Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Piko 2019 H0 PDF

Gestart door eve, 19 december 2018, 08:06:50 AM

eve

Met dank aan Gert1 :

www.piko.de/KAT_PDF/99519.pdf

Mvg, Erik

Gert1


Gert1

Voor de Belgische markt zitten de nieuwtjes trouwens in de hoofdcatalogus (452 pagina's!) verstopt: drie nieuwe varianten van de NMBS reeks 7600 en de V60 als groene NMBS Reeks 80.

mvg,
Gert

Peter

#3
Op verschillende Duitse forums wordt er momenteel zeer negatief gereageerd op de nieuwe modellen van de 260/ 80 enz. reeks.
Schokkend rijgedrag, slechte en steeds weer uitvallende klank (sound versie)
Vraag me af waarom Piko met dat model op de markt komt.
De meeste merken hebben dit model al in hun aanbieding en nu komt buiten Piko ook nog eens Brawa (en misschien ook terug ESU) met dat model
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Sja, standaardtypes zijn cashkoeien.

Wat ik zorgelijker vind is de trendbreuk met de laatste jaren: buiten die twee locs helemaal geen nieuwtjes en dat terwijl men jarenlang zo actief was. Misschien denk ik negatief, maar ik hoop niet dat dat komt omdat de Belgische markt hen tegen blijkt te vallen.

Robrecht

Als je ziet hoeveel Belgisch Piko materiaal er nog beschikbaar is in sommige winkels denk ik dat ze onze markt wat overschat hebben.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Jurgen

Blijkbaar springt Piko nu ook op de MFX-kar.

Dit vind ik toch wel een vooruitgang, gedaan met dat gepruts om zelf een loc toe te voegen. Vanaf nu alles automatisch.


Nog een tijdje en onze baan wordt vanzelf opgebouwd door de Preisermannetjes...  ::) ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Michael

PDF blz 319 daar staat de piko 57541 rijd deze ook in België?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PeterVG

Nee Michael
Het is voorlopig bij homologatieritten gebleven.

Michael

Citaat van: PeterVG op 29 december 2018, 10:43:41 AM
Nee Michael
Het is voorlopig bij homologatieritten gebleven.

Peter hartelijk dank dat scheelt weer wat geld, kan ik weer aan andere zaken besteden.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

hapkin

Maar hebt ge die prijzen van piko al gezien ...  ???
50 euro en meer voor een ketelwagen, als we zo verder gaan  :-X

mardig23

Inderdaad, dat was mij ook opgevallen.

599 voor de 3 rail ICE-4, en 169€ voor twee extra bakken...

Dat zal ik met veel plezier wachten op de Marklin versie denk ik...
Mvg Karl

ronny-vdv

Idd., Piko wordt duur  :P
Wil zich profileren bij de groten, Roco, Marklin, ed.
Mvg,

ronny-vdv

oebr

Citaat van: Michael op 29 december 2018, 10:53:16 AM
dat scheelt weer wat geld, kan ik weer aan andere zaken besteden.

Een minder jaar qua nieuwigheden is inderdaad eens nuttig om wat andere zaken
op orde te krijgen. Ik ga m'n financiële middelen (en doordat Brussel wat respijt geeft
moet daar gelukkig komend jaar nog geen nieuwe auto van af) gebruiken om heel
de rolling stock te digitaliseren. Wordt een hobby an sich: decodertjes programmeren, in loks inbouwen,
... Misschien ook wat rijtuigen superen.  En ondertussen nog wat aan een brug prutsen...  ;D
Heb ik volgend jaar om deze tijd misschien een baantje en wat gerief om er op te rijden.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

ems

Citaat van: Gert1 op 28 december 2018, 13:56:45 PM
Voor de Belgische markt zitten de nieuwtjes trouwens in de hoofdcatalogus (452 pagina's!) verstopt: drie nieuwe varianten van de NMBS reeks 7600 en de V60 als groene NMBS Reeks 80.

mvg,
Gert
Welke 3 nieuwe varianten van de reeks 7600 zijn er aangekondigd? Ik kan alleen de 7608 vinden.

Groeten,
Edwin
Groet, Edwin