Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Silvercrest snijmachine

Gestart door eve, 19 december 2018, 10:28:22 AM

eve

Ver kom je er niet mee...


Erik Verleysen on Flickr

Mvg, Erik

Rangeerduivel

Is meer geschikt om kebab te snijden.... ;D ;D

;)

Paulogic

Wel praktisch voor hesp en kaas te snijden voor op de boterham... mooi recht.
mvg,
Paul(ogic)

Havoc

Heeft dat ding nu een hoekig snijblad?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Paulogic

Ik heb iets gelijkaardig zien gebruiken door iemand die bij een klant voltapijt aan het leggen was.
Lijkt mij een gemotoriseerde versie van zo'n pizza-snijder (rond mes dat draait dus).
Hij leek wel heel mooi op de voorziene lijn te kunnen snijden en aan een deftige snelheid.
Als het werkt, werkt het he.
mvg,
Paul(ogic)

Andress24

Da's bei Parkside (huismerk van Lidl) wel universeel: spotgoedkoop maar verwacht zeker geen Makita of Bosch: meestal gaan ze ook niet al te lang mee en heb je een jaar later weer wat meer electroschroot...
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Rangeerduivel

Citaat van: Havoc op 19 december 2018, 11:59:15 AM
Heeft dat ding nu een hoekig snijblad?

Johan,
Het snijblad is rond maar de geleiding die er rond zit is wel (zes) hoekig, vandaar de verwarring,
misschien heeft de reden daarvan iets te maken met het "zelf scherpen" zoals in de beschrijving staat... :-\

;)

dani

Ik heb er ooit zo eens eentje van Bosch cadeau gekregen van mijn madam, omdat ze dacht dat ik dat vaak ging kunnen gebruiken voor mijn hobby.   

4 jaar later
aantal keren gebruikt :   2 keer : waar van 1 keer voor testen of het voor plastic folie ging en 1 keer om plastic folie te snijden.

Conclusie :    ik zou ver moeten gaan zoeken waar het onding nu ergens ligt....    wslk in de kast bij de prullaria die nergens voor dienen maar te duur waren om zomaar weg te gooien.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 19 december 2018, 16:12:21 PM
Conclusie :    ik zou ver moeten gaan zoeken waar het onding nu ergens ligt....    wslk in de kast bij de prullaria die nergens voor dienen maar te duur waren om zomaar weg te gooien.

Laat een (bejaard) clublid van Amsac nu net hetzelfde aan de hand hebben, maar dan met zijn 13 van LSModels...! ::)

:D

Dirky

Citaat van: Andress24 op 19 december 2018, 13:25:15 PM
Da's bei Parkside (huismerk van Lidl) wel universeel: spotgoedkoop maar verwacht zeker geen Makita of Bosch: meestal gaan ze ook niet al te lang mee en heb je een jaar later weer wat meer electroschroot...

Ik heb vrij veel professioneel gereedschap maar daarnaast ook vrij veel Aldi/Lidl machientjes. Als je ervoor zorgt dat de mesjes, zaagbladen, boren, enz... steeds scherp geslepen zijn dan hoef je het gereedschap niet te "forceren" door bvb zeer hard te drukken en gaat dat ook zeer lang mee. Mijn reciprozaag heb ik voor zowat 20 jaar bij Aldi gekocht en ze wordt jaarlijks gebruikt om paletten te verzagen. Al tweemaal koolborsteltjes vervangen en het ding zaagt nog als nieuw!

Metpetergaathetbeter

#10
Citaat van: Dirky op 19 december 2018, 21:22:32 PM
en het ding zaagt nog als nieuw!
ik heb dat ook en (ik heb)/het is niet eens een snijmachine !  ;D ;)

Andress24

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 december 2018, 00:11:49 AM
Citaat van: Dirky op 19 december 2018, 21:22:32 PM
en het ding zaagt nog als nieuw!
ik heb dat ook en het is niet eens een snijmachine !  ;D ;)
hopelijk niet van bij den Aldi  ;)
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Metpetergaathetbeter


doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 december 2018, 00:11:49 AM
Citaat van: Dirky op 19 december 2018, 21:22:32 PM
en het ding zaagt nog als nieuw!
ik heb dat ook en het is niet eens een snijmachine !  ;D ;)
Ik denk dat meesten onder ons dat hebben.
Alleen kan je dat niet ergens in een kast stoppen...  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Dat lukt ook wel, maar dat komt er vanzelf terug uit en je kast is kapot 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.