Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Piko 2019 H0 PDF

Gestart door eve, 19 december 2018, 08:06:50 AM

jodo

inderdaad, mijn Piko 7301 NMBS durft al eens stotteren tijdens het rijden en blijkbaar ervaar ik dat niet als enige.
nochtans was er sprake van verbeterde stroomafname maar wat is dan de oorzaak van dat rijgedrag.

Gert1

Citaat van: ems op 31 januari 2019, 23:06:42 PM
Citaat van: Gert1 op 28 december 2018, 13:56:45 PM
Voor de Belgische markt zitten de nieuwtjes trouwens in de hoofdcatalogus (452 pagina's!) verstopt: drie nieuwe varianten van de NMBS reeks 7600 en de V60 als groene NMBS Reeks 80.

mvg,
Gert
Welke 3 nieuwe varianten van de reeks 7600 zijn er aangekondigd? Ik kan alleen de 7608 vinden.

Groeten,
Edwin


Bekijk dan pagina 206 nog eens. Daar staan behalve de 7608 toch echt ook de 7604 en de 7617.

mvg,
Gert

Sicco

Dat zijn geen nieuwe aankondigingen, ze zijn zelfs al geleverd...

loebaske


En de bruine B is reeds uitverkocht...

Robrecht

Gelukkig vind je nog voldoende Belgisch Piko materieel als tweedehands :)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Gert1

Citaat van: Sicco op 01 februari 2019, 11:46:52 AM
Dat zijn geen nieuwe aankondigingen, ze zijn zelfs al geleverd...

O, sorry dat wist ik niet. Ik volg de Belgische markt maar zijdelings.

mvg,
Gert


PS: Je krijgt vanavond mail van mij, Sicco.   ;)

ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv

ronny-vdv

Citaat van: ronny-vdv op 20 april 2019, 19:34:54 PM
Kijk eens wat eraan komt  :o
http://www.t2m-train.fr/piko-locomotive%20diesel-P96464.html
Hoe komt het dat deze lok nog niet op de Belgische markt is?
In het buitenland wel leverbaar.
Of reeds uitverkocht?
Mvg,

ronny-vdv

PietB

Citaat van: ronny-vdv op 29 december 2018, 15:13:38 PM
Idd., Piko wordt duur  :P
Wil zich profileren bij de groten, Roco, Marklin, ed.
Dat heb ik ook gemerkt, zeker met N materieel.
Maar het heeft ook één voordeel, het ziet er beter uit qua detaillering dan Roco / Fleischmann en dergelijke.
En van de detaillering van Märklin H0, ach wat moet je daar van zeggen.
Soms erg mooi en vaak gebleven in de 60'er jaren.

grt Piet.

Fretbol

Citaat van: ronny-vdv op 17 mei 2019, 15:59:45 PM
Citaat van: ronny-vdv op 20 april 2019, 19:34:54 PM
Kijk eens wat eraan komt  :o
http://www.t2m-train.fr/piko-locomotive%20diesel-P96464.html
Hoe komt het dat deze lok nog niet op de Belgische markt is?
In het buitenland wel leverbaar.
Of reeds uitverkocht?

Geen idee, ik heb deze reeds maanden geleden besteld maar nog geen bericht ontvangen dat deze leverbaar is.

Sicco

Kalm, de 7337 wordt de laatste dagen uitgeleverd en hoewel de buitenlandse winkels inderdaad wat eerder lijken te zijn met dit 'exclusief België' model (waarbij we dat dus voortaan met hetzelfde korreltje zout kunnen nemen als d eopmerking 'zeer gelimiteerde oplage') is het ook al hier en daar in België gesignaleerd. Ik heb in elk geval al twee dagen geleden ene afhaalbericht gehad.

Lijn50

Citeerinderdaad, mijn Piko 7301 NMBS durft al eens stotteren tijdens het rijden en blijkbaar ervaar ik dat niet als enige.
nochtans was er sprake van verbeterde stroomafname maar wat is dan de oorzaak van dat rijgedrag.

De levering is blijkbaar inderdaad in België begonnen maar ik zal de eerste reacties van de kopers afwachten. Ik ondervind dezelfde problemen als jodo met mijn vorig exemplaar.

loebaske

#27
Binnenkort verneem je in MSM hoe je het rijgedrag kunt verbeteren, een powerpack verhelpt ook dit probleem, een powerpack van Piko of ESU

Rangeerduivel

#28
Citaat van: Lijn50 op 17 mei 2019, 22:28:40 PM
...ik zal de eerste reacties van de kopers afwachten. Ik ondervind dezelfde problemen als jodo met mijn vorig exemplaar.
Citaat van: loebaske op 18 mei 2019, 06:53:35 AM
...een powerpack verhelpt ook dit probleem, een powerpack van Piko of ESU

Nog even herhalen voor diegenen die het gemist hebben;
De sounddecoder van Piko heeft de soldeerpads om een Powerpack van ESU aan te sluiten, maar het Powerpack werkt dan in géén geval.
Piko heeft waarschijnlijk een lot ESU-decoders met minder opties aangekocht bij ESU...
Om dit te voorkomen kan je een V4.0(of misschien wel een V5.0) van Esu zelf aanschaffen en hun sound opladen.(die sound is te downloaden op de site van Esu).
Weet wel dat de latere versies van de 73/82 een aanpassing voor betere stroomafname ondergaan hebben.
Volgens bevindingen nadien zou een Powerpack dan overbodig zijn.
Ikzelf heb van de twee versies (7384/8217) met elk een V4.0 van ESU, beide uitgerust met een powerpack en die rijden voorbeeldig op Piko A-gleis.

;) en die rijden voorbeeldig

loebaske

Rudy, het zijn ras echte Piko powerpacks !!!!!