ESU Class 77, Problemen met ombouw naar 3 Rail

Gestart door mardig23, 22 december 2018, 08:30:09 AM

bekie

Hallo, hier de oplossing van Esu (was even zoeken)

http://www.esu.eu/en/support/tips-tricks/c66-schleiferumbau/

Misschien kan je in plaats van solderen, dit ook doen door een stukje metaal te kleven, op voorwaarde dat je een verbinding hebt voor de stroom? Bijv. zou je geen stukje onder het desbetreffende lipje van de sleper kunnen kleven, zodat dit lipje een beetje hoger ligt dan de andere drie?
 

bekie

https://i.ebayimg.com/images/g/OgIAAOSwjOxaw5vE/s-l1600.jpg

Kijk, zo heeft Esu het zelf opgelost. het ene lipje ligt hoger dan het andere. (Foto geleend van E***) o.a. te koop in de buurt van de Oostkantons.

Antoon
 

mardig23

Hoi Antoon,

De oplossing van ESU met solderen had ik ook gevonden, maar hoewel dat zeker een goede oplossing zal zijn zat ik daar niet op te wachten ;)

Maar die foto die je daar stuurt is helemaal top.
Dat moet ik hebben, waar vindt je dat?
Ik zie het op the interweb nergens direct staan.

Alvast bedankt allemaal!

Mvg Karl

Mvg Karl

bekie

ESU 35050.SP.25 Schleifer AC C66/77

Dit is het juiste artikelnummer, en de normale verkoopprijs is 7,95 euro.

Zou je normaal bij een ESU verdeler moeten vinden. Eventueel eens intikken op E**** en/of de website van de aanbieder of een andere verdeler. Verzendkosten waren wel hoger dan de artikelprijs. (Of eventueel bij de Belgische verdeler TSD?). Succes.

Antoon
 

mardig23

Merci Antoon!

Ik ga op zoek en laat het resultaat hier weten.

You're my hero!
Mvg Karl

D_Loc

Zou ESU dit niet gewoon moeten vergoeden, het betreft immers een soort van productie fout?
In de link die een paar reacties hierboven staat, staat ook het volgende: ESU will design and produce new power pickups that are stronger and ship to all customers affected by this problem.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

mardig23

Geen slecht idee Dirk,

Ik kan het misschien eens proberen...
Mvg Karl

krispy

Ik zou zeggen , neem de sleper en ga met een meldpunt of iets dergelijks onder dat eene lipje van de sleper en weinig het een beetje omhoog of leg gewoon dat soldeerverhoogje , is een fluitje van een cent , mislukt het kan je nog een nieuwe bestellen , of beter nog , dan stuur ik je mijn sleper wel op ik rij toch 2 rail , moet dan wel gaan zoeken naar de doos , maar normaal was deze stand meegeleverd . Als het lukt ben je onmiddellijk aan het rijden
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

mardig23

Heel erg bedankt, Kris!

Ik heb geen haast hoor, ik ben nog aan het bouwen een de ruimte waar de nieuwe baan in moet komen :o
Wel supertof dat je een slepertje zou willen opsturen!

Ondertussen had ik de verhoogde sleper al in bestelling, dus we wachten gewoon effe af.
Zo blijft de loc verder ook origineel...

Mvg Karl
Mvg Karl

mardig23

Eureka, de sleper is binnen ;D

Nu nog in Leuven geraken...
Mvg Karl

ceuleer


Metpetergaathetbeter

of te voet of de fiets dan is uw ecologische voetafdruk beduidend minder!

ERVIN

Ik ben benieuwd , hopelijk is het probleem dan opgelost en kan de Crossrail eindelijk aan zijn taak beginnen. ;)

mardig23

Hoi allemaal,

Vandaag bij Henri de versterkte, verhoogde sleper opgehaald, wat een vriendelijke mensen zijn dat toch...

Spijtig genoeg heeft het niet het gewenste resultaat.
Ik vermoed dat de microswitch zelf naar de haaien is.

Ik ga er eens een nachtje over slapen denk ik. :'(

Mvg Karl
Mvg Karl

mardig23

Hoi allemaal,

Goed nieuws, de Class 77 is tot de levenden gekomen op het 3trail spoor!

Bedankt aan de twee forumleden die hier voor een oplossing hebben gezorgd.
Zonder hen was ik de loc ongetwijfeld enkele weken of maanden kwijt, en een smak geld armer geweest.

Het probleem zat hem zoals verwacht in de microswitch.
Wat de exacte methode van oplossen is geweest weet ik niet juist, maar het werkt, en hoe!

Zalige machine, nu nog een meterke of 4 containers erachter en we kunnen shuttle-en ;D ;D ;D
Mvg Karl