor vanwege het gebrek aan materieel. Wil je iets hebben? Pech, bouw het zelf maar! Na de begeleidingswagen ga ik een tweede poging wagen aan een colli-wagen (de eerste poging zie je vaag in de achtergrond). Dan is er nog een Fleischmann P8 onderweg voor verbouwing, en hoop ik binnenkort een aanvang te maken aan een reeks 51. Er ontbreekt nog een wat groter type dieselloc op de baan.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

59erke

Laat die colli wagen maar komen, ben benieuwd
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

BC911

Deze twee toegevoegd aan de N-collectie.

Arnold 6431 - Polybulk




Fleischmann 837701 - B Cargo

Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Driesel



Jappy

Ik heb mezelf weer wat aangedaan.... Japans onderstel, plus kapje van Shapeways.... Enige toegeving is dat de cilinders aan de verkeerde kant staan, maar daar kan ik mee leven. Kleinste Belgische rangeerstomer?

Er moet wel wat gewicht in, maar ik weet niet waar ik bruikbaar spul kan vinden. Iemand tips?






Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

beertje


Jappy

Terwijl op de achtergrond het industriële Cockerill-stomertje te zit te wachten op haar gewicht, zijn we op de voorgrond al bezig met het volgende Cockerill machientje. Ditmaal een NMBS 91er.

Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Floris

jaaaa cool!
wil zoiets nog nog een beetje rijden?

Michiel

Heel knap, hoor. Niet evident. En je zal heel unieke modelletjes hebben in schaal N. Ziet er al veel belovend uit. Is dit uit karton met de snijplotter gemaakt?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jappy

Citaat van: Floris op 19 mei 2020, 23:36:38 PM
jaaaa cool!
wil zoiets nog nog een beetje rijden?

De 91er wil nu al best goed rijden, maar niet zonder horten of stoten. De stoomloc daarentegen is momenteel een ramp. Een beetje stroom en het maakt wheelies alsof ie in Amerikaanse actiefilm zit. Ik hoop dat een berg lood in hun kont deze problemen echter doen verdwijnen, maar het gaat lastig worden om het in te passen...

Citaat van: Michiel op 20 mei 2020, 08:05:02 AM
Heel knap, hoor. Niet evident. En je zal heel unieke modelletjes hebben in schaal N. Ziet er al veel belovend uit. Is dit uit karton met de snijplotter gemaakt?

Snijplotter? Ik heb geen snijplotter. Het is inderdaad karton, maar gemaakt via mijn oude metalen latje uit de middelbare school en een zeer scherp scalpel! En de regel: 5 keer nameten, 1 keer snijden.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn